Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„This is the beginning of a beautiful friendship” … vagy valami más? A Sziget Fesztivál, mint a jövő fogyasztói társadalmának laboratóriuma.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„This is the beginning of a beautiful friendship” … vagy valami más? A Sziget Fesztivál, mint a jövő fogyasztói társadalmának laboratóriuma."— Előadás másolata:

1 „This is the beginning of a beautiful friendship” … vagy valami más? A Sziget Fesztivál, mint a jövő fogyasztói társadalmának laboratóriuma

2 Diáksziget 1993-ban és Sziget Fesztivál 2004-ben Jól érzékelhető átalakulás a programfüzetben, egyetemista találkozóból nagyszabású fesztivál

3 2004 Támogatók száma Míg 1993-ban 16 támogató, addig 2004-ben több, mint

4 Helyszínek Az első Szigeten 5 helyszín, idén több, mint 60

5 Látogatók száma (ezer főben)

6 További számadatok DIÁKSZIGET 200 koncert, 80 film 40 színházi előadás 3200 eladott hetijegy Csak magyar látogatók Kedvező visszhang, de 3,5 milliós hiány SZIGET FESZTIVÁL 1000-nél is több program Közel 400 hazai zenekar 103 külföldi fellépő Kb eladott hetijegy, ebből durván külföldieknek Nyereséges vállalkozás

7 Kérdezés a Sziget-en 2000 és 2004 között minden évben kérdezett a Szigeten a BAT, majd a Dreher megbízásából a szponzorálás és a promóciók hatékonyságára vonatkozóan A Sziget látogatók demográfiai profiljának felmérése a hatékonysági vizsgálattól elkülönülten, véletlen mintavétel segítségével készült Speciális kérdezési szituáció –Kérdezés délelőtt 11-től hajnal 4 óráig (több műszak, éjszakai interjúk) –A józanság hiánya, a társaság befolyásoló hatása –Kérdezés „márka-mentes” környezetben –Kérdezőbiztosok, akik „beolvadnak” a Sziget látogatók közé

8 A Sziget látogatók demográfiája A magyar lakossághoz hasonlítva A Sziget látogatók háromnegyede 18 és 30 év közötti fiatal, azaz kb fő számos termék és szolgáltatás kategória elsődleges célcsoportjából Szignifikánsan több férfi (60% vs. 40%) Az iskolázottság magasabb szintű Másfélszer több budapesti látogató, mint a vidéki helyszínekről érkező 2000 és 2004 között nincs jelentős demográfiai változás, egyedül az átlagéletkorban tapasztalható enyhe növekedés (5 év alatt 2 év „öregedés”)

9 Miért megyünk ki a Szigetre? A „feeling” motivációs szerepe folyamatosan növekszik, míg konkrét együttesekért egyre kevesebben érkeznek

10 Zenei ízlés változása 2000-ről 2004-re TOP ben Rock Metal Jazz Blues Punk TOP ben Rock Metal Punk Világzene Jazz

11 Zenei ízlés 2004-ben A rockzene rajongók még mindig meghatározóak a Sziget-en, ugyanakkor a látogatók felét már más irányzatok iránt (is) érdeklődők töltik ki

12 Zenei ízlés változása a Sziget alatt A Sziget-en eltöltött időnek köszönhetően szélesedik a kedvelt zenei irányzatok köre: Világzene +10% Táncdal +9% Klasszikus zene, diszkó, pop +7-7% Jazz, underground, blues +5-5%

13 Kvalitatív felmérés 12 mélyinterjú idei Sziget-látogatók körében –heti vs. napi jegyesek; –„ős” szigetlátogatók vs. csak az utóbbi években ill. idén a Szigetre látogatók –fiatalok vs. idősebbek Miként élték meg a Sziget fejlődését, akik a kezdetektől részt vettek rajta? Mit jelentett számukra akkor és mit jelent ma a Sziget fesztivál? Mi lesz a Sziget Fesztiválból öt év múlva?

14 Ahogyan a Szigetlakók látják … DIÁKSZIGET ( ) Zárt, kultikus, ismeretlen a nagyközönség számára Homogén érdeklődési kör (kevesebb előadó, több közös pont) Otthonosabb, családiasabb jelleg, „fogja az ember leül, vagy lefekszik és beszélget, ismerkedik” „Az ember a hasonszőrűek között jobban érzi magát” SZIGET FESZTIVÁL (2004) Mindenki elfogadott „bejáratott” szórakoztató centrum Nyitott, sok külföldi látogató, „most már mindenki kimegy” Felhígult (több előadó, kevesebb közös pont) „Már nem az a lényeg, hogy más emberekkel megismerkedjenek”

15 Mit jelent a Sziget? A Sziget alapértékei gyakorlatilag nem változtak, mértékük viszont igen Szabadság, kötetlenség, lazulás „Mindenki jóban van mindenkivel, és mindenki beszélget mindenkivel. Teljesen mindegy, hogy ismeri-e az illetőt vagy sem.” „Régen azért volt egy olyan rossz hírneve a Fesztiválnak, hogy ott mindenki folyamatosan részeg, meg drogozik. Aztán, ahogy hallottam, na ez is volt, meg az is volt, meg nem is volt olyan szörnyű, meg tulajdonképpen nem is látott senki elriasztó példákat, akkor úgy kimerészkedtek. És akkor aztán kint is ragadtak.” Sokszínűség „Olyan programokra is benéz az ember, ahova amúgy eszébe se jutna.” Koncertek

16 Jó-e vagy rossz a fejlődés? POZITÍVUMOK Több zenekar, program Igényesebb, kulturáltabb Javuló higiénés viszonyok Több (háttér) szolgáltatás (pl. ATM, posta, mobiltel. feltöltés) NEGATÍVUMOK Populárisabb zenei kínálat Felhígult társaság Reklám és szponzor dömping Növekvő tömeg, zsúfoltság „ELÜZLETIESEDÉS”

17 A Sziget öt év múlva PESSZIMISTA ELKÉPZELÉSEK Bizonytalanság a jövőt illetően: „ Aprópénzre váltják a (Hajógyári) Szigetet.” Méretbeli korlátok, esetleges áthelyezés: „Sokkal több ember nem fér be” OPTIMISTA ELKÉPZELÉSEK „Ha egy vállalkozás jól megy, akkor miért hagynák abba?” „A megszokott elvárásokat teljesítenie kell” Marad a sokszínűség, nemcsak koncertek Igényesebb zene, több ismert előadó, külföldi világsztár Tisztább, kultúráltabb, rendezettebb lesz, „légkondicionált sátrak” Sziget Fesztivál csak a Hajógyári Szigeten lehet, sehol máshol

18 Konklúziók A Sziget Fesztivál ma egyedülálló koncentrációját nyújtja a éves korosztálynak A Szigeten lévők 1 heti fogyasztása, (vágyott) viselkedése is megfigyelhető Az elüzletiesedést nem feltétlenül élik meg negatívan a Szigetre járók: amíg kapnak valami pluszt, addig pozitív a viszonyulás, a negatívumokat (több reklám) elfogadják Növekedés/sokszínűség=elszemélytelenedés  veszélyforrás, amelynek feloldása komoly kihívás a jövőre nézve

19 Feltárás Megfigyelés Tesztelés Elemzés Modellezés Tanácsadás


Letölteni ppt "„This is the beginning of a beautiful friendship” … vagy valami más? A Sziget Fesztivál, mint a jövő fogyasztói társadalmának laboratóriuma."

Hasonló előadás


Google Hirdetések