Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egy társadalmi vállalkozás története 2014. április 29.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egy társadalmi vállalkozás története 2014. április 29."— Előadás másolata:

1 Egy társadalmi vállalkozás története 2014. április 29.

2 Kék Madár Alapítvány Missziónk A KMA egy befogadó, biztonságot adó társadalom eléréséért munkálkodik, amelyben mindenki számára biztosított az önmegvalósítás lehetősége és a választás szabadsága. Célunk, valódi helyi szükségleteken alapuló szolgáltatások nyújtása, melyet más –főként állami vagy önkormányzati- intézmény nem tud, vagy nem feladata felvállalni.

3 Mérföldkövek: 1997Alapítás 2001Első munkaerő-piaci szolgáltatásunk indult 2004 Szekszárd M.J.V Önkormányzata tartós használatba adta Bartina u. 12/a. alatti épületet 2007Ízlelő családbarát étterem nyitása 2010 NESsT kamatmentes hitele lehetővé tette az irodaépület megvásárlását 2013Irodaépület átadása 2013Ízlelő bővítése, komplex fejlesztése

4 Társadalmi vállalkozás – miért? Az Alapítvány nagyfokú pénzügyi kiszolgáltatottságának csökkentése Szélesíteni az ügyfeleink számára nyújtott szolgáltatásaink körét Példaértékű vállalkozás működtetése stratégiai céljaink között szerepel Bemutatni akadályozott emberek sokoldalúságát

5 Ízlelő családbarát étterem: Modell értékű társadalmi vállalkozás, mely bizonyítja a fogyatékkal élők sokoldalú munkaképességét, és megteremti tartós foglalkoztatásuk feltételeit. Tápértékben gazdag alapanyagokból, egészséges eljárással készített, valamint egyéni igényekhez is igazodó ételeket forgalmaz családbarát környezetben.

6 Ízlelő egy olyan étterem, ahol: a munkatársak 90%-a megváltozott munkaképességű munkavállaló, a felhasznált alapanyagok 90%-ban helyi vagy hazai kistermelőtől, biogazdaságtól származik, illetve a közvetlenül termelőtől be nem szerezhető alapanyagok esetében is a hazai kisvállalatokat részesíti előnyben, ami az egészséges táplálkozás mindennapi lehetőségét kívánja biztosítani vendégek számára, olyan étterem, ahol fontos érték a családközpontúság, ezért pl. az étteremben gyerek játszósarok is található.

7 Szolgáltatások: Az Ízlelő üzleti modellje ezen hiányokra, illetve az általuk jelzett piaci résre épül. Magas minőségű és közepesen magas árú ételt és szolgáltatást kínál a kisgyermekes családoknak, valamint az egészséges ételeket kereső vendégeknek. Minden nap 2 féle levessel és 3 féle főétellel várjuk vendégeinket, amelyek között szerepelnek a speciális étrendet igénylők kívánalmainak megfelelők is. A menü mellett korlátozott a la carte kínálat is megtalálható, amelyben 3-4 féle leves, 5-6 féle főétel, köret és saláta szerepel.

8 Szolgáltatások: Menüztetés mellett a bevételi és profit modell fontos eleme a rendezvények lebonyolítása. Különtermében az étterem este és hétvégén családi és vállalati rendezvényeket lát vendégül, pl ballagásokat, esküvőket, vállalati vacsorákat, stb. maximum 40 fő számára. Továbbá kitelepített rendezvényeket is képes magas színvonalon lebonyolítani. A modellt kiegészítik, de fenntarthatóság szempontjából annak nem kötelező elemei a kiszállítás (pl. közeli iskolákba, óvodákba) és az elvitelre is értékesített menü ebéd.

9 Elvárt eredmények 3-5 év múlva az alapítvány bevételeinek 18-20%-a vállalkozási tevékenységből származzon. Az első évben átlagosan naponta 65 adag értékesítése, és havonta átlagosan 1.300 ezer Ft bevétel. 4. évre – támogatás nélkül is- elérjük a null-szaldó pontot, mely 92 adag naponta. Legalább 6 fő akadályozott munkatárs tartós foglalkoztatása, folyamatos szakmai fejlődésének biztosítása.

10 Elért eredmények 2011-ben a bevételek 34%-a vállalkozási tevékenységből származott A pályázati forrás „tortaszeletét” sikerült 32% alá szorítani 2008. szeptemberében átlagosan napi 84 adagot értékesítettünk (2008. átléptük a napi 100 adagos álomhatárt!) 2013. szeptember 25-én 238 adagot értékesítettünk 14 akadályozott munkatársat foglalkoztatunk

11 Pénzügyi eredményeink:

12 Tervezett fejlesztések: Vendégtér bővítése és egy különterem rendezvények számára, egységes arculat kialakítása Ízlelő komplex bővítése Innovatív foglalkoztatási modell rendszerbe foglalása, social franchise rendszerű terjesztése Social franchise

13 Ízlelő megújuló belső tere:

14 Eredményeink Fehér Liliom díj Legsikeresebb magyar társadalmi vállalkozás (NESsT és CITI) Éva magazin – Inspiráló nők díj

15 Eredményeink – „valódi”: 14 fogyatékos számára biztosítjuk az önálló és független életet 1 korábban inaktív, otthonról alig kimozduló kolléganőnk jogosítványt szerzett Kollégáink munkabére 108%-a az azonos munkakörben kistérségben jellemző béreknek „Kerekesszékes” jelzőt felváltotta „Ízlelős” Minimális táppénz, elenyésző fluktuáció Egyre több vállalkozási feladatot munkatársaink látnak el

16 Ünnepnapok képekben:

17 A mindennapok képekben:

18 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Egy társadalmi vállalkozás története 2014. április 29."

Hasonló előadás


Google Hirdetések