Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az ADOMÁNYHÁLÓ adománybolt-modellje A charity-kultúra meggyökereztetésétől az önfenntartásig avagy Hálózzuk be együtt Magyarországot a hétköznapi jótékonyság.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az ADOMÁNYHÁLÓ adománybolt-modellje A charity-kultúra meggyökereztetésétől az önfenntartásig avagy Hálózzuk be együtt Magyarországot a hétköznapi jótékonyság."— Előadás másolata:

1 Az ADOMÁNYHÁLÓ adománybolt-modellje A charity-kultúra meggyökereztetésétől az önfenntartásig avagy Hálózzuk be együtt Magyarországot a hétköznapi jótékonyság gondolatiságával! Gazdaság helyben? Konferencia november 30. Adományháló Adománybolt Nonprofit Kft.

2 Mi az adománybolt?  Tárgyadományokat nonprofit modellben áruba bocsátó üzlet  Beépített jótékonysággal párosuló szociális vásárlási lehetőség  A közösségi jótékonyság angol minta alapján kimunkált üzleti modellje  A szociális jótékonykodás és az újrahasznosításon alapuló környezettudatosság összekapcsolása Hazai sajátosság: többféle adománybolt-értelmezés, eltérő célrendszerrel Adományháló - Adománybolt Nonprofit Kft.

3 Miben más az adománybolt? Milyen hétköznapi kihívásokkal kell szembenéznünk?  Társadalmi-, piaci-, média-, politikai- és jogszabályi környezet  Ismeretlenből ismertet csinálni, ösztönös társadalmi bizalmatlanságból támogató együttműködést formálni  Újszerű vásárlói gondolkodás, szokás meghonosítása,  Klasszikus üzleti vevőkör helyett, stabil társadalmi bázis építése  Az árukészlet esetlegessége, nehéz befolyásolása  Társadalmi tudatformáló médiakampány szükségessége  A mi „húzótermékünk” a jótékonyság Ma egyetlen kereskedelmi üzlet sem jótékonysági intézmény. Az Adománybolt igen. Adományháló - Adománybolt Nonprofit Kft.

4 A mi adománybolt-sztorink „Nem találtuk fel a spanyolviaszt, csak új fényt lobbantunk a gyertyájából!”  Ötletforrás: USA, San Diego – Father Joe, EU – Charity Shop-ok  Charity shop-típusú intézmények nagyszerűségének felfedezése  Fantáziálás egy hasonló hazai rendszer lehetőségéről  A feladat talált meg bennünket: a nyugati adománybolt kultúra és a hazai (fejlődőben lévő) társadalmi gondolkodás összeházasítása  „Magyarosítás”  Szenvedélyünk idővel kényszerré vált: hálózatépítés „Nem tudjuk az utat olyan gyorsan építeni, mint ahogy azon haladni kellene” Adományháló - Adománybolt Nonprofit Kft.

5 Adománybolt modellünk „Ernyő-típusú scope-unk óriási és folyamatosan tágul, mint a világegyetem”  Innovatív munkahelyteremtő megoldás  Szociális vásárlási lehetőség és „zöld” jótékonyság  Társadalmi tudatformálás, közösségépítés  Erős szociális kezdeményező központ  Know-how más civilszervezetek forráshoz juttatásához Az Adományháló a hétköznapi jótékonyság gondolatiságát közvetíti. Igényteremtő küldetése az adománybolt igénykielégítő szerepkörével egészül ki, válik teljessé. Ez projektünk alapvető lényege. Adományháló - Adománybolt Nonprofit Kft.

6 Miben különbözünk másoktól?  Ugyanazt csináljuk, mint a többi adománybolt, de más dinamikával  Legnagyobb üzletek, legszélesebb kínálat, legintenzívebben fejlesztett szakmai gondolkodás és társadalmi mondanivaló, legnagyobb projektcél, tapasztalati tudás és témaismeret  Civiltársadalom szervezetei számára és közcélú társadalmi hasznosításra fejlesztünk adománybolt üzleti modellt Ez az elsőbbség számunkra nem érdem, sokkal inkább felelősség… Adományháló - Adománybolt Nonprofit Kft.

7 Helyzetkép: Hol tartunk ma?  Növekvő ismertség, elfogadottság, támogatottság  Erősödő társadalmi beágyazódás  Növekvő elméleti alap, működési tapasztalat  Költségterhek miatti kockázatos fenntarthatóság!!!  Boltjaink üzemeltetése jelenleg még kísérleti jelleggel, tesztkörnyezetben zajlik - folyamatos változások Adományháló - Adománybolt Nonprofit Kft.

8 Kikkel szőjük az Adományháló szálait?  Marketing és márkaépítő szakemberek  Erste good.bee program (stratégiai segítségnyújtás)  Carla Caritas (szakmai iránymutatás)  Önkormányzatok & Civil Szervezetek  Nagyvállalatok, cégek CSR menedzsmentje (HBLF) „A jótékonyság hálója a társadalmi kötelékek rendszeréből építkezik” Adományháló - Adománybolt Nonprofit Kft.

9 A jövő: Mi lehet a fejlődés útja?  Szociális brand, társadalmi prémiummárka-építés (kifejlesztés alatt!)  Ágazati szereplők, civilszervezetek összefogása, együttes fejlődése  Információ- és tudásmegosztás az érintettek között  Egységes, kidolgozott adománybolt-minta, módszertan Adománybolt: múló divathóbort, vagy közösségi civil csodafegyver? Adományháló - Adománybolt Nonprofit Kft.

10 Fogjunk össze! egy adományboltokat tömörítő közös érdekképviseleti szervezet létrehozásában, hogy…  Kidolgozhassuk az adománybolt – mint Social Enterprise – fenntarthatóságot biztosító üzleti (nyereségességi) modelljét  Olyan alapköveket és sztenderdeket fektessünk le az adománybolt- hálózat számára, amely egy ágazati szintű fejlődést alapozhat meg  Egységesíthessük az adományboltok működési normáit piaci-, ágazati-, üzemeltetési-, jogszabályi és marketing kérdésekben Adományháló - Adománybolt Nonprofit Kft.

11 „ Higgyünk abban, hogy az adománybolt idehaza is életképes lehet és a magyar társadalom vevő lesz a jótékonyságra! Köszönöm a figyelmet! Adománybolt Nonprofit Kft. Sáhy Gábor Adományháló - Adománybolt Nonprofit Kft.


Letölteni ppt "Az ADOMÁNYHÁLÓ adománybolt-modellje A charity-kultúra meggyökereztetésétől az önfenntartásig avagy Hálózzuk be együtt Magyarországot a hétköznapi jótékonyság."

Hasonló előadás


Google Hirdetések