Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Európai Kulturális Utak & mint a valós történelmi alapokra épített nemzeti imázs pozitív alakításának eszközei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Európai Kulturális Utak & mint a valós történelmi alapokra épített nemzeti imázs pozitív alakításának eszközei."— Előadás másolata:

1 Európai Kulturális Utak & mint a valós történelmi alapokra épített nemzeti imázs pozitív alakításának eszközei

2 Település/régió/országimázs = Európai Kulturális Utak 1.Cél: turisztikai marketing alátámasztása valós, értékes tartalommal, az országról az emberekben élő nemzetközi és hazai kép pozitív formálása érdekében. ország-kép szerepe van a nemzetközi rendszerekben: romlása vagy javulása azonnal gazdasági következményekkel jár. Ezt a képet az országban élők együtt alakítják ki és elsősorban a turizmus szereplői közvetítik. A turizmus legfontosabb mozgatórugója a más kultúrák megismerése iránti vágy. Európa turizmusának alapja a kulturális öröksége és a mai élő kultúrája. Javaslat az Európai Kulturális Utak Magyarországi Intézete létrehozására

3 2.Európai Kulturális Utak: Az európai kultúra értékeinek megismertetését célozzák. Jellemzőik: egész Európán átívelő tematikus útvonalak, több ország vesz részt bennük Témájuk lehet: egy-egy személyiség (pl.: Stendhal, Don Quijote) − művészeti stílus európai megjelenése (pl.: a barokk), − népcsoport (pl. a vikingek), − termék szállítási útvonala (pl.: selyem, borostyán) mentén alakítottak ki. Szervezésüket 1987. óta a Luxemburg-i székhelyű Európai Kulturális Utak Intézete koordinálja. Az Utak szervezésének eredménye: a települések, a régiók és az ország imázsának együttes pozitív formálása a közösségi élet erősödését illetve kialakulását szolgálják, ösztönzik a helyi civil mozgalmakat a nemzetközi civil kapcsolatokat is segítik a közös európai identitás kialakulását a kulturális örökség, a közös európai értékek mentén segítik a közös értékek beazonosítását a helyi és az európai értékek összehangolásához.

4 3.Hazai helyzet – miért kell magyar kezdeményezésű kulturális út?☺ az európai folyamatokban való részvételhez kultúránk széleskörű megismertetéséhez bemutatni mit ad és mit adott eddig is Magyarország Európának az évezredes európai kulturális és történelmi kötődésünk tükröződései a magyar kezdeményezésű és valós európai kapcsolódásokkal rendelkező kulturális utak. Tények: a magyar kulturális értékek általános és nemzetközi szintű „nem” ismerése… a szabadidő turizmus által közvetített értékek populáris klisék kerülnek a turisták látóterébe igazi értékeket megismertető kulturális és a szakmai kínálat viszont szinte alig 2011. hazánk adja az EU egyik soros elnökét, óriási lehetőség a bemutatkozásra, de: Európában Nemzetközi Liszt Év, míg Magyarországon az Egészségturizmus Éve lesz…☻

5 Európai Kulturális Utak = kultúra+turizmus+gazdaság együtt, a lehetőségeket okosan használja fel. Hangsúly: együttműködés, a kölcsönös előnyök érvényesítése! marketing lehetőség a kultúrának, valós, egyedi tartalom a turisztikai marketinghez. –» Nemzeti turisztikai marketing feladat - nem lehet profitérdekelt vállalkozás feladata mivel, önmagában közvetlenül nem hoz profitot. Európában: a nemzeti turisztikai marketing szervezetek kiemelt feladatai. Előnye: a „szellemi termék” központi → ráépülnek a turisztikai szolgáltatók igényes programjai → növekednek a turisztikai bevételek → újabb utakat lehet központi marketingből létrehozni... –» Szerteágazó, több ágazatot érintő tevékenység → önálló szervezetet kíván: Európai Kulturális Utak Magyarországi Intézete ® - folyamatban MATUR Kulturális Utak Tagozat civil kezdeményezés – előkészítés

6 4.Az elvégzendő munkafolyamatok: a magyar kezdeményezésű kulturális utak koncepciójának kialakítása; az egyes utak részletes tartalmának kidolgozása (megvalósításuk és hosszú távú működtetésük az utakat a gyakorlatban megvalósító szervezet feladata); a hazai és nemzetközi speciális marketing munka – a nemzeti turisztikai ország-képért felelős szervezet és az utat megvalósító szervezet megosztva végzi el; külső partnerek megtalálása, kapcsolatok, promóciós és gazdasági együttműködések kiépítése; pályázatok készítése az Utak megvalósítása érdekében és közreműködés a partnerek pályázataiban; tanácsadás mások által kezdeményezett kulturális utakhoz. 5.Az Utak megvalósításához várható bevételek: EU pályázati támogatások (az összes költség 50%-a) a Kultúra 2007 – 2013. keretprogram, szinte erre a tematikára hirdettek meg, azaz pl. a rendelkezésre álló turisztikai marketing célkeretet meg lehet duplázni. Külön intézmény létrehozása az adott célra a pályázat elbírálásánál pozitívumot jelent! Turisztikai ill. más költségvetési céltámogatások a tervek részletes kidolgozásához és marketingjéhez (az EU-s pályázatokhoz szükséges saját erő biztosítása). Propaganda célú hozzájárulások a programokban résztvevő települések turisztikai marketing szervezeteitől, szállodai, éttermi, turisztikai, valamint egyéb vállalkozóitól.

7 6.Összefoglalás - a tervezett Európai Kulturális Utak megvalósításával elérhető eredmények: új, kreatív, az európai kultúrához szervesen illeszkedő, ezeréves európaiságunkat tükröző, egyidejűleg a turisztikai keresleti trendnek megfelelő vonzó turisztikai termékeket hozunk létre, amelyeket a hazai és a nemzetközi utazási szakma széles körben értékesíthet, a hazai települések lakosságát ösztönzik a bennük meglévő szellemi kapacitások értelmes kihasználására, a kulturális értékeik feltárására és megőrzésére, turisztikai kínálatukban való hasznosítására az ország-kép jobbítása érdekében, az Utak tanúságát adják annak, hogy Magyarország régi és mai kultúrája mi mindennel gazdagítja Európát, ugyanakkor a turisztikai ország-marketinget egyedi és valós tartalommal töltik fel, az Utak által elért turisztikai bevételek igazolják a sokak által ismert tényt, miszerint a kultúra turizmus általi bemutatása komoly és közvetlen pozitív hatással van a gazdaságra. Az Európai Kulturális Utak Magyarországi Intézete létrehozása és a tervezett utak megvalósítása a valós történelmi alapokra épített nemzeti imázs alakításának komoly eszköze, amely pozitív szellemi alátámasztást kínál a 2011. évi soros EU Elnökségünk eredményes és tartalmas végrehajtásához is.

8 Európai Kulturális Utak - Magyarországról induló utak tervei

9 1.Ősvilág Út ® Ipolytarnóc – a világ leggazdagabb komplex őslábnyomos területe – kiindulóponttal az európai ősvilág-maradványok együttes bemutatását célzó kulturális - turisztikai marketing program. 2.Római Limes Út ® A Római Birodalom történelmi határvidékének és hadiútjainak települései kínálnak egyedi lehetőséget. Résztvevők lehetnek a pannóniai limes települései Mosonmagyaróvártól – Mohácsig, valamint az európai limes országainak települései. 3.Mária Útja ® Máriapócs központtal szervezett kulturális út, amely elsősorban a magyar Nemzeti Szentély vallási és gyógy-turizmusát hivatott fellendíteni a többi magyar és a nagy európai Mária - kegyhelyek (pl. Lourdes, Fatima, Loreto, Csíksomlyó, stb.) összekapcsolásával és közös marketingjével. 4.Bencések Útja ® Az Európában több, mint 1000 éve dolgozó bencés rend oktatási, kulturális és gazdasági tevékenységeinek bemutatása, a kolostorok között már működő kulturális csere-tevékenységek kiterjesztése. (A világon napjainkban 240 bencés kolostor működik.)

10 5.Fatornyok Útja ® Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, illetve szélesebb körben a Kárpátok Eurorégióban található fatornyos templomok kínálnak egyedi lehetőséget az UNESCO Világörökségi várólistáján szereplő fatornyos templomokra épített kulturális útvonalra, amely elsősorban az észak-kelet magyarországi régió turizmusát hivatott fellendíteni. 6.Királynék Útja ® Magyarország története során számos európai uralkodóház választott királysága, hercegsége első asszonyaként a magyar főrendek hölgyeiből, az ő életútjuk, hatásuk az európai történelemre, kultúrára adja a tervezet magvát. 7.Esterházy Út ® Az Esterházy hercegi család évszázadokon átnyúló és Európában ma is jelen lévő történelmi és kultúrtörténeti szerepének feltárása és bemutatása a Fertő/Neusiedler See Kultúrtáj Világörökség területén, a kulturális turizmusban főszerepet játszó Esterházy-kastélyokon keresztül. (A programba további Esterházy-kastélyok is bevonhatók, itthon és külföldön egyaránt.)

11 8.Hollywood Bölcsője ® Adolph Zukor az első Hollywood-i filmstúdió létrehozója (1914-ben) a Zemplén megyei Ricsén született. Az egész világ által kedvelt „mozik” készítői (rendezők, színészek, zeneszerzők, operatőrök) között számtalan híres, magyar származású tehetséget találunk, a program rájuk épül. 9.Hidak Útja ® Az európai történelmi – művészettörténeti jelentőséggel bíró hidak útvonala. Magyar részről a Lánchíd a kiindulópont. Hidak, amelyek összekötnek országokat, településeket, település részeket, az európai kultúrtörténetet. 10.Börtönök Útja ® Híres-hírhedt európai börtönök útvonala. Ezek lehetnek ma is börtönként működők, vagy más célra átalakítottak. Kiindulópont a Mária Nosztra-i Börtön. (Szerzője: Kronauer Éva.) 11.Barlangok Útja ® Európában egyedülálló Kárpát-medencei barlangrendszerre épülő Út, a turisták által látogatható barlangok közös marketingje. Kiindulási hely: Aggtelek és Budapest.

12 A legaktuálisabb terv: Liszt Útja (® Artisjus 2001.) Magyarország számára a 2011. év – Liszt Ferenc születésének 200. évfordulója kínál egyedi lehetőséget egy új Európai Kulturális Út, Liszt Útja megszervezéséhez (amikor éppen hazánk lesz az EU soros elnöke és az UNESCO az évet Nemzetközi Liszt Évvé nyilvánította), Liszt Útja lehet a nemzeti turisztikai marketing alapja. Liszt Útja 22 európai ország több mint 120 városa között teremthet hosszú távú kulturális, turisztikai, gazdasági cserekapcsolatokat, nem csak a 2011. évről szól. Itthon 3 turisztikai régiót érint: Nyugat Dunántúl, Dél-Dunántúl, Közép- Dunavidék 4-4 települését és Tetétlent a Hajdúságban. Liszt Útja kulturális missziót teljesít, feladatának tekinti a magát mindig magyarnak valló Liszt Ferenc, a 19. század Európája egyik legismertebb személyisége életművének, zeneszerzői munkásságának, géniuszának hazai és nemzetközi megismertetését és népszerűsítését, magyarságának tudatosítását Magyarországon, Európában és az egész világon.

13 Ki volt Liszt Ferenc? ☺

14 1811. október 22-én csillag született Doborjánban (ma Raiding, Ausztria), az Esterházy hercegi birtokon: a csodagyerekből korának fénylő üstökösévé váló Liszt Ferenc, a 19. század világának igazi sztárja, egyedülálló életművet alkotó magyar – európai – világpolgára. virtuóz előadóművész, a zeneszerető közönség bálványa a zenéjét nem ismerők és nem értők megvetésének tárgya Európa hölgyeinek szívét megdobogtató, hűséges és olykor csapongó igazi férfi a fiatal tehetségek – elsősorban Richard Wagner – pártfogója, segítőkész és együtt érző művész kora európai művész-világának ismerője és barátja a vallás vigaszát, a letisztulást Rómában kereső, de a világ örömeihez is ragaszkodó ember csodálatos zongora, orgona és nagyzenekari műveket, szimfonikus költeményeket alkotó, a régmúlt magyar zenéjét kutató, s ennek alapján korának új zeneirodalmát megteremtő géniusz, a németeknek túl francia, a franciáknak német, az osztrákoknak magyar, az egyháznak túl világias… a magyar kultúra utazó-batáron járó nagykövete, az egyetemes zenetörténet egyik legnagyobb újítója, aki Bayreuth-ban, 1886. július 31-én lépett a halhatatlanságba.)

15 1.Liszt Útja általános, hosszú távú céljai: Liszt életművéből eredő magyar és európai szellemi örökség megóvása és széleskörű megismertetése, a művészet szinte minden ágát hídként összekapcsoló projekttel a nemzetek közötti párbeszéd erősítése kulturális és gazdasági téren egyaránt, a Liszt bicentenárium kínálta egyszeri lehetőségének értelmes felhasználása a nemzeti turisztikai marketing valós kulturális tartalommal történő feltöltéséhez, Liszt Útja városainak beléptetése a nemzetközi turisztikai és gazdasági kapcsolatrendszerbe. 2.A program közvetlen célja Liszt Ferenc, a sokoldalú magyar géniusz bemutatása a Világnak: zeneszerzői munkásságának, géniuszának hazai és nemzetközi népszerűsítése, magyarságának tudatosítása. Liszt kora zenei életének korszakalkotó, sokoldalú irányítója, a romantika meghatározó egyénisége, szellemes, jó tollú író, és évszázadának elismerten a legnagyobb zongoravirtuóza. A legkiemelkedőbb, jövőbe mutató, merészen újító zeneszerzője, aki az új zenei irány ritmikai és harmóniai gazdagságával messze megelőzte korát. Bejárta egész Európát és vizuális-szellemi élményeit, a látottakat tette hallhatóvá zeneműveiben. Zongoraátiratai többek között Beethoven, Wagner, Paganini, Verdi műveit segítették megismerni, a gondolatokat, érzelmeket kifejező szimfonikus költeményei új műfajt teremtettek.

16 2010. Liszt Útja magyar vonulatának megvalósítása, az új Európai Kulturális Út nemzetközi előkészítése. Célcsoport: Liszt Útja magyar városainak lakói, általános és középiskolák, egyetemek, főiskolák tanulói. A városok – Liszt Ferenc életútjának helyszínei: Budapest, Esztergom, Fót, Gödöllő, Győr, Hőgyész, Kalocsa, Kőszeg, Pécs, Sopron, Sopronhorpács, Szekszárd, Tetétlen, valamint más, az európai kulturális úthoz csatlakozó települések. 2011. Bővül a célcsoport Liszt Útja európai városaival, együttműködésükkel az életművet bemutató nemzetközi zenei és társművészeti programok kezdeményezése, /tehetségkutató versenyek, a társművészetek (képző- és iparművészet, opera, musical, táncszínház) részére pályázatok meghirdetése új alkotások létrehozására, bemutatásuk., Liszt és kortársai képzőművészeti kiállítások, nemzetközi együttműködésben Liszt művészfilm, valamint az Út városairól kisfilmek készítése és forgalmazása DVD-n/ a 2010. évi marketing tevékenység széleskörű nemzetközi kiterjesztése.

17 3.A Liszt Útja® program megvalósításának a lehetséges forrásai: EU források és más nemzetközi pályázatok, a hazai kulturális és turisztikai pályázatok, az Magyar Turizmus Zrt., a MALÉV Zrt. valamint más turisztikai szervezetek promóciós együttműködése, kulturális intézmények promóciós együttműködése, Magyar Rapszódia Alapítvány támogatása, a résztvevő városok promóciós hozzájárulásai, a csatlakozó városok turisztikai szolgáltatóinak hirdetéseiből származó bevételek, a hazai és nemzetközi gazdaság a programhoz csatlakozó szereplőinek promóciós hozzájárulásai. 4.A Liszt Útja® program megvalósítója: www.matur.hu

18 Együttműködő partnereink 1 Kulturális és oktatási intézmények: Heller Farkas Főiskola/Bp. Liszt Ferenc Emlékmúzeum/Bp. Budapesti Tavaszi Fesztivál/Bp. Szabad Tér Színház Nonprofit Kft. /Bp. Művészetek Palotája/Bp. KLASSZ Zenei Iroda /Bp. Pro Kultúra Kht. /Sopron Magyar Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari Múzeum /Bp. EuRegio Arts Management /A/ Wien Turisztikai / gazdasági szervezetek Magyar Turizmus Zrt. /Bp. MALÉV Zrt. /Bp. Budapesti Turisztikai Kht. /Bp. Hungaroton Rt. /Bp. Cathedralis Tours /Esztergom Bacchus Arts Stúdió/Bp. VITAL Kft./Bp. Best Western Pannonia Hotel/Sopron Gróf Apponyi Kastélyszálló /Hőgyész Tóth Pincészet /Kőszeg

19 Együttműködő partnereink 2 Civil szervezetek: MATUR Közhasznú Egyesület/Bp. Fondation Cziffra Senlis /F/ – Bp. Liszt Ferenc Társaság/Bp. ARTTÉKA Egyesület /NL/ Leiden Magyar Rapszódia Alapítvány/Dombóvár Egyed Antal Honismereti Egyesület /Szekszárd Európa Jövője Egyesület /Kecskemét Szakmai kuratórium: Dr. Kriston Vizi József múzeumigazgató /Dombóvár Gábor Sándor mestercukrász /Dombóvár valamint az Út magyar városai /a további együttműködő partnerek szervezése folyamatban van/

20 5.Összegzés: Liszt Útja megvalósítása kulturális missziót teljesít: a nemzeti turisztikai marketinget feltölti valós, egyedi, nemzetközi vonatkozásban is közérthető, a zene nyelvén szóló és nagyon időszerű kulturális tartalommal, segít a magyar művészek részvételével létrehozott Liszt események nemzetközi hírelésében, és nem utolsó sorban köztudottá teszi Liszt Ferenc magyarságát, amit ő maga is mindig vallott szóban és a muzsikájában egyaránt.

21 LISZT ÚTJA városai – cities of the LISZT ROUTE / 1811 – 2011 / « Liszt’s Immortal Sounds’ Zippy Tour » „Liszt is Life” (Liszt in Hungarian= Four in English)

22  Austria / Österreich Raiding / Doborján: 22. 10. 1811. Eisenstadt (Kismarton), Lőwenberg, Wien  Belgium / Belgique Antwerpen, Brussels, Liège  Croatia / Hrvatska Zagreb  Czech Republic / Česká Republika Praga  Estonia / Eesti Tartu / Dorpat  France Bordeaux, Boulogne-sur-Mer, Châteauroux, Lyon, Marseilles, Metz, Nancy, Nantes, Nîmes, Nohant, Paris, Reims, Senlis, Strassbourg, Toulon, Toulouse

23  Germany / Deutschland Aachen, Augsburg, Baden-Baden, Bayreuth, († 31. 07. 1886.), Berlin, Bonn, Braunschweig, Dresden, Eisenach, Ems, Frankfurt, Freiburg, Hamburg, Hannover, Heidelberg, Jena, Karlsruhe, Kassel, Köln, Leipzig, Loo, Lőwenberg, Mannheim, Merseburg, München, Münster, Nürnberg, Sondershausen, Stuttgart, Wartburg, Weimar, Wiesbaden  Hungary / Magyarország Budapest, Esztergom, Fót, Gödöllő, Győr, Hőgyész, Kalocsa, Kőszeg, Pécs, Sopron, Sopronhorpács, Szekszárd, Tetétlen  Italy / Italia Bellagio, Bologna, Grottamare, Lucca, Milano, Róma (Albioni, Castelgandolfo, Tivoli), San Rossore, Siena, Venezia  Latvia / Latvija Jélgava /Mitava/

24  Luxembourg Colpach  Netherlands / Nederland Amsterdam, Leyden, Utrecht  Poland / Polska Marienburg, Warsaw, Wroclaw /Boroszló/  Portugal Lisbon /Lisboâ/  Romania / România Aiud /Nagyenyed/, Bucureşti, Cluj-Napoca /Kolozsvár/, Galaţi /Galac/ Iaşi /Jassy/, Lugoj /Lugos/, Sibiu /Nagyszeben/, Timişoara /Temesvár/ Zabola  Russia / Rossija Kalinyingrád /Kőnigsberg/, Kirovgrád /Jelizavetgrad/, Moszkva, Sankt- Petersburg, Sovetsk /Tilsit/

25  Slovakia / Slovensko Bratislava /Pozsony/  Spain / España Cadiz, Cordova, Granada, Madrid, Sevilla, Valencia  Switzerland / Suisse Basel, Bern, Genf, Luzern, Sankt-Gallen, Zürich  Turkey / Türkiye Istambul /Konstantinápoly/  Ukraine / Ukraïna Kiev, Odessa, Voronyince  United Kingdom Gibraltár, London, Manchester

26 Liszt Útja ® * - Marketing javaslatok – tematikus csoportosításban /dőlt betűvel az árusításra szánt írott és zenei kiadványok/

27 JavaslatokMagyar települések, ahol megvalósíthatók Más országra szólóVárosok, ahol megvalósítható I. Közművelődési programok 1. Liszt műveltségi versenyLiszt települések + csatlakozó települések Kiterjeszthető bármelyik országra EU 2. Oktató-csomag kidolgozása korosztályok szerint + terjesztése, a csomaghoz az élő koncerteket fiatal művészek adják, fellépési lehetőség Országos, terjeszthető minden iskolában is Nyelvi mutációkban az egész világ Bárhol terjeszthető 3. Zenei tehetségkutató versenyek, a kiválasztottak vándoroltatása bemutatkozó koncertekkel Országoskiterjeszthető 4. Liszt Ferenc Emlékmúzeum és Kutatóközpont anyagainak bemutatása OrszágosEU együttműködésben 5. Liszt emlékek kiállítása, a meglévő kiállítások felújítása Bármelyik magyar város az Útban kiterjeszthető 6. Zene és más művészeti iskolák programjainak összefogása OrszágosEULiszt Útja bármelyik városában 7. Lisztről iskolák, utak, utcák, terek elnevezését javasolni Értelem szerint, ahol még nincs kiterjeszthető 8. Liszt szobor állításának kezdeményezése Értelem szerint, ahol még nincs kiterjeszthető

28 II. Zeneművészeti események 9. Program-cserék (zenei, kiállítások) kezdeményezése OrszágosKiterjeszthető bármelyik országra EU 10. Nagy Liszt művek bemutatása nemzetközi produkciókban Bármelyik magyar város az Útban kiterjeszthető 11. Liszt művek csoportjainak bemutatása pl.: parafrázisok, szimfonikus költemények, misék, etűdök, stb. Bármelyik magyar város az Útban kiterjeszthető 12. Liszt fesztiválok kezdeményezése, össz-művészeti és szakosított, pl. orgona, kórus: Vox Liszt, cimbalom… Értelem szerint, ahol még nincs EU együttműködésbenLiszt Útja bármelyik városában 13. Liszt központ kialakításának kezdeményezése, archívummal Valamelyik magyar városban EU együttműködésben 14. Állandó nemzetközi zenei mesteriskola kialakításának kezdeményezése Valamelyik magyar városban EU együttműködésben- 15. „Liszt & Jazz” fesztivál létrehozása (jazz átiratok készítőinek nemzetközi versenye, Liszt műveire készült improvizációk). Bármelyik magyar város az Útban kiterjeszthetőKiterjeszthető 16. Budapesti Liszt Ferenc tér összefogása július 31-én nagy koncert /halála 125. évfordulója/ Budapest-- 17. Európai Liszt Est (European Liszt Evening) = ELE: TV körkapcsolás mindenütt Liszt muzsikája szól Világ 2011. 10. 22-én világ

29 III. Társművészetek 18. Liszt & Barátai – a 19. századi képzőművészet nemzetközi gyűjteményes kiállítása, a helyszínen Liszt Zeneszalon működtetése. Budapest, vagy más város kiterjeszthető 19. Liszt & Kortársai - Magyar Alkotók Kiállítása (Magyar Nemzeti Galéria) Budapest-- 20. Híres Férfiak – Fess Hölgyek Liszt és barátai + hölgyeik, arcképcsarnok, anekdotákkal, versekkel, prózával körítve Budapest, vagy más város -- 21. Buda és Pest Liszt korában – Budapesti Történeti Múzeum, zenei rendezvényekkel összekapcsolva (belső termek illetve a múzeum kertjében). Budapest-- 22. Képzőművészeti pályázat hirdetése: MNG, BTM, Cziffra Alapítvány Senlis együttműködés OrszágosKiterjeszthető bármelyik országraEU 23. Művészeti pályázatok hirdetése – Liszt életéről: film- és televíziós produkciók, opera, táncszínház, musical. OrszágosEU 24. Képzőművészeti tábor szervezése, önköltséges, kiállítást kapnak a városokban FOLYAMATBAN Dombóvár, Hőgyész, (vagy más település) -- 25. Film készítése nemzetközi szereplőgárdával, zenei hanganyagot Cziffra György felvételei szolgáltatják Országos terjesztésvilág 26. TV sorozat készítése Liszt életéről nemzetközi koprodukcióban. Országos terjesztésEU

30 IV. Turisztikai és kulturális PR 27. DVD Liszt Útja városairól, Cziffra György hanganyagával /Hungaroton/ Országos, iskolákban is terjeszthető Nyelvi mutációkban az egész világ Bárhol terjeszthető 28. Best of Best’s - Cziffra play Liszt válogatás CD /Hungaroton Rt./ ELŐKÉSZÍTÉS ALATT Országos terjesztésEU 29. Reprezentatív Liszt album kiadása (pl. Liszt facsimilelevelei francia, angol, német, olasz, japán, kínai és magyar nyelven). ELŐKÉSZÍTÉS ALATT Országos terjesztésEU 30. Magyar Rapszódia bonbon különlegesség + más Liszt művek címét viselő bonbonok sorozata, terjesztésük, értékesítés FOLYAMATBAN Országos, nemzeti turisztikai marketing része EU 31. Liszt bélyegsorozat kiadásaOrszágosEU 32. Liszt Játékkártya készítése, a 4 ász Liszt arcképei, korosodása szerint, a dámák az élete „hölgyei”, stb. ELŐKÉSZÍTÉS ALATT OrszágosEU 33. Liszt ételeit vendéglőkben étlapra „Taste Liszt” ajánlással, Liszt szakácskönyv kiadása, reformkori ételek, Magyar Kereskedelmi és Vendéglátó- ipari Múzeum együttműködésével ELŐKÉSZÍTÉS ALATT Országos, az Út helyszínein mindenképpen Nyelvi mutációkban kiterjeszthető a könyv értékesítése EU 34. Kirakatrendező-verseny hirdetés – a 19. század újdonságai ma az Út helyszínein, de lehet más, csatlakozó településeken is --

31 35. Liszt Útja kártya, a végigjáró jutalma pl. Malév jegy, szállás, utazási csomag, stb. Országos terjesztésKiterjeszthető bármelyik országra EU 36. Kiadvány készítése a magyar településekről az MT Zrt-vel együttműködésben, a települések turisztikai szolgáltatóinak hozzájárulásával ELŐKÉSZÍTÉS ALATT OrszágosEU 37. Kiadvány-sorozat: Liszt & Budapest, Liszt & Szekszárd, Liszt & Sopron, stb. OrszágosEU 38. Kiadványok terjesztése az MT Zrt. külföldi kiállításain ELŐKÉSZÍTÉS ALATT OrszágosEU 39. www.liszt-utja.hu és awww.liszt-utja.hu www.liszt-route.huwww.liszt-route.hu oldalak üzemeltetése ELŐKÉSZÍTÉS ALATT világ 40. Liszt weboldalak magyarul is elérhetők legyenek a világban EUvilág 41. Video játék készítése Lisztről, zenéjére fut világ 42. Rajzfilm-sorozat gyerekeknek Liszt életéről EU együttműködésb en világ

32 43. Külföldre származott gazdag magyarok megkeresése, bevonása, „Liszt Követek” Felkérése Minden magyar település az Útban EUÉrtelem szerint ahol élnek ilyen magyarok 44. Liszt Útja védnökök felkérése élvonalbeli művészek közül Magyarországkiterjeszthet ő 45. Három turisztikai Liszt régió kialakítása, a programokban fokozott együttm ű ködésük, (külön áll Tetétlen Hajdú-Bihar megyében) 1. Sopron, K ő szeg, Gy ő r, Sopronhorpács 2. Budapest, Gödöll ő, Fót, Esztergom, 3. Szekszárd, H ő gyész, Pécs, Kalocsa -- 46. Turisztikai programcsomagok megszervezése a Liszt régiókra és kiajánlásuk az utazási irodáknak. A 3 Liszt-régióban-- 47. Városnéz ő séták szervezése él ő koncerttel együtt /a helyi turisztikai szolgáltatók bevonása Minden magyar település az Útban kiterjeszthet ő 48. Liszt bor-utak kialakítása, Liszt bor- nevek / Liszt m ű vek címei után elnevezett borok. ELŐKÉSZÍTÉS ALATT Szekszárd, Sopron, K ő szeg -- 49. A „Virágos Magyarország”Minden magyar település az Útban.. 50. a „Kulturális Örökség Napjai” programokban vegyenek részt. Minden magyar település az Útban..

33 Az értékesítésre tervezett tárgyak: Liszt Album / hangos-könyv, Cziffra György Liszt válogatás CD-jével, nyolc nyelven (francia eredeti + angol, német, magyar, olasz, orosz, spanyol, japán, kínai) egyedi grafikai tervezésű Liszt játékkártya díszdobozban, DVD az Út városairól /szintén Cziffra György muzsikájával/ Magyar Rapszódia étcsokoládé bonbon-különlegesség, (hungaricum) újszerűek, elegáns kivitel ű ek, így a nemzetközi protokoll számára is alkalmas, az európai kultúrát és Magyarországot méltón képviselő ajándékok. TERVEK, megvalósításuk függ: eljut-e a döntési helyzetben lévőkhöz – s azok megértik-e, források biztosítása – végrehajtó szervezet felállítása megtörténik, s ha mindez megvan, elindulhatunk Liszt Útján… KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "Európai Kulturális Utak & mint a valós történelmi alapokra épített nemzeti imázs pozitív alakításának eszközei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések