Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

The International Air Transport Association. A IATA-ról Ahhoz hogy egy utazási cég repülőjegy értékesítéssel foglalkozzon, ÜGYNÖK minősítést kell szereznie.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "The International Air Transport Association. A IATA-ról Ahhoz hogy egy utazási cég repülőjegy értékesítéssel foglalkozzon, ÜGYNÖK minősítést kell szereznie."— Előadás másolata:

1 The International Air Transport Association

2 A IATA-ról Ahhoz hogy egy utazási cég repülőjegy értékesítéssel foglalkozzon, ÜGYNÖK minősítést kell szereznie amit a IATA hagy jóvá. Székhelye: Montreál, Quebec, Kanada Az európai központ Genfben található

3 IATA engedély Az engedély megszerzése után, a IATA és az utazási válallkozó között szerződés köttetik, mely a repülőjegyek értékesítésének feltételeit írja le A kérelmet a Magyarországon működő AIP( Ügynöki Kivizsgáló Testület) titkárságára kell benyújtani

4 Beadandó dokumentumok Utolsó évi vagy fél évi beszámoló, melyet könyvvizsgáló hitelesít Bankgarancia Minimum 2 szakképzett jegyeladó, vizsgabizonyítvány kötelező Biztonsági berendezések Infrastruktúrális háttér

5 Soroljon fel repülőjegy foglalási rendszereket /CRS/, ismertessen egyet!

6 Legismertebb foglalási rendszerek GALILEO, AMADEUS, WORLDSPAN, SABRE

7 Az utazási irodák és az Amadeus Partneri viszony kialakítása - közös növekedés technológiai előnyök közös kihasználásának segítségével

8 1987 Az Amadeus alapítása az Air France, Iberia, Lufthansa és SAS légitársaságok által 1988 Irodanyitás 1991 Infrastruktúra, szoftverek és rendszerfejlesztés 1992 Európai indulás (Első foglalás Január 7-én) 1995 Amadeus az USA-ban 1996 E-commerce üzletág beindítása (265 millió foglalás) 1999 Madrid, Párizs, Frankfurt 2002 Utazási irodai foglalások (395 millió foglalás) Történelmi mérföldkövek © copyright AMADEUS Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden

9 Jelentős iparági jelenlét hotel - lánc tranzakció / naponta Foglalás lebonyolítva 2004-ben Értékesítési pont világszerte online foglalás A világ menetrendszerinti járatainak Amadeust használó légitársaság

10 Utazás disztribúció Amadeus - világviszonylatban vezető 8% 56.8% 26.3% 26% Source Amadeus internal – Travel Agency Air bookings Amadeus piaci részesdése 29.2 % ( 2005.) 58.3% 48.4%

11 1.Üzleti folyamatok az utazási irodákban Milyen tevékenységekkel töltik az utazási irodák a időt? 12%8% 24% 18%26%5.5%6.5% Csomagok összeállítása Igények felmérése Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás Foglalás és eladás Számlázás, Követelések behajtása Végrehajtés, Ellenőrzés Riportolás, tervezés Marketing Foglalási folyamat Adminisztráció, támogatás

12 Az Amadeus feladata ma: 12%8% 24% 18%26%5.5%6.5% Csomagok összeállítása Igények felmérése Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás Foglalás és eladás Számlázás, Követelések behajtása Végrehajtés, Ellenőrzés Riportolás, tervezés Marketing Foglalási folyamat Adminisztráció, támogatás Értek hozzáadása a teljes folyamatban, átjárható egységes rendszerek biztosításával Mindenki számára nyereséges módon

13 Amadeus informatikai megoldások… Többcsatornás (multi-channel) értékesítés elősegítése Az utasoknak –Lehetőség on-line foglalásokra A szolgáltatóknak –Lehető legszélesebb körű lefedettség A vállalatoknak –Választási lehetőség Csomagok összeállítása

14 Amadeus informatikai megoldások… Az Amadeus az utazási ügynök „memóriája” lesz Igények felmérése

15 Amadeus Informatikai megoldások Amadeus Értékesítési Platform (Vista) Az összes légitársaság (menetrendszerinti és fapados) Integrált hozzáférés: fényképek, térképek Grafikus tartalom az értékesítés hatékonyságának növelése érdekében Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás

16 Attraktív értékesítés

17

18 Több nyelven

19 Az Amadeus szerepe tehát… “ az utazási és turisztikai szakma szereplőinek sikereit elősegítő vezető Informatikai megoldásszállító legyen ” Az utazási iroda … –Munkájának elősegítése minden foglalási csatornán –Számára értékesíthető tartalom biztosítása –Munka-hatékonyságának növelése –Számára költségek megtakarítása –Ügyfelei számára biztosítani, hogy partnerként részt vehessenek a folyamatban –döntéshozás támogatása

20 Foglalja össze az értékesített repülőjegyek elszámolásának időszakát és módját!

21 Elszámolás=BSP (átutalás) A jutalékot a légitársaságoknak a havonta átutalandó összegből kell levonni. Az ügynökség köteles az ügynöki szerződésben meghatározott időpontra a légi okmányokon feltüntetett díjtételek jutalékkal csökkentett összegét a légitársaságnak átutalni. Az átutalás mindenkor a BSP-n (Banki Elszámolási Rendszer) keresztül történik.

22 Milyen formájúak a repülőjegyek és mi a tartalmuk?

23 MALÉV repülőjegy borító

24 MALÉV repülőjegy tartalma

25 Travel service repülőjegy

26 Repülőjegy tartalma 1. A repülőjegynek 23 rovata van. Legfontosabbak a következők: Utas neve Jegy érvényessége Honnan-hová, illetve az útvonal városneveinek rovatai Érvényesítés

27 Repülőjegy tartalma 2. Légijáratok, illetve helyfoglalási adatok (légitársaság járata, fuvarozási osztály, dátum, indulási idő, helyfoglalás státusza) Díjmentesen szállítható poggyász (súly vagy darab) Fizetés módja díjtípus Díjtétel Illeték

28 Milyen bevétele /haszna/származik az utazási irodának a repülőjegyek értékesítéséből?

29 Jutalék Az ügynöki jutalék mértéke 7% A jutalékot a légitársaságnak a havonta átutalandó összegből kell levonni Az átutalás minden esetben BSP-n keresztül történik ( Banki Elszámolási rendszer)


Letölteni ppt "The International Air Transport Association. A IATA-ról Ahhoz hogy egy utazási cég repülőjegy értékesítéssel foglalkozzon, ÜGYNÖK minősítést kell szereznie."

Hasonló előadás


Google Hirdetések