Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szociális szervezetek információs társadalmi pozíciója – kutatási beszámoló – Székely Levente INFONIA Alapítvány www.infonia.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szociális szervezetek információs társadalmi pozíciója – kutatási beszámoló – Székely Levente INFONIA Alapítvány www.infonia.hu."— Előadás másolata:

1 Szociális szervezetek információs társadalmi pozíciója – kutatási beszámoló – Székely Levente INFONIA Alapítvány www.infonia.hu

2 A kutatásokról Téma A szociális ellátást végzők információs társadalmi felkészültsége (2006 tavasza) A gyermekvédelmi rendszer információs társadalmi felkészültsége (2007 tavasza) Módszere: Postai kérdőíves adatfelvétel a szociális ellátást végző szervezetekkel Eredmények: Jelentés, tanulmány

3 Módszertan Mintavételi keret: Magyarország szociális ellátást végző (gyermekvédelmi feladatokat ellátó intézmények) szervezetei Elméleti minta elemszáma: 1000; 500 Kiválasztás módszere: véletlen Reprezentativitás: területi (régió; megye; településtípus; lakosságszám), ellátás típusa

4 A kutatások témái Informatikai eszközökkel való ellátottság Számítógép- és internet használat Digitális írástudás Informatikai hiányosságok, fejlesztendő területek Az IKT-hez kapcsolódó attitűdök Szociodemográfiai jellemzők

5 Eredmények – hozzáférés Szociális szervezetek

6 Eredmények - hozzáférés Gyermekvédelmi szervezetek

7 Eredmények - használat Szociális szervezetek

8 Eredmények - használat Gyermekvédelmi szervezetek

9 Eredmények – digitális írástudás Szociális szervezetek

10 Eredmények – digitális írástudás Gyermekvédelmi szervezetek Munkatársak informatikai felkészültsége Skála átlag Tud speciális programokat kezelni1,68 Képes feljelentkezni az internetre1,76 Képes szövegszerkesztő programmal dolgozni (pl.: MS Word)1,78 Tud e-mailt küldeni és fogadni1,79 Tudja, hogyan kell fájlt kezelni (létrehozás, másolás, tömörítés stb.)2,18 Képes táblázatkezelő programmal dolgozni (pl.: MS Excel)2,34 Képes egyszerűbb hardver-problémák (pl. tintapatron cseréje) kezelésére2,97 Képes szoftvert telepíteni egy számítógépre3,01 Tud honlapot szerkeszteni-frissíteni3,47

11 Eredmények - attitűdök Szociális szervezetek A számítógép és az internet használatának korlátaiSkálák átlagának sorrendje A rendszer telepítésének magas költsége3,5 A rendszer működtetésének magas költsége3,2 A bizalmas információk veszélyeztetettsége3,1 Az alkalmazottak PC- és internet-ismereteinek hiánya 3,0 Lassú az internetkapcsolat2,6 Az adatkommunikáció lassúsága és bizonytalansága2,5 Az információk keresése időt vesz el a napi feladatoktól2,3 Használatának túlzott technikai bonyolultsága2,2 Bizonytalan a használatából származó haszon2,2

12 Eredmények - attitűdök Szociális szervezetek

13 Eredmények - attitűdök Gyermekvédelmi szervezetek A számítógép és az internet használatának korlátai Számítógép (skála átlag) Internet (skála átlag) A rendszer telepítésének magas költsége3,23,4 A bizalmas információk veszélyeztetettsége3,13,6 A rendszer működtetésének magas költsége2,73,1 Az alkalmazottak PC- és internet-ismereteinek hiánya2,7 Lassú az internetkapcsolat2,22,4 Az adatkommunikáció lassúsága és bizonytalansága2,12,2 Használatának túlzott technikai bonyolultsága22,1 Bizonytalan a használatából származó haszon1,8 Az információk keresése időt vesz el a napi feladatoktól1,82

14 Eredmények - attitűdök Gyermekvédelmi szervezetek

15 Összefoglalás 1  A szociális szervezetek közepesen ellátottak infokommunikációs eszközökkel,  amelyek használatához pozitív attitűddel közelítenek  A gyermekvédelmi rendszer lényegesen fejlettebb, mint a többi terület.  A számítógépet továbbra is elsődlegesen „intelligens írógépként” használják,  de a gyermekvédelem területén jelentős szerepet kap emellett az adminisztratív feladatok ellátásában, a szakmai munka segítésében is.  Számottevő azon intézmények aránya, ahol nagyobb mértékben szeretnék bevonni a számítógépet a munkavégzésbe.

16 Összefoglalás 2  Akadály a hardverhiány, amely leginkább pénzügyi kérdés.  Jogszabályi háttér (nem tudják kihasználni mindig az adatkapcsolatokat).  Adatbiztonsági tévhitek  Digitális írástudás alacsony szintje  Az infrastrukturális és humán fejlesztésnek megfelelő az alapja  A digitális írástudás szintje a középfokú képzés irányába mutat

17 Köszönöm a figyelmet! Székely Levente szekely.levente@ittk.hu


Letölteni ppt "Szociális szervezetek információs társadalmi pozíciója – kutatási beszámoló – Székely Levente INFONIA Alapítvány www.infonia.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések