Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató 2009. április 27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató 2009. április 27."— Előadás másolata:

1 A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.

2 A turizmus gazdasági jelentősége Csökkenő vendégszám, növekvő vendégéjszaka szám 39,4 millió külföldi Fő motiváció: üdülés, bevásárlás – szabadidős turizmus Magánszálláshelyek iránti érdeklődés növekedése között a rendelkezésre álló forrásokból 279 milliárd forint turizmusfejlesztési célokra –Turisztikai termék és attrakciófejlesztésre –Turisztikai fogadóképesség javítására –TDM rendszerek szervezeti hátterének kialakítására ban: 153,8 milliárd forint állt rendelkezésre, a források több, mint 55%-a

3 A vidéki turizmus szerepe Nincs pontosan definiálva Vidéki turizmus = falusi-, kulturális-, aktív-, gasztronómiai-, természeti-, agro-, vízi-, vadászturizmus Elszakíthatatlan több turizmusfajtától Egymást kiegészítő és egymásra épülő szolgáltatások Térségformáló eszköz Kitörési pont! Turizmus-, terület- és településfejlesztés közös eszközrendszerével fejleszthető A vidékiesség miatt speciális eszközökkel fejleszthető: „A vidék szuverén, akkor működik jól, ha a lakosság saját akaratából, saját erőforrásainak mozgósításával éli meg a fejlesztést és fogadja a vendégeket!” Problémák: definíciók összemosódása, minősítés, TDM

4 A Fertő-tó turisztikai potenciálja Ausztria-Magyarország területén (1/3-a tartozik hazánkhoz) 8000 éves, Közép-Európa 3. legnagyobb állóvize UNESCO világörökség 1979 óta Fertő-Hanság nemzeti park (1994) Különböző kultúrák csomópontja Természeti vonzerők mellett (pl. Lővérek) számos kulturális örökség Jellegzetes népi építészet: Balf, Hidegség, Fertőboz, Hegykő Kiemelkedő kulturális örökségek: kastélyok, Sopron, kőfejtő Termálvízkészlet: gyógy- és egészségturizmus céljára Sportlehetőségek: vízi-, lovas-, aktív (golfpálya) Kulturtájhoz kapcsolódó mesék, legendák – vidéki örökség részei

5 A Fertő-tó turizmusfejlesztési prioritásai A Fertő-tó környékének eredményesebb turisztikai hasznosítása Vidéki életkörülmények javítása A vidéki termékek hozzáadott értékének növelése (kiemelten a kisméretű termelőegységek termékeinek piacra juttatásával) Természeti és kulturális örökség optimális hasznosítása Munkahelyteremtés és megőrzés Jó szomszédi viszony ápolása – komplex termék Közös közlekedés- és területfejlesztés, a területrendezés összehangolása Oktatás, képzés és tudományos kapcsolatok ápolása – hálózatépítés

6 Az elmúlt évek legjelentősebb fejlesztési Fertő-kártya bevezetése (Neusiedler See Tourismus GmbH – MATUR) –Imázsformáló eszköz –Hosszabb tartózkodásra és költésre ösztönöz –Hátterében TDM rendszer működik – Deskline rendszer működtetése –Szállás, transzfer, közlekedés, múzeum „Értékőrző turizmusfejlesztés a Fertő-mentén” (Phare CBC osztrák- magyar határszakasz program keretében) –Határon átnyúló horvát néprajzi örökség megőrzésére –Kerékpáros szektorközi szakmai együttműködés –Térség nemzetközi vonzerejének növelése céljából Fertődi Eszterházi-kastély rekonstrukciója – 1,327 mrd Fertő-tó térségi turizmusának fejlesztése – FHNP által elnyert 327,5 millió forint – NYDOP turisztikai pályázatának első fordulójából (Esterházy-majorság, információs központ, tanösvény, madármegfigyelő, kerékpárhálózat fejlesztése, stb.)

7 Konklúzió Vidéki turizmus –mint kitörési pont –Térségformáló erő Természeti és kulturális örökségek Komplex turisztikai termékcsomagok Erősödő pozitív imázs Bővülő szálláshelykínálat Programlehetőségek


Letölteni ppt "A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató 2009. április 27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések