Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az IKT szerepe a mai közoktatásban Digitális eszközök a tanórai és tanórán kívüli tevékenységben Sebőkné Orosz Katalin Leövey Klára Gimnázium és SZKI 2014.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az IKT szerepe a mai közoktatásban Digitális eszközök a tanórai és tanórán kívüli tevékenységben Sebőkné Orosz Katalin Leövey Klára Gimnázium és SZKI 2014."— Előadás másolata:

1 Az IKT szerepe a mai közoktatásban Digitális eszközök a tanórai és tanórán kívüli tevékenységben Sebőkné Orosz Katalin Leövey Klára Gimnázium és SZKI

2 Az elmúlt három év a Leöveyben

3 Az ENIS Az ENIS 4 fő kitűzése: Az ENIS 4 fő kitűzése: A bevált példák elterjesztése A bevált példák elterjesztése Nemzetközi projektek támogatása Nemzetközi projektek támogatása Az Európai Bizottság programjaiban való részvétel Az Európai Bizottság programjaiban való részvétel Az élen járó iskolák további fejlődésének, illetve a kevésbé fejlett iskolákkal való együttműködésének ösztönzése, új szervezeti és pedagógiai megoldások kipróbálása Az élen járó iskolák további fejlődésének, illetve a kevésbé fejlett iskolákkal való együttműködésének ösztönzése, új szervezeti és pedagógiai megoldások kipróbálása

4 A Leövey az ENIS tagja – november részt vesz nemzetközi és hazai projektekben részt vesz nemzetközi és hazai projektekben folyamatosan fejleszti az IKT integrálását és alkalmazását folyamatosan fejleszti az IKT integrálását és alkalmazását megosztja tapasztalatait, együttműködik más iskolákkal megosztja tapasztalatait, együttműködik más iskolákkal az iskola honlapját rendszeresen frissíti, beleértve a projekteket, tevékenységeket és a virtuális tanulási környezet minőségét az iskola honlapját rendszeresen frissíti, beleértve a projekteket, tevékenységeket és a virtuális tanulási környezet minőségét 4-8 pedagógus részvételével alkotó műhelyt állít fel a projektek koordinálására 4-8 pedagógus részvételével alkotó műhelyt állít fel a projektek koordinálására gyakorló terepet biztosít tanárképzési és tanár- továbbképzési programok számára gyakorló terepet biztosít tanárképzési és tanár- továbbképzési programok számára diákokból álló tanulócsoportokat hoz létre a programok kipróbálására diákokból álló tanulócsoportokat hoz létre a programok kipróbálására

5 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE a Leöveyben november – október

6 1. Tananyagok fejlesztése (2002. november szeptember) Biológia (Sebőkné Orosz Katalin) 1. Aktív transzportfolyamatok 2. Passzív transzportfolyamatok 3. A fotoszintézis fényszakasza 4. A fotoszintézis sötétszakasza Fizika (Závodszky Judit) 1. Egyszerű gépek 2. Fénytörés 3. Lencsék képalkotása Matematika (Bánhegyesi Zoltán) 1. Statisztikai adatok és ábrázolásuk 2. Statisztikai közepek 3. Adatok szóródása

7 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával A kipróbálás adatai (2003. november – május) -4 tanár, -8 tantárgy keretében, -~ 80 tanórán, (szakkörön, …) -több mint 200 diákkal (~40%), -85 tananyagot (LO-t) próbált ki.

8 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával …és tapasztalatai +diákok kedve, lelkesedése, érdeklődése; +gyakorlat a IKT értelmes használatában; +idegen nyelv gyakorlása; +mélyebb, sokszínűbb tananyagismeret; –Demoportál működési hiányosságai; –némely anyag speciális szoftverigénye; –némely anyag fordíthatatlansága; +diákok rugalmassága; segítőkészsége;  + tanárok kedve, lelkesedése, érdeklődése;

9 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával 2.2 Újabb tananyagok születése (fordítás, átszerkesztés, készítés) Fordítás: 4 db, Átdolgozás: 1 db Új anyag: 7 db Latin gyakorlatok (Kauders Tamás) A növények magánélete (Sebőkné Orosz Katalin) Statisztikai gyakorló tesztek (Bánhegyesi Zoltán) A gráfokról dióhéjban Euler hídjai Sir William játékai Az utazó ügynök

10 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Celebrate biológus szemmel avagy egy tanári innováció főbb lépcsői

11 A biológia és a szemléltetés A szemléltetés problémája: Látható, de nem esztétikus Nem látható, mert túl időigényes vagy túl gyors Nem látható, mert távoli Nem látható, mert túl nagy Nem látható, mert túl kicsi Csak statikusan lehet szemléltetni

12 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával A szemléltetés forradalma Láthatóvá tenni a láthatatlant

13 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával A szemléltetés forradalma Esztétikussá tenni a szemléltetést Dinamikussá tenni a szemléltetést Példa Rövidíteni a szemléltetés idejét Példa

14 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával A szemléltetés forradalma Interaktívvá tenni a szemléltetést Példa – rávezetésPélda Példa – összefüggések felismerésePélda Példa – tudásellenőrzésPélda Példa – problémafeladatokPélda Példa - játékosságPélda

15 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Élethosszig tartó tanulás: tanároknak is Az első animációkanimációk Flash-programozás és az eredményFlash-programozás eredmény Digitális fényképezés Digitális filmkészítésfilmkészítés Sablonok használata: –DigitalbrainDigitalbrain –HachetteHachette

16 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Digitalbrain

17 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Hachette

18 Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Flash-programozás

19 Internetalapú intelligens eszköz fejlesztése az együttműködésen és vitán alapuló középiskolai tanulás segítésére 2004

20 Mi a SCALE?  Egy eszköz, amely: Fejleszti a vitakészséget. Fejleszti a vitakészséget. Hozzáférhető a weben. Hozzáférhető a weben. Ösztönzi az együttműködésen és vitán alapuló tanulást. Ösztönzi az együttműködésen és vitán alapuló tanulást. Láthatóvá teszi a vita elemeit, grafikusan ábrázolva azt. Láthatóvá teszi a vita elemeit, grafikusan ábrázolva azt. Megtanít, hogy a dolgokat több nézőpontból vizsgáljuk. Megtanít, hogy a dolgokat több nézőpontból vizsgáljuk.

21 A SCALE kutatásfejlesztési program Résztvevő országok: Résztvevő országok: Egyesült Királyság Egyesült Királyság Franciaország Franciaország Hollandia Hollandia Finnország Finnország Portugália Portugália Magyarország Magyarország

22 „Az újdonságok, újítások csaknem mindig átesnek a viták kereszttüzén. A lényeg mindenképpen ugyanaz: az igazság keresése. Ezért válhatnak a viták is fontos ismeretforrásokká.” (Zrinszky László) A vita mint oktatási módszer  Fő célja a tanulás.  Tanítja a kommunikációt és a tudásanyagot, amit vitat.  Vitatkozók nemcsak állításokat fogalmaznak meg, hanem érvelnek is.  Ehhez szükségük van adatgyűjtésre, felkészülésre.

23 Az oktató vita által a diákok: Motiváltabbak lesznek. Motiváltabbak lesznek. Megtanulják a források, vélemények kritikus kezelését. Megtanulják a források, vélemények kritikus kezelését. Megtanulják tisztelni mások véleményét. Megtanulják tisztelni mások véleményét. Gondolkodásra kényszerülnek. Gondolkodásra kényszerülnek. Gyakorlatot szereznek információforrások kezelésében, az írásbeli, szóbeli érvelésben. Gyakorlatot szereznek információforrások kezelésében, az írásbeli, szóbeli érvelésben.

24 A DREW szoftver

25 A gráf:

26 A Zorka projekt: 2004

27 Mérjük meg a Földet! 2005

28 Mérjük meg a Földet!

29 Leövey a parlagfű ellen: 2004

30 Az SDT projekt: tanár 5 tanár 50 tananyag 50 tananyag Kb. 100 tanuló Kb. 100 tanuló Különböző tantárgyak és módszerek Különböző tantárgyak és módszerek TIP/TAP TIP/TAP

31 Köszönöm szépen a figyelmet!


Letölteni ppt "Az IKT szerepe a mai közoktatásban Digitális eszközök a tanórai és tanórán kívüli tevékenységben Sebőkné Orosz Katalin Leövey Klára Gimnázium és SZKI 2014."

Hasonló előadás


Google Hirdetések