Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Foglalkoztatás az MMO-kban Fekete Zsombor level up.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Foglalkoztatás az MMO-kban Fekete Zsombor level up."— Előadás másolata:

1 Foglalkoztatás az MMO-kban Fekete Zsombor level up

2 AZ ÖTLET AMI PORT KAVART Néhány levél után a lényeg…

3 Fekete Zsombor a virtuális játékterek tanulmányozása során arra a meghökkentő következtetésre jutott, hogy a magyarországi gazdaságban nehezen helyet találó roma népességnek is munkalehetőséget lehetne biztosítani az online szerepjátékokban való "bérjátékkal". Szerinte állami szerepvállalással géphez juthatnának, vagy közösségi pontokon léphetnének be a virtuális világba a játékra "betanított' romák, és a fejlesztőkkel kialakított együttműködési kereten belül "termelnének" odaát, az online térben. A nyelvtudás hiánya zavaró lehet, hisz a játékok nyelve legtöbbször az angol. Erre Fekete szerint az lenne a megoldás, hogy "kell készíteni egy magyar nyelvű leírást, aztán a többit megtanulják egymástól. Nem kivitelezhetetlen! A játékosok 40 százaléka amúgy is a játékokból tanult meg nyelveket!" (Népszabadság, )

4 BLENDED REALITY Mit keres a pénz a játékban?

5 Virtuális ≠ Valóság Mi a játék? 1.A játék szabad cselekvés vagy foglalkozás 2.amely bizonyos önkéntesen, előre meghatározott időben és térben, 3.szabadon választott, de föltétlen kötelező szabályok szerint folyik le: 4.célja önmagában van, 5.bizonyos feszültség és öröm érzése, 6.továbbá a "közönséges élet"-től való "különbözőség" tudata kíséri. Huizinga: Homo Ludens 1939

6 Virtuális = Valóság „Kétlem, hogy lett volna olyan idő, amikor ne éltünk volna virtuális világban” (Ken Perlin NYU)

7 Valóság  Virtuális A bevásárlóközpont a tökéletes emberi világ, a mi saját univerzumunk, belső és bensőséges tér, amelyet nemcsak a falak és a kupola véd, hanem a körbefutó galériák, kirakatok és üzletek is, melyek roskadásig vannak mindazzal, ami élvezetes, csábító, kényelmes és otthonos egy ember alkotta világban. A „látvány szakadatlan árama” veszi körül az embert színekből és fényekből szőtt védőszférával. Ebben a világban nincs hó és nincs ólmos eső, nincs zivatar és nincs aszály, nincs tél és nyár, nappal és éjszaka, semmi sem emlékeztet a fájdalmas múlandóságra (Hankiss Elemér, Az ezerarcú én p160)

8 Szolgáltató kultúrák A világ lakosságának 20 %-a termeli meg a haszon 80 %-át. Az olyan tevékenységek mint a kultúra, a szórakoztatás, a show business valójában semmit sem ad hozzá a termékekhez. A videojáték a kultúra, és a szórakoztató-ipar részeként értelmezhető

9 ELADNÁ SZÍNESFÉMNEK Mit keresnek a romák az MMO-kban?

10 „Eladná színesfémnek”

11 38 % internet használó Magyarországon 13-15% lehet a roma népcsoport körében WiFi falu projekt – Ft-os Netbox számítógépek, Ubuntu – Teljes WiFi lefedettség – Netbox böngésző és portál – 119 falu, 2000 család, 5000 felhasználó…

12 Nethasználó romák és nemromák

13 Roma IKT Konzerválódó hátrányos helyzet számítógép- használat szempontjából A médiafogyasztásból a televízió emelkedik ki, de igen népszerű körükben a mobil telefon, illetve az ezzel elérhető fizetős szolgáltatások (oplogo, csengőhang, játékok) A technofília nem jellemző rájuk, de a technikai tudást – főképp ha anyagi előnyök is társulnak hozzá - egymás közt megbecsülik

14 Fő érv a roma IKT programok mellett „Értelmes és motiváló elfoglaltság” a „hagyományos munkanélküli tevékenységekkel szemben”

15 MMO GAZDA(G)SÁGOK Már csak az a kérdés, hogyan

16 Gazdaság az MMO-ban? Játék? Munka? A kettő közt: szórakoztató ipar…

17 Hogyan jut pénz az MMO-ba? Szoftver licenszdíj Havi előfizetési díj Ingyenes, de micro-payment az ingame objektumokért A játékon belüli objektumok kereskedelme engedélyezett

18 Játékdesign A farmolás: – A jogtalan előnyszerzés tönkreteszi a játékélményt – A virtuális objektumok túlkínálata árcsökkenéshez vezet, ami együtt jár a játékban töltött idő leredukálódásával A farmolás design kérdés, mert az általa szerezhető előnyök mibenléte csak a játék tervezőin múlik

19 Játékdesign – a matek Az online termelés csak abban az esetben tartható fenn, – Ha a rendszerbe elegendő pénz vihető – Ha a rendszerben folytatott tevékenységek a lehető legkisebb veszteséggel válthatók pénzre – Ha a kereslet folyamatosan a kínálati szint felett tartható! (ha a túlkínálat keletkezik, a játék „besül”)

20 A kínai farmer logikája Ugyanaz mint az outsourcing: – a fejlettebb országok polgárainak luxusköltéséből kitermelhető egy „outsource” országban élő megélhetési költsége – Magyarország outsourcing lehetőségekkel bír, de ebben fontos szerepet játszik az itt élők hozzáadott értéke. – De, havi a kínai $ ≠ az itteni munkanélküli segéllyel  a program nem működőképes

21 Lehetőségek Ha a teljes gazdasági probléma megoldására nem is alkalmas a romák MMO foglalkoztatása, lehetőséget teremt az életminőség javítására, és a többségi társadalomban történő integrálódásra. – Kreatív iparágak? – Társadalmi párbeszéd? – Napirend megállapítás?

22 Várakozások Az MMO előfizetők száma nő A hagyományos szórakoztató ipar jelentősége csökken Egyre több olyan játékos kerül a rendszerbe, akiknek a megélhetési költségeken túl marad még kapacitása luxuskiadásokra Az MMO-kon belüli lehetséges gazdasági tevékenységek egyre kreatívabb készségeket igényelnek

23 Design ötlet Gyorsabban és véglegesen elhasználódó objektumok (a farmolás nem luxus előnyt termel, hanem szükséges gazdálkodó tevékenységgé alakul) A farmolással elérhető előnyök minőségi változásai (pl. farmer mint a különféle játékrészek unlockolásának kulcsa – reseller)

24 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! fekete zsombor – levelup.hu –


Letölteni ppt "Foglalkoztatás az MMO-kban Fekete Zsombor level up."

Hasonló előadás


Google Hirdetések