Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

FOGALOM1 Nézzük a képeket Kis művészettörténet kollégistáknak Debreczeni Zsuzsanna.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "FOGALOM1 Nézzük a képeket Kis művészettörténet kollégistáknak Debreczeni Zsuzsanna."— Előadás másolata:

1 FOGALOM1 Nézzük a képeket Kis művészettörténet kollégistáknak Debreczeni Zsuzsanna

2 FOGALOM 2 Pablo Picasso „A művészet nem önmagától fejlődik,az emberek gondolatai változnak, s velük változik kifejezésük módja is.”

3 FOGALOM 3 3. Használat Fontos kezelési útmutatás: A felületen a képernyőről való vezérlés – a véletlenszerűen előrehaladás kiküszöbölése miatt - nem lehetséges. Ha tovább kívánunk lépni a tananyagrészekben, akkor használjuk. a Page Down billentyűt, a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat. valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat.

4 FOGALOM 4 4. A foglalkozások tagozódása I. Cél (5) I. Cél (5) II. Tartalmi leírás (7) II. Tartalmi leírás (7) III. Tartalom és tevékenységek (9) III. Tartalom és tevékenységek (9) 1. Motiváció (10) 2. Előző ismeretek (11-12) Részellenőrzés (13-14) Részellenőrzés (13-14) 3. Új ismeretek (15) 1. Lap Lap Lap Lap Új ismeretek ellenőrzése 1. (26) Új ismeretek ellenőrzése 1. (26) Új ismeretek ellenőrzése 2. (27) Új ismeretek ellenőrzése 2. (27) 4. Összefoglalás (28-29) 5. Értékelés (30-32) 6. Javasolt százalékos határok (33) IV. Egyéb (34) IV. Egyéb (34) 1. Fogalmak (35) 2. Illusztráció jegyzék (36) 3. Irodalom (37)

5 FOGALOM 5 I. Cél A program célja hogy a tanulók megtalálják a festmények bizonyos értelmezési módjait, A program célja hogy a tanulók megtalálják a festmények bizonyos értelmezési módjait, tudják értékelni mind tartalmilag, mind technikailag. tudják értékelni mind tartalmilag, mind technikailag. Találjanak minél több szempontot a művek értelmezésére, Találjanak minél több szempontot a művek értelmezésére, Élvezzék az alkotásokat. Élvezzék az alkotásokat.

6 FOGALOM 6 I.1. Követelmények, kompetenciák Tudja felismerni a képek által képviselt : - Korszakokat, - Stílusjegyeket, - Alkotókat, - Technikai jellegzetességeket

7 FOGALOM 7 Kik lesznek a festők? Jan Vermeer van Delft Gustave Courbet Diego Velazquez Eugéne Delacroix II. Hieronymus Bosch

8 FOGALOM 8 És még Pablo Picasso Pablo Picasso Georges Seurat William Turner Edward Munch Caspar David Friedrich II. Rövid tartalmi

9 FOGALOM 9 William Turner folyó vonat eső

10 FOGALOM 10 Mit gondolsz Mikor festette Turner a képet? Mit akart megragadni, kifejezni, megmutatni? Mi lehet a címe? Tudnád-e valamely más festő művéhez hasonlítani? Mi ragadott meg benne?

11 FOGALOM 11Eddig Mit néztél a festményeken? Emlékszel-e arra, hogy nagyon megragadott egy kép? Van-e kedves festőd, és miért ő az?

12 FOGALOM 12 Technikai szemlélet Áttetsző testek Tónusváltás Dinamika

13 FOGALOM Részellenőrzés, visszacsatolás 1 1. Ki festette a képet? a. Picasso b. Michelangelo c. Leonardo 1. Válasz b. 2. Válasz b. 2. Hol található a freskó? a. Prado b. Sixtus-kápolna c. Louvre

14 FOGALOM Részellenőrzés, visszacsatolás 2 1. Hol található több Turner kép? a.Louvreb.Tate c. Prado 2. Mikor élt Turner? a b c Válasz b. 2. Válasz b.

15 FOGALOM 15Fogalmak Impresszionizmus : érzéki benyomáson alapuló festészet Kubizmus : a cube= kocka szóból ered, a kép elemei kockákra bonthatók Pointillizmus : festékpöttyök egymás mellé helyezésével fest a művész Tónusok : sötétebb és világosabb elemek helye és aránya funkcionálisan elhelyezve Dinamika : mozgás ábrázolása a festészetben

16 FOGALOM 16Impressziók Claude Monet

17 FOGALOM 17I.2. Jan Vermeer van Delft A festőművészet dícsérete Naturalista technika, a festői tér remek megvilágításával, Alak, portré, csendélet, Dinamika, A festészet allegóriája 1665-ben festette.

18 FOGALOM 18I.3 Gustave Courbet : A műterem Ismét a festészet allegóriája, Önarckép Aranymetszés szabályai szerinti térszerkezet Fény-árnyék hatás

19 FOGALOM 19I.4. Diego Velázquez Az udvarhölgyek Metanyelvi híradás a festészetről, Mesteri térszervezés, Gesztusok,tekintetek megragadása Tónusok

20 FOGALOM 20I.5. Eugéne Delacroix: A szabadság a barikádra vezeti a népet A mozgás, a fény és az árnyék dinamikája, Vagy vele megyünk, vagy a nő jön hozzánk a zászlóval a

21 FOGALOM 21II.1. Caspar David Friedrich Krétasziklák A természetábrázolás mestere, Romantika, A végtelenség érzete

22 FOGALOM 22II.2. Pablo Picasso Az avignoni kisasszonyok A kubizmus megjelenése Néger maszkok

23 FOGALOM 23II.3 Georges Seurat Különleges színkezelés, Pointillizmus, Mértani alakzatok

24 FOGALOM 24II.4. William Turner Eső,gőz és sebesség-1844 Az impresszionizmus előfutára Megfigyelés utáni alkotás Rembrandti ecsetkezelés

25 FOGALOM 25II.5. Edward Munch Foltszerű ábrázolás, A lélek kifejezője, Hullámzás, sodrásban, belső látás Az emberi sorsok festője

26 FOGALOM 26 A szénásszekér Hieronymus Bosch Belső látás „A világ szénaboglya, mindenki annyit vesz belőle, amennyit csak akar.”

27 FOGALOM 27 Emlékszel? 1. Milyen technikai eszközöket alkalmaz Munch lélek ábrázolására? 2. Ki az impresszionizmus előfutára? 3. Hogy függ össze a flamand közmondás a szénásszekérről Bosch festményével?

28 FOGALOM Ellenőrzés, visszacsatolás 4.Miért korszakalkotó Velázquez festménye? 5.Mi a pointillizmus? 6.Courbet műterme minek az allegóriája?

29 FOGALOM 29 Mit is csináltunk? Néhány nagyon fontos festő művein keresztül tanulmányoztuk a képzőművészet adta lehetőségeket A természet, Az ember A tárgyak, Az összefüggések, A sorsok ábrázolására, illetve értelmezésére.

30 FOGALOM Értékelés A következőkben a tanult fogalmak elsajátításának a mértékét fogjuk ellenőrizni.

31 FOGALOM 31 Kérdések és válaszok Kinek a képe metanyelvi híradás a festészetről, a.Velázquezb.SeuratcPicasso 2. Kinél volt leglátványosabba dinamika? a.Seuratb.Delacroixc.Munch 3. Hol találkoztunk a kubizmussal? a.Boschnálb.VermeernélcPicassonál 4. Melyik művész volt pointillista? a.Caspar David Friedrich b.Munchc.Seurat 1. Válasz a. 2. Válasz b. 3. Válasz c. 4. Válasz c.

32 FOGALOM 32 Kérdések és válaszok Ki ábrázolta hullámokkal és foltokkal a lelkeket? a.Munchb.DelacroixcTurner 6. Ki az impresszionizmus előfutára? a.Picassob.Turnerc.Bosch 7. Hol láttuk legjobban az aranymetszés szabályait megvalósulni? a.Munchnálb.VermeernélcCourbetnál 8. Ki ábrázolt néger maszkokat? a.Boschb.Munchc.Picasso 5. Válasz a. 6. Válasz b. 7. Válasz c. 8. Válasz c.

33 FOGALOM 33 Javasolt százalékos határok Ha minden válasz helyes akkor 100%-os a megoldás. Egy helyes válasz értéke 12, 5 % % Tudása sajnos nem éri el a megfelelő szintet, javaslom, ismételje át az anyagot akár többször is % Tudása sajnos nem elég alapos, javaslom, ismételje át az anyagot még egyszer % Tudása közepes szintű, tekintse át, hogy melyik feladatot rontotta el és ismételje át, az ahhoz tartozó részeket % Tudása jó szintű, bár még vannak hiányosságok, keresse ki, hogy melyik feladatot rontotta el, majd ismételje át a megfelelő részeket % Gratulálunk, tudása kiváló szintet ért el, folytassa a következő leckével!

34 FOGALOM 34 IV.1. Fogalmak (visszautalás az új fogalmakra ) ImpresszionizmusKubizmusPointillizmusTónusokdinamika

35 FOGALOM 35 Képek jegyzéke 1.William Turner: Eső, gőz, sebrsség 9, 14, 24 2.Michelangelo: Kiűzetés a paradicsomból 12, 13 3.Claude Monet: Impressziók 16 4.Jan Vermeer van Delft:A festőművészet dícsérete Gustave Courbet: A műterem 18 6.Diego Velázquez: Az udvarhölgyek 19 7.Eugéne Delacroix: A szabadság barikádra vezeti a népet 20 8.Caspar David Friedrich: Magányos fa 21 9.Pablo Picasso: Az avignoni kisasszonyok Georges Seurat: Vasárnap délután a La Grande Jatte szigetén 23 11Edward Munch: Lelkek Hieronymus Bosch: A szénásszekér 26

36 FOGALOM 36 IV.3. Irodalom Nyomtatott: Híres festők sorozat 11, 17,21,22, 53, 61, 66, 91, 103 száma az adott festőkről Művészeti lexikon 1-4. köt. Elektronikus: Barangolás a stílusok világában

37 FOGALOM


Letölteni ppt "FOGALOM1 Nézzük a képeket Kis művészettörténet kollégistáknak Debreczeni Zsuzsanna."

Hasonló előadás


Google Hirdetések