Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MTA Regionális Kutatások Központja A hazai vasúti és vizi közlekedés kapcsolódási pontjai Lepesi Zoltán László igazgató MÁV Zrt. Területi Képviselet Budapest.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MTA Regionális Kutatások Központja A hazai vasúti és vizi közlekedés kapcsolódási pontjai Lepesi Zoltán László igazgató MÁV Zrt. Területi Képviselet Budapest."— Előadás másolata:

1 MTA Regionális Kutatások Központja A hazai vasúti és vizi közlekedés kapcsolódási pontjai Lepesi Zoltán László igazgató MÁV Zrt. Területi Képviselet Budapest lepesiz@mav.hu

2 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 2 TÖRTÉNETI KITEKINTÉS-I Széchenyi vasútfejlesztési javaslatai

3 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 3

4 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 4

5 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 5 A fiumei vasút reformkori tervei

6 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 6 Az osztrák birodalom érdekeinek érvényesülése az önkényuralom idején Trieszt előnyben részesítése A fiumei vasút késleltetése A trieszti és fiumei vasút

7 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 7 Első vasútépítések

8 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 8 Az Alföld-Fiume vasút megépült és tervezett szakaszai, a fiumei gyorsvasút útvonala 1914-ben

9 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 9 Épülő Vasútvonalak

10 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 10

11 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 11 1.Megvalósult vasútépítések Mohács – Pécsi Vasút Pécs – Barcsi Vasút Báziás Hatása a térségre

12 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 12 A Közép- (és Nyugat-)Balkán felé irányuló vasút tervváltozatai A Nyugat- és Közép- Balkán felé vezető fővonalak kötegelésének Thaly-féle terve. A zimonyi vasút eredeti terve és a megvalósított vonal

13 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 13 Magyarország vasúti teherforgalmának alakulása irányok szerint 1913-ban

14 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 14 Jelen

15 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 15 Komárom 15 20 17 23 21 22 21 24 26 18 25 15 8 11 10 14 16 13 1 1 12 150 81 80a Ózd 94 118 119 11 1 116 100 110 115 114 113 105 109 117 100 108 103 107 106 101 112 102 135 128 127 128 127 120 121 147a 125 126 129 121 135 130 145 140 155 149 148 152 150 151 153 146 147 154 130 80 80c 90 98 95 92 87 84 83 85 88 89 87a Kiskunhalas 130 145 86 82 120a 100a 120 Püspökladány 60 49 35 36 37 46 50 64 65 62 61 41 60 40 38 40 48 66 47 Kaposvár 5 30a 27 29 30 40 43 44 45 42 Tapolca 71 142 2 4 70 78 76 75 78 77 Hatvan Celldömölk Békéscsaba Siófok Mezőhegyes Sárbogárd Győr Cegléd 39 Kecskemét Füzesabony Mátészalka Nyíregyháza Záhony Szolnok Ic716 Rajka Hegyeshalom V.varsány BUDAPESTI TERÜLETI KÉPVISELET Boba Ukk Körmend Szentgotthár d Rédics Murakeresztúr Zalaszentiván Z.grót Zalalövő Keszthely B.szentgyörgy Fonyód Kőszeg Porpác Kisbé r Pápa Almásfüzitő Tatabánya Veszpré m Gysev Sopron Somogyszob Nagyatád Dombóvár -alsó Tamási Pincehely Csajág Rétszilas Balatonfüred Börgönd Lepsény Paks Dunapataj Kalocsa Gyékényes Barcs Középrigóc SellyeVillány Mohács Bátaszék Komló Szentlőrinc Godisa Szekszárd Baja Balassagyarmat Drégelypalánk Diósjenő Galgamácsa Aszód Kisterenye Mátramindszent Mátranovák Homokterenye Somoskőújfalú Ipolytarnóc Gyöngyös Vámosgyíörk Kál- Kápolna Eger Ujszász Szajol Tiszatenyő Putnok Bánréve K.barcika Rudabánya Tornanádaska Hidasnémeti Sajóecseg Sátoraljaújhely Görögszállás Mezőzombor Tokaj Kisvárda Vásárosnamény Nyékládháza Mezőcsát Tiszapalkonya Tiszalök Ohat- Pusztakócs Tiszafüred KisújszállásKarcag Apafa Nagykálló Nyíradony Nyírbátor Kocsord Ágerdőmajor Zajta Csenger Nyírábrány Létavértes Nagykereki Biharkeresztes Kőrösnagyharsány Vésztő Szeghalom Sáránd Gyoma Mezőtúr Szarvas Kisszénás Kondoros Gyula Kétegyháza Murony BékésKötegyán Battonya Orosháza Kunszentmárton Szentes Makó Hódmezővásárhely Röszke Kelebia Bácsalmás Kiskunmajsa Kiskőrös Fülöpszállás Törökfáj Lakitelek Kunszentmiklós- Tass Kiskunfélegyháza Mezőfalva Dunaújváros Magyarboly Szob Esztergom Tokod Dorog Csorna Salgtrján Siklós Lökösháza Ajka Győrszabadhegy Harka Vasvár Lenti Zirc Bakonysárkány Környe Oroszlány Pötréte Szil-Sopronnémeti Kecskéd Tóvároskert Hajmáskér Rábapordány Bősárkány Győrszemere Hodos 2517 20 11 1 Mosonszolnok Nyúl Sárpentele Polgárdi- Ipartelepek Balatonfőkajár Fenékpuszta Bajánsenye Székesfehérvár Szerencs Vác Dombóvár Nagykanizsa Zalaegerszeg P.szabolcs

16 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 16

17 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 17

18 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 18

19 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 19 Köszönöm Figyelmüket! Lepesi Zoltán László Igazgató MÁV Zrt. Területi Képviselet Budapest 1087 Budapest, Kerepesi út 3. +36-1-3137214 +36-30-6375077 lepesiz@mav.hu

20 MTA Regionális Kutatások Központja Erdősi Ferenc 2009 20


Letölteni ppt "MTA Regionális Kutatások Központja A hazai vasúti és vizi közlekedés kapcsolódási pontjai Lepesi Zoltán László igazgató MÁV Zrt. Területi Képviselet Budapest."

Hasonló előadás


Google Hirdetések