Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pályára állás – fiatalok munkatapasztalat-szerzése TÁMOP-1. 4

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pályára állás – fiatalok munkatapasztalat-szerzése TÁMOP-1. 4"— Előadás másolata:

1 Pályára állás – fiatalok munkatapasztalat-szerzése TÁMOP-1. 4
Pályára állás – fiatalok munkatapasztalat-szerzése TÁMOP / Innovatív,kísérleti foglalkoztatási program

2 Projekt információk ELNEVEZÉS: „SZOCIO-PRÍMA” a Tisza-tó térségében élő fiatal felnőttek elhelyezkedését segítő szolgáltató centrum – Innovatív, kísérleti foglalkoztatási program AZONOSÍTÓSZÁM: TÁMOP / KEDVEZMÉNYEZETT:Útirány Egyesület a Munkaerő-piaci Esélyegyenlőségért ELNYERT TÁMOGATÁS: Ft PROJEKTIDŐ: április március 31. (24 hónap) A PROJEKT LOGÓJA:

3 A projektünk célcsoportja
Poroszló és vonzáskörzetében élő év közötti fiatal: munkaerő-piacon különösen rossz helyzetben lévő pályakezdő, felsőfokú végzettséggel rendelkező vagy alacsony iskolai végzettségű, nem tanuló nem dolgozó inaktív, álláskereső fiatal felnőtt.

4 A szakiskolai szelekció hatása
Az iskolai agresszió az intézménytípusok közül legsúlyosabban érinti a szakiskolákat, és ezen belül a nagyvárosi (megyeszékhelyen, fővárosban működő) intézményeket. A szakiskolai programmal nem rendelkező középiskolák az első két intézménytípusnál lényegesen kevésbé érintettek. A szakiskolák csaknem 50%-ában okoznak problémát a súlyos agresszív cselekedetnek számító tanár-diák konfliktusok és az iskolai zaklatás. Ezek a viselkedések az általános iskolák harmadrészében, míg a gimnáziumok 10-15%-ában jelennek meg. Forrás:TÁRKI

5 Minőségi szakképzés vagy hátránykezelés?
A 21. századi kihívásokra válaszolni tudó szakemberek: Szaktudás (gyakorlati és elméleti ismeretek) Kommunikációs készségek Idegen nyelvtudás (angol, német) Vállalkozó készség, pénzügyi ismeretek Informatikai ismeretek A vállalatok inkább a vállalat specifikus ismeretek átadásában érdekeltek. Szükséges az általános kompetenciák fejlesztése a szakmai képzés mellett DE: HOGYAN? KINEK? MIKOR? VAGY: emelni kell az alapképzés hosszát? (6+3) vagy/és növelni kell a szakképzés alatt is a szükséges kompetenciák fejlesztésére szánt időt. Forrás:TÁRKI

6 A TANÁCS AJÁNLÁSA Magyarország 2013
A TANÁCS AJÁNLÁSA Magyarország évi nemzeti reformprogramjáról és Magyarország 2012–2016-os időszakra vonatkozó konvergencia-programjának tanácsi véleményezéséről Foglalkoztatás-politikát érintő megállapítások és ajánlások a fiataloknak Megállapítások Az alacsony foglalkoztatási ráta nagyon alacsony munkaerő-piaci részvételi rátával társul. A fiatalok körében a munkanélküliség a évi 11 %-ról 2012-re 28,1 %-ra emelkedett. A közmunkaprogram arra használja fel a költségvetési források nagy részét, hogy a tartósan munkanélküliek számára munkához kapcsolódó jövedelmet biztosítson a szociális ellátás helyett, de a foglalkoztathatóság szempontjából még bizonyítania kell hosszú távú előnyeit.

7 A TANÁCS AJÁNLÁSA Magyarország 2013
A TANÁCS AJÁNLÁSA Magyarország évi nemzeti reformprogramjáról és Magyarország 2012–2016-os időszakra vonatkozó konvergencia-programjának tanácsi véleményezéséről Foglalkoztatás-politikát érintő megállapítások és ajánlások a fiataloknak Ajánlások - Szorítsa vissza az ifjúsági munkanélküliséget például ifjúsági garancia segítségével. - Erősítse meg az aktív munkaerő-piaci intézkedéseket és javítsa a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat ügyfél-kategorizálási rendszerét.

8 A projekt célja a fiatalok foglalkoztatás bővülésének elősegítése, a helyi adottságokra, ökoturizmusra, minőségi szolgáltatásokra épülő fejlesztések támogatása az alacsony iskolai végzettségű hátrányos helyzetű álláskeresők felzárkóztatása kulcskompetenciáik fejlesztésével a pályakezdő diplomások szakmai tapasztalatainak megszerzésének, bővítésének segítése 50 fő szakmai képzése, ezt követően 10 fő foglalkoztatása annak érdekében, hogy később tartósan is foglalkoztatásba helyezkedjenek

9 24 hónapig tartó program elemei
Képzés 50 fő számára Munkaerő-piaci szolgáltatások 120 fő számára Tanácsadás (munkaerő-piaci, képzési, pszicho-szociális) Mentorálás Munkába álláshoz szükséges képességek fejlesztése Munkatapasztalat-szerzés biztosítása, szakmai tapasztalat-szerzés bővítése Közösségfejlesztés Foglalkoztatás 12 illetve 6 hónapon át Szolgáltatás, tanácsadás, képzés munkáltatók számára

10 A program szakmai tartalma, Szolgáltatások a projektrésztvevőknek
120 fő 92 fő alacsony iskolai végzettségű 28 fő pályakezdő diplomás Egyéni fejlesztés, Csoportos foglalkozás OKJ-s képzés 40 fő részére : 10 fő sajtkészítő 10 fő falusi vendéglátó 10 fő kosárfonó 10 fő ECDL-számítógép kezelői Szociális menedzser képzés 10 fő részére 5 fő részére 12 hónap foglalkoztatás 5 fő részére: 3 hó munkatapasztalat-szerzés + 3 hó foglalkoztatás: 6 hónap foglalkoztatás

11 Fejlesztés Csoportos foglalkozások: Személyiség-fejlesztés
Szociális-fejlesztés Közösség-fejlesztés Képzés és kulcsképesség-fejlesztés Munkatapasztalat-szerzés Csoportos foglalkozások: „Iránytű” (pályaorientáció) „Most-mutasd meg…” (tanulásmódszertan) „Szublimáció” (konfliktus-kezelés) „Mosolyalbum” (önismereti csoport) „Munka-hej” (álláskeresési technikák)

12 Szolgáltatások a Munkáltatók részére
30 órás munkáltatói érzékenyítő képzés Szolgáltatás és tanácsadás a munkatapasztalat-szerzés, foglalkoztatás sikeres megvalósításához Munkaerő közvetítés/kölcsönzés

13 Együttműködő partnereink
Poroszló Polgármesteri Hivatal Tisza-tavi Ökocentrum Nonprofit Kft. Poroszló Honismereti Baráti Kör Országos KID Egyesület További 43 együttműködő partnerrel dolgozunk a Tisza-tó településeiről

14 Tóth Péter Útirány Egyesület a Munkaerő-piaci Esélyegyenlőségért
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Útirány Egyesület a Munkaerő-piaci Esélyegyenlőségért Finy. szám: , AL 4030 Debrecen, Szablya utca 11. Telefon: 52/ Fax: 52/ Web: Tóth Péter elnök, szakmai vezető Tel.: 20/


Letölteni ppt "Pályára állás – fiatalok munkatapasztalat-szerzése TÁMOP-1. 4"

Hasonló előadás


Google Hirdetések