Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikáció az egyetemen c. konferencia 2007. ápr. 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikáció az egyetemen c. konferencia 2007. ápr. 28."— Előadás másolata:

1 Kommunikáció az egyetemen c. konferencia 2007. ápr. 28.

2 A KREDITRENDSZER TÖRTÉNETE

3 A kreditrendszer kialakulása a világban Eredete: a XIX. századra nyúlik vissza az Amerikai Egyesült Államokban 1920. „Carnegie-féle óra” → kredit alkalmazása 1990-es évek Anglia→ kreditrendszer összehangolása 1980-as évek vége→ ECTS (European Credit Transfer System) elindul, más néven: európai kreditátviteli rendszer

4 A kreditrendszer kialakulása a világban (folyt.) Az Amerikai Egyesült Államok és Európán kívüli kreditrendszer alakulása: legfejlettebbek: Új-Zéland, Ausztrália, Thaiföld, Fülöp-szigetek, India és Szenegál közepesen fejlettek: Vietnám, Szingapúr, Dél- Korea, Malajzia és Japán leglassabban fejlődők: latin-amerikai kontinens országainak felsőoktatási intézményei nem lehet fejlődést látni: afrikai és közel-keleti egyetemek

5 A kreditrendszer kialakulása Magyarországon 1990-es évek elején jelent meg 1991. ELTE BTK → tanegység-rendszer 1992. szept. a mai PTE BTK→ tanegység kifejezés Gödöllői Agrártudományi Egyetem → sajátos kreditrendszer kialakítása Budapesti Műszaki Egyetem kísérlete

6 A kreditrendszer országos bevezetése 1995. országgyűlés határozata a felsőoktatás fejlesztéséről 1998 tavasza: kormányrendelet a kreditrendszer bevezetéséről ↓ 2002. szept. illetve 2003. szept.: megvalósult a kreditrendszer a felsőoktatásban

7 Kreditrendszer a PTE Bölcsészettudományi Karán 1992 előtt: középiskolai működés, hallgatói csoportokkal 1992: Horányi Özséb vezetésével a tanulmányok szervezése kreditalapú lett 1992-1997: a tantárgy- és kurzuslisták szétválasztása → jelölésrendszer kialakítása 1997-1999: a kar újragondolta a kreditrendszer alapjait 1999: átírások következménye → az ún. „rövidkódos tantervek” 2000: öt BTK-s oktató a tanulmányi rendszereket országosan vizsgálta 2001-2003: a kreditrendelet kidolgozása 2002: az új kreditrendeletnek megfelelő tantervek megjelenése → az ún. „hosszú kódos tantervek” 2004-2005: a bolognai folyamat, új képzési struktúra és az új tantervek

8 A kreditrendszer előnyei Rugalmasság, mely lehetővé teszi: a szabad választást az átjárhatóságot a kölcsönös elismerést az „időveszteség-nélküliséget” a nemzetközivé válást

9 Néhány hasznos információ: Kredit: tantervi egységhez rendelt pont, a tanterv követelményeinek teljesítéséért jár, a befektetett munka mértékegysége 1kredit=30 tanulmányi munkaóra Egyéni tanrend: lehetőséget ad a hallgatóknak arra, hogy egyénileg tervezze meg tanulmányait Mintaterv: a tantervben szereplő tantárgyak olyan elosztása félévekre, amelyet átlagos ütemben haladni akaró hallgató úgy követhet, hogy eleget tesz minden tantárgy felvételi követelményének, minden félévben 30 (±3) kreditet teljesít, és tanulmányi követelményeit a képesítési követelményekben meghatározott képzési idő alatt fejezi be.

10 Felhasznált források: Országos Kredittanács Irodája (www.okti.hu)www.okti.hu Oktatási és Kulturális Minisztérium honlapja Viszket Anita és tsa: A kreditrendszer története. Ladányi Andor (1999): A magyar felsőoktatás a 20. században (Bp. Akadémiai Kiadó)

11 Készítette: Solymosi Nikoletta kommunikáció-magyar szak


Letölteni ppt "Kommunikáció az egyetemen c. konferencia 2007. ápr. 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések