Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kit kérdezzen meg a felhasználó? Budapest, 2009. május 26.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kit kérdezzen meg a felhasználó? Budapest, 2009. május 26."— Előadás másolata:

1 Kit kérdezzen meg a felhasználó? Budapest, május 26.

2 A felhasználó helyzetének jogi meghatározása Tetteiért felelős ember Jogi és technológiai szempontból tájékozott felhasználó Önmagát megvédeni képes szereplő

3 Az információs önrendelkezési jogról Az adatalany jogosult rendelkezni saját személyes adataival Helyette csak az Országgyűlés rendelkezhet, ha erről törvényt alkot Mögöttes vélelem: az adatalany úgy hoz döntést személyes adatairól, hogy mindent mérlegelt

4 Mi marad az információs önrendelkezési jogból? A virtuális világban erőteljes tájékozatlanság jellemzi a felhasználókat A használt eszközök működésére vonatkozó ismeretek hiánya A háló veszélyeinek ismerete foghíjas A személyes adatok birtokába kerülő szereplők felelőssége fokozott

5 A felhasználó kiszolgáltatott a saját tájékozatlanságának Az információ értéke megnőtt Az információs önrendelkezési joggal felruházott adatalany ideális „áldozat” Alapvető biztonsági intézkedéseket a felhasználók 96%-a megteszi Személyes adatok megadását amennyiben lehet, elkerülik

6 Közösségi oldalak és a munka világa A bejelentkezés más felhasználók számára is látható – a főnök is felhasználó! Előzetes munkainterjú? Vagy munkainterjú helyett elég a profil megtekintése? Garanciális szabályok megkerülése

7 Keresőmotorok és a testre szabás Illúzióvá válik az adatkezelés nyomon követhetősége a felhasználó számára Az adatkezelés átláthatóságáért az adatkezelő a felelős

8 Hiánycikk: a bizalom Hazai felhasználók 65%-a nem bonyolít a világhálón pénzügyi tranzakciót Gyanús összefüggés a képzettség és lakóhely között a spammelés során Kormányzati portál biztonságos működésébe vetett bizalom megingása

9 Európai Bizottság programja Bizalom helyreállítása – „Digital Agenda” Állampolgári tájékozódás elősegítése:

10 „Digital Agenda” „ Ban on spam” Digitális tartalmak egységes védelme (pl. szerzői jogok) Jogbiztonságot nyújtani a felhasználónak abban, hogy mit másolhat, és mit nem Magánszféra védelme, tisztességes szerződéses kikötések ebben a tekintetben is A fogyatékkal élők joggyakorlásának elősegítése Online fizetések iránti bizalom erősítése Kereskedelmi védjegyek elterjesztése a weben

11 Köszönöm a figyelmet ! dr. Szabó Endre Győző Adatvédelmi Biztos Irodája Vizsgálati Főosztály


Letölteni ppt "Kit kérdezzen meg a felhasználó? Budapest, 2009. május 26."

Hasonló előadás


Google Hirdetések