Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Ha bejön, akkor bejössz?”- Alternatív programok és konfliktusmegoldási módszerek a mindennapokban dr. Bátory Zsófia, projektmenedzser XVIII. Ker. Csibész.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Ha bejön, akkor bejössz?”- Alternatív programok és konfliktusmegoldási módszerek a mindennapokban dr. Bátory Zsófia, projektmenedzser XVIII. Ker. Csibész."— Előadás másolata:

1 „Ha bejön, akkor bejössz?”- Alternatív programok és konfliktusmegoldási módszerek a mindennapokban dr. Bátory Zsófia, projektmenedzser XVIII. Ker. Csibész Gyermekjóléti Központ március 27.

2 Előzmények: Önkormányzat  képviselőtestületi határozat a közbiztonsági programról  Cselekvési Tervkidolgozása ig a kerület közbiztonságának javítására.  Közbiztonsági Közalapítvány létrehozása  4 polgárőr csoport Gyermekjóléti Központ  Egyeztetés a mediációról (2005)  Speciális bűnmegelőzési szakmai program (2006)  Kerületi Bűnmegelőzési Paktum javaslata (2006. február)  Előadás a „Közösség felelősségéről” (2006. tavasza)  I. OBmB pályázat „Időben az erőszak ellen” (2006 nyara)  Drogprevenciós napok, KEF

3 OBmB nyertes pályázata  1. Délutáni és hétvégi programok éves gyerekeknek úszás, úszásoktatás, ping-pong, kispályás foci, csocsó festés és tűzzománc készítés családi kirándulások biztonságos szórakozás: disco, koncertek  2. Resztoratív - konfliktusmegoldási módszer terjesztése szemtől-szembe képzés drámacsoportok  3. Partnerségi együttműködés kialakítása a kerületben

4 Együttműködő tagok  Budapest XVIII. kerület Pestszentlőrinc- Pestszentimre Önkormányzat - projektfelelős  Csibész Gyermekjóléti Központ - megvalósító  Családsegítő Szolgálat - együttműködő  Bókay Kert Szabadidős és Közművelődési Kht. - együttműködő  MH Líceum Alapítvány – Zöld Kakas Líceum – együttműködő

5 Közreműködő tagok és csatlakozók  Gulner Gyula Általános Iskola  Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény  Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Lőrinci Nagykönyvtára  XVIII. kerület Alkotóháza  Csatlakozók: Bókay Árpád Általános Iskola Nagycsaládosok Egyesülete PIK, KEF

6 A megvalósítás lépései  Kapcsolatfelvétel: személyesen, szakmai teamek, kör  Operatív feladatok: tárgyi eszközök, szerződések  Programok beindítása – időpontok és helyszínek egyeztetése, toborzás – (az Ifjúsági Iroda szerepe)  Programfüzet, óriásplakátok  Gyermekfelügyelet megszervezése – mini teamek  Programfelügyelői tisztségek  Naprakész dokumentáció, jelenléti ívek, jegyzőkönyvek, havi beszámoló

7 Toborzás  Kerületi intézmények írásos értesítése a pályázatról  Programfüzet elkészítése, szépítése  Óriásplakátok elhelyezése  Kerületi szakmai rendezvényeken előadások, beszámolók  Gyermekjóléti és Családsegítő szolgálat klienskörének bevonása  Utcai toborzás - októbertől  Iskolai toborzás a szünetekben: decembertől  Városkép újság, Gyermekjóléti honlap

8 Plakát

9 Gyermek és ifjúsági programok  Csocsó, ping-pong: 2x3ó gyermek  Disco, könnyű zenei koncertek: hétvégenként fő  Komoly zenei koncertek: 60 fő  Színház: 180 fő  Foci: vasárnap délelőtt 2 óra fő  Úszás: szombat este 2 óra – 20 fő  Festés, tűzzománc: heti kétszer – 8 fő  Családi kirándulások: 8 alkalom

10 Módszertani elemek  Helyreállító technikák „Szemtől-szembe” konfliktuskezelő képzés (2x20 fő) Varga Gabriella, Mundrucz Anett, Negrea Vidiea Módszert ismertető előadások, beszélgetések Iskolai konfliktuskezelés, facilitálás  Csoportozás iskolákban Értékfeltárás, életúttervezés, konfliktuskezelés Hunyadi Mátyás Gim.,Gulner Gyula Ált. Isk.

11 Célcsoport elérése  A napjaik nagy részét az utcán töltő év közötti gyerekek, fiatalok – gyermekjólétis kliensek, foci, discon történt események (lopások, szemetelés)  Kortárssegítők - Szilu, Bence, Beri, Enikő  Szociális és gyermekvédelmi szakemberek, pedagógusok – szemtől-szembe eredménye, szakmai team  A veszélyeztetett és hátrányos helyzetű gyermekek szülei – családi kirándulások

12 Együttműködés alakulása  Eredmény: a helyi együttműködési rendszer kialakításának elindítása.  Szakmai teamek bővülése  Közös képzésen kialakult néhány fontos kapcsolat  Együttműködő tagok, pedagógusok és szülők közötti kapcsolat  Cél: a pályázat egészét demokratikus elvek szerint működtetni, ennek egyes jelei már észlelhetőek

13 Fenntarthatóság kérdése  Jelen pályázat kezdet  Gyermekjóléti Központ szerepe – koordináció, prevenció  Önkormányzat szerepe – finanszírozás, fenntartás  Nagyobb költségvetésű intézmények, civil szervezetek szerepe – Bókay Kert, Lőrinci Piac  Kapcsolatok fenntartása – Bűnmegelőzési Munkacsoport

14 Kerületi Bűnmegelőzési Munkacsoport jelentkezési lap 1) Posta Júlia – Gulner Gyula Általános Isk. 2) … 3) …

15 Köszönet!  Valamennyi kollégának szeretném megköszönni az önzetlen segítségét.  Az Önkormányzat anyagi támogatását.  Az MH Líceum Alapítvány - Zöld Kakas Líceum szakmai tanácsait és kifogyhatatlan lelkesedését. dr. Bátory Zsófia Budapest,


Letölteni ppt "„Ha bejön, akkor bejössz?”- Alternatív programok és konfliktusmegoldási módszerek a mindennapokban dr. Bátory Zsófia, projektmenedzser XVIII. Ker. Csibész."

Hasonló előadás


Google Hirdetések