Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Freemium játékok: Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk? Borsics József Game Designer Gameloft Hungary Function 2013.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Freemium játékok: Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk? Borsics József Game Designer Gameloft Hungary Function 2013."— Előadás másolata:

1 Freemium játékok: Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk? Borsics József Game Designer Gameloft Hungary Function 2013

2 Bemutatkozás

3 Korábbi projektek

4 A Gameloftról óta a mobil platform vezető játékfejlesztő cége óta Magyarországon - világszerte mintegy 5000 alkalmazott - több, mint letöltés naponta

5 Néhány F2P Gameloft játék

6

7 Mi az a Free to play (F2P)? Ingyenesen letölthető, játszható, bizonyos tartalmak pénzért elérhetőek. Alapjaiban változtatta meg a videojáték ipart - Lehetőség kisebb fejlesztőknek is - Óriási közönség - 'A jó játékok forradalma'

8 Milyen a jó játék? - Hozzáférhetőség (Accessibility) - Jó irányítás (Control) - Megfelelő nehézség (Learning Curve) - Pozitív Visszajelzés & Jutalmazás (Feedback) - Áttekinthető User Interface (UI) - Egységes audiovizuális stílus (Style)

9 Fizikai vs. Digitális – digitális másolat előállítási költsége gyakorlatilag zéró Nem anyagi dolgokért, hanem érzelmekért fizetünk. Hogy működik a F2P?

10 5%-os szabály Átlagosan a játékosok 5%-a költ pénzt a freemium játékokban

11 A fizető játékosok - Whale % - Dolphin % - Minnow %

12 Mi hoz pénzt? - IAP (In App Purchase) / mikrotranzakció - Ezen kívül: - reklám (banner, interstitial, video) - offer wall - termékelhelyezés - kísérő termékek (merchandise)

13 Freemium Design

14 Core Loop

15

16

17

18

19 Monetizáció

20 A játékosok motivációi Richard Bartle

21 Mit adjunk el? - CCCC - Content = Tartalom - Convenience = Kényelmi szolgáltatás - Competitive advantage = Versenyelőny - Customization = Testreszabás

22 Content/DLC - Tartalom - új pályák - új kasztok - új küldetések

23 Convenience - Kényelmi szolgáltatás - várakozás átugrása - grind kiváltása - power leveling

24 Competitive advantage - Verseny- előny - előny a játékkal vagy játékostársakkal szemben - egyensúly fenntartása - 'pay-to-win' kerülendő

25 Customization - Testreszabás - önkifejezés - premium tárgyak: státusszimbólumok Az egyik legnagyobb bevételi forrás

26 Virtuális valuták Korlátozott erőforrás - Hard currency – IAP, a játékban ritka - Soft currency – grind, a játékban gyakori

27 Analitika - 'Örök béta' - KPI – Key Performance Indicator - Revenue – bevétel - Aktív felhasználók (DAU, MAU) - Retention - Conversion

28 Felhasznált irodalom Marsden/ /195334/Designin g_An_Awesome_Videogame.php

29 Köszönöm a figyelmet! Elérhetőség: Gameloft LIVE: yojika

30 Nyitott pozíciók Lead programmer C++ programmer Flash developer Freemium game designer Level designer Game economy designer Art director Lead artist 2D artist 3D artist Project manager


Letölteni ppt "Freemium játékok: Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk? Borsics József Game Designer Gameloft Hungary Function 2013."

Hasonló előadás


Google Hirdetések