Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LIFE CHAIR – Biztonság a levegőben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LIFE CHAIR – Biztonság a levegőben"— Előadás másolata:

1 LIFE CHAIR – Biztonság a levegőben
2011. július

2 Mindezt akár egy magánrepülőgép árának 0,1%-ért is!
A Life Chair egy magyar innovatív repülőgépülés az utasbiztonság szolgálatában, hogy még az alábbi baleseteknek is lehessen túlélője! Mindezt akár egy magánrepülőgép árának 0,1%-ért is!

3 Összefoglalás Vezetői összefoglaló A Life Chair bemutatása
A projekt megvalósítói Jelenlegi állapot és jövőbeli tervek Piacelemzés SWOT-elemzés Célok, stratégiai tervek Pénzügyi forrásigény

4 Vezetői összefoglaló A Life Chair egy innovatív biztonsági repülőgépülés Ötletgazdája: Gubás István Az ülés terveit műszaki megvalósíthatósági tanulmányban a repülés és űrtechnológia terén piacvezető cég vizsgálta és műszakilag megalapozottnak, kivitelezhetőnek találta. A Life Chair innovatív biztonsági repülőgépülés célja az utasok életben maradási esélyének jelentős növelése, kedvezőtlen repülési körülmények között. Gubás István, az ötletgazda, részletesen megtervezte az ülés felépítését. A Life Chair-t az Admatis Kft. műszaki megvalósíthatósági tanulmányban vizsgálta és műszakilag megalapozottnak, kivitelezhetőnek találta.

5 Vezetői összefoglaló A Life Chair prototípusának kifejlesztéséhez kockázati tőke befektetőt keresünk Egy projektcég, a Life Chair Kft. irányításával valósul meg a projekt Tervezett exit elképzelés: 3 éven belül helyettesítő tőke vagy tulajdonosi kivásárlás A prototípus kifejlesztéséhez az ötletgazda kockázati tőke befektetőt keres. A tervek szerint egy projektcég, a Life Chair Kft. kerül megalapításra a projekt lebonyolítására. Ebben szerezne tulajdont a befektető. Tervezett exit elképzelés: 3 éven belül helyettesítő tőke vagy az eredeti tulajdonos kivásárlása formájában, ill. akár a prototípusnak és a teljes gyártási know how-nak a projektcég általi eladásával

6 A Life Chair Prémium kategóriájú innovatív repülőgépülés, amely az utasok biztonságára helyezi a hangsúlyt és jelentősen növeli a túlélés esélyét Egy műszakilag kivitelezhető és üzleti szempontból jelentős megtérülést hozó innovatív magyar termék

7 A Life Chair előnyei A repülőgép-balesetek során a zuhanás és becsapódás során az utasok komoly sérüléseket szenvednek el! A Life Chair megoldása: Mechanikai védelem – külső burok, légzsákok és a fémhabból készült energiaelnyelő szerkezet A külső burok vészhelyzet esetén az ütközés során felszabaduló energiákat elnyeli, ezáltal megvédve utasát a sérülésektől

8 A Life Chair előnyei A repülőgép-balesetek során könnyen kinyílhatnak az ülések feletti csomagtartók. Az ezekből elszabaduló súlyos, akár éles szélű tárgyak komoly sérüléseket okozhatnak! A Life Chair megoldása: Mechanikai védelem Utastérben elszabaduló repülő tárgyakkal szemben véd az innovatív, mintaoltalommal rendelkező külső forma és burkolat

9 A Life Chair előnyei A repülőgép-balesetek gyakran járnak robbanásokkal, tűz kitörésével. Ez súlyos égési sérüléseket okozhat az utasokon! A Life Chair megoldása: Hőszigetelés Külső burkolata a benne helyet foglaló utast megvédi minden hőhatástól

10 A Life Chair előnyei A repülőgép-balesetek során kitörő tűz vagy a repülési magasság hirtelen változása esetén problémát jelent az utasok megfelelő légzésének biztosítása! A tűzesetek alkalmával a gomolygó füst és az esetleges mérgező gázok légtérbe kerülése akár az utasok fulladását is okozhatják! A Life Chair megoldása: Légmentesség, oxigénfejlesztő rendszer Az utas levegőellátása kedvezőtlen körülmények között is biztosított Hermetikusan zárt burkolat Füst és mérgező gázok ellen véd

11 A Life Chair előnyei Repülés közben súlyos problémát jelenthet egy esetleges áramkimaradás, amely az utasok védelméhez szükséges elektronikai eszközök leállásához vezethet, így azok nem képesek ellátni védelmi funkcióikat! A Life Chair megoldása: Saját áramellátás Akkumulátora révén egy esetleges áramkimaradáskor is biztosítja a védelmi funkciók működését

12 A Life Chair előnyei Repülőgép-baleseteket követően komoly problémát jelent a sérültek időben történő felkutatása. Akár perceken is múlhat az utasok élete! A Life Chair megoldása: Jeladó Fény- és hangjelzést ad, így a mentő alakulatok gyorsabban rátalálnak a balesetet szenvedett utasokra

13 A projekt megvalósítói
Az ötletgazda: Gubás István A Life Chair részletes tervének kidolgozója, tapasztalt üzletember Megvalósításban résztvevő: az Admatis Kft. – a Life Chair műszaki kivitelezője, a megvalósíthatósági tanulmány készítője A repüléstechnika terén Magyarországon piacvezető cég A MALÉV aláírt szándéknyilatkozatában szakmai tapasztalatával támogatja a projektet Az ötletgazda: Gubás István A Life Chair részletes tervének kidolgozója Műszaki kérdésekben jártas, tapasztalt üzletember Számos vállalkozás felvirágoztatója Támogatója: az Admatis Kft. – a Life Chair kivitelezője A repüléstechnika terén Magyarországon piacvezető cég Elismert szakértői Gubást Istvánt folyamatos támogatásukról biztosították A Life Chair prototípus kivitelezését és jövőbeli gyártását szívesen vállalják

14 Az eddig elért eredmények
-1. szakasz: a projekt indulása, 2020-ig használati mintaoltalom, műszaki megvalósíthatósági tanulmány, kiállításokon részvétel 0. szakasz: üzleti tervezés, az elkövetkező 3+5 évre -1. szakasz A projekt indulása Gubás István részletesen megtervezte a Life Chairt. A terméket az elkészült műszaki megvalósíthatósági tanulmányban műszakilag megalapozottnak, kivitelezhetőnek találták. 0. szakasz Üzleti tervezés A szöveges és excel formátumú üzleti terv a projekt pénzügyi, üzleti szempontú megalapozottságát támasztja alá. Az ötletgazda kockázati tőkét kíván bevonni a prototípus kifejlesztéséhez. Megalapításra kerül a Life Chair Kft., melyben a kockázati tőkebefektető tulajdont szerezne. 1. szakasz A prototípus létrehozása A termék prototípusát kifejleszti az Admatis Kft. alvállalkozók bevonásával (1-2. év) A szükséges tesztek elvégzése, engedélyek megszerzése (3. év) Exit lehetősége 2. szakasz Piacra lépés, értékesítés Preferált gyártási mód: összeszerelő üzem létrehozása Magyarországon, részegységek gyártása, ill. részben beszerzése VAGY bérszereltetés Preferált értékesítési mód: használt repülőgépekben üléscsere Magyarországon, új gépek esetén beszerelés a helyszínen + integrálási tanfolyam

15 Jövőbeli tervek 1. szakasz: az elkövetkező 3 éven belül a prototípus létrehozása, tesztek végrehajtása 2. szakasz: késztermék gyártás, piacra lépés, értékesítés -1. szakasz A projekt indulása Gubás István részletesen megtervezte a Life Chairt. A terméket az elkészült műszaki megvalósíthatósági tanulmányban műszakilag megalapozottnak, kivitelezhetőnek találták. 0. szakasz Üzleti tervezés A szöveges és excel formátumú üzleti terv a projekt pénzügyi, üzleti szempontú megalapozottságát támasztja alá. Az ötletgazda kockázati tőkét kíván bevonni a prototípus kifejlesztéséhez. Megalapításra kerül a Life Chair Kft., melyben a kockázati tőkebefektető tulajdont szerezne. 1. szakasz A prototípus létrehozása A termék prototípusát kifejleszti az Admatis Kft. alvállalkozók bevonásával (1-2. év) A szükséges tesztek elvégzése, engedélyek megszerzése (3. év) Exit lehetősége 2. szakasz Piacra lépés, értékesítés Preferált gyártási mód: összeszerelő üzem létrehozása Magyarországon, részegységek gyártása, ill. részben beszerzése VAGY bérszereltetés Preferált értékesítési mód: használt repülőgépekben üléscsere Magyarországon, új gépek esetén beszerelés a helyszínen + integrálási tanfolyam

16 Versenytársak A kényelmi szempontok terjedtek el a piacon
A Life Chair biztonsági repülőgépülésre a jelenlegiek nem jelentenek fenyegetettséget, az innovatív magyar termék a maga nemében egyedülálló a piacon! A jelenleg használt és a szabadalmazási eljárás alatt álló repülőgépülések szinte mindegyike a kényelmi szempontokra helyezi a hangsúlyt. A Life Chair biztonsági repülőgépülésre tehát nem jelentenek fenyegetettséget, az innovatív magyar termék a maga nemében egyedülálló lesz a piacon. Csupán egy cég lehet releváns versenytársa.

17 Főbb ülésgyártók és termékeik jellemzői
Főbb versenytársak Üléseik jellemzői Keiper Recaro Group Jó minőség, kényelem, design GEVEN Kényelem AVIOINTERIORS ZIM Flugsitz GmbH Prémium kategóriájú minőség EADS Sogerma Kényelem fokozása, fényűzés Sicma Aero Seat Design, high-tech megoldások beépítése Acro Aircraft Seating Kis súly, szolid elegancia Thompson Aero Seating Optimális helykihasználás, kényelem fokozása TIMCO „Pehelysúlyú” ülések, economy kategória Koito Helytakarékosság, kényelem Reynard Aviation Magas színvonalú formatervezés DeCrane Kényelem, tartósság, biztonság Csupán egy cég ülése lehet releváns versenytársa a LifeChair-nek (vastagon kiemelt).

18 Hagyományos ülés vs. Life Chair
A jelenleg használt és a szabadalmazási eljárás alatt álló repülőgépülések szinte mindegyike a kényelmi szempontokra helyezi a hangsúlyt. A Life Chair biztonsági repülőgépülésre tehát nem jelentenek fenyegetettséget, az innovatív magyar termék a maga nemében egyedülálló lesz a piacon. Csupán egy cég lehet releváns versenytársa.

19 A kényelem mellett a Life Chair életet nyújt!
SWOT-elemzés alapján értékeltük a projektet.

20 Piaci előrejelzések Az első- és másodlagosan megcélzott repülőgép-piaci szegmensek dinamikus növekedése prognosztizált: A magán- és kereskedelmi repülőgépek számának várható alakulása 2020-ig A világ magánrepülőgép-parkját jelenleg mintegy 15 000 db gép alkotja, 2020-ra pedig az előrejelzések szerint több, mint 25 000 db magánrepülőgép lesz a világon. A kereskedelmi repülőgépek piacán jelenleg gép van forgalomban, 2020-ra mintegy gép fogja alkotni a piacot. Magánrepülőgépek: A piac 95%-át uraló öt nagy cég által évente várhatóan felhasználandó ülések számát tekintve 10 000 db üléssel lehet kalkulálni évente az elkövetkezendő évtizedben. Kereskedelmi repülőgépek: Az ülésszám tekintetében ez jelenleg db-ot, 2020-ig mintegy db-ot jelent.

21 Elsődleges célcsoport
Magánrepülőgépek tulajdonosai Magánrepülőgépek gyártói, belső kivitelezői A Life Chair több réteget is megcéloz, a célpiac a termék további fejlesztése révén bővülhet.

22 Másodlagos célcsoport
Kereskedelmi repülőgépek gyártói Légitársaságok A Life Chair több réteget is megcéloz, a célpiac a termék további fejlesztése révén bővülhet.

23 Harmadlagos célcsoport
Katonai szárazföldi járművekben történő alkalmazás a termék továbbfejlesztésével Hadseregek A Life Chair több réteget is megcéloz, a célpiac a termék további fejlesztése révén bővülhet.

24 SWOT-elemzés SWOT-elemzés alapján értékeltük a projektet.

25 A Life Chair projekt előnyei
ELŐNYÖK A túlélési esélyt jelentősen növeli Széleskörű védelmi funkciók, a piacon egyedülálló védelem Egyszerű kialakítású termék a biztonság fokozására Részegységeire az engedélyeztetés már a prototípus-fejlesztés során megindulhat A repülőgépek túlnyomó többségébe beszerelhető PIACI LEHETŐSÉGEK Piacteremtő hatású, mert a repüléstől félő utasokat repülésre ösztönzi Elsődleges célpiaca nem ár- érzékeny További fejlesztése a célpiac kibővítését teszi lehetővé

26 Melyek a projekt gyengeségei?
HÁTRÁNYOK A prototípus még nem áll rendelkezésre A fejlesztés idő- és költségigényes A szükséges tesztek csak külföldön végezhetőek el és költségesek Engedélyek a tesztek utána kaphatóak Hagyományos üléseknél nehezebb és több helyet foglal el KORLÁTOK Engedélyek megszerzése nem előre biztosított Nem minden repülőgép típusba szerelhető be Értékesítési ára az egyes repülőgépek árainak függvényében adható meg

27 Célok, stratégiai tervek a projekt egyes szakaszaiban
1. szakasz - első 3 év prototípus kifejlesztése, szükséges tesztek elvégzése, engedélyek megszerzése 2. szakasz - a 3. évtől Gyártás: összeszerelő üzem létrehozása Magyarországon, részegységek gyártása, ill. részben beszerzése vagy teljes bérszereltetés Értékesítés: használt repülőgépekben üléscsere Magyarországon új gépek esetén beszerelés a helyszínen + integrálási tanfolyam a repülőgép gyártók részére

28 Sales tervadatok (magánrepülőgépek piacán)
Használt magánrepülőgépekbe történő beszerelés Magyarországon Értékesített mennyiség 53 63 84 105 158 Ár/db (e Ft) 4 800 5 000 4 600 Bevétel (e Ft) Ülések exportálása új magánrepülőgépekbe, beszerelés a helyszínen 20 100 150 200 250 96 000

29 Pénzügyi mutatószámok
Szakaszok Prototípus-fejlesztés Gyártás, értékesítés első évei (Adatok ezer Ft-ban) év 2. év 3. év 4. év 5. év Személyi jellegű ráfordítások Éves nettó árbevétel EBIT Adózott eredmény EBIT % - 25,96 % 42,72 % 47,03% 48,15 %

30 Szervezeti felépítés a prototípus-fejlesztés szakaszában
A Life Chair Kft. tervezett szervezeti felépítése: Ügyvezető, sales manager (Gubás István) Adminisztráció, asszisztencia (1 fő) Operatív marketing folyamatok irányítása (1 fő) A prototípus kivitelezését az Admatis Kft. tapasztalt szakértői végzik ill. alvállalkozók is kerülnek bevonásra a fejlesztés egyes szakaszaihoz

31 A szervezeti felépítés a gyártás szakaszában
Bérszereltetés esetén a gyártási tevékenységek teljes körűen kiszervezésre kerülnek Összeszerelő üzem létesítése esetén a Life Chair Kft. által foglalkoztatottak száma az alábbi grafikonon jelzett mértékben nő A Life Chair Kft. szervezeti felépítésének alakulása a gyártás első 5 évében (összeszerelő üzem létesítése esetén; fő) A gyártás szakaszában folyamatosan nő a LifeChair Kft. emberi erőforrás igénye.

32 A gyártás 5. évében a tervek szerint az alábbi megoszlás szerint alakul a Life Chair Kft. szervezeti felépítése - összeszerelő üzem létesítése esetén

33 A gyártásban részt vevő munkatársak részletezése és létszámuk a gyártás 5. évében - összeszerelő üzem létesítése esetén Gyártási részterületek Létszám (fő) Minőségirányítási vezető 1 Termelésirányító 2 Beszerző Energiaelnyelő rendszer összeszerelő 5 Elektronikai szakember Gázrendszer integrátor Fémszerkezet integrátor Biztonságtechnikai integrátor Utómegmunkálás 4 Inspector 3 Logisztika, csomagolás Székek beszerelését végző csapat 7 ÖSSZESEN 47

34 Pénzügyi forrásigény Pénzügyi forrásigény: 850 millió Ft
A külső forrás a prototípus kifejlesztéséhez járulna hozzá Kockázat csökkentés: Lépcsőzetes finanszírozás Új projektcég, ahol a befektető tulajdont szerez A tervezett exit elképzelés: 2-3 éven belül helyettesítő tőke vagy az eredeti tulajdonos kivásárlása

35 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "LIFE CHAIR – Biztonság a levegőben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések