Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁRSADALOMTUDOMÁNYI NAPOK 2010/2011 Velünk élő történelem- A mi városunk Szolnok Indul az Indóház.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁRSADALOMTUDOMÁNYI NAPOK 2010/2011 Velünk élő történelem- A mi városunk Szolnok Indul az Indóház."— Előadás másolata:

1 TÁRSADALOMTUDOMÁNYI NAPOK 2010/2011 Velünk élő történelem- A mi városunk Szolnok Indul az Indóház

2 A tehetséggondozás alapjai: a tervezés a cselekvés a reflexió, értékelés A Társadalomtudományi Napok lehetőséget nyújtanak a tehetséggondozás mellett a közösségépítésre és önképzésre is. IDŐPONTOK: március március 28.

3 DÉLELŐTT 4. óraa 9. d osztályban: (római kor) Gladius Hagyományőrzők, Tokaji János az óra utáni szünetben: római kor BEMUTATÓ az Aulában szünetekben – ZENE az iskolarádióban: első szünet: honfoglaláskor felidézése második szünet: török kor harmadik szünet: 1848/1849 negyedik szünet: nincs zene, római kori bemutató ötödik szünet: 1980-as évek zenéje 6. óraa 12. e osztályban: társadalomismeret óra (honfoglalás kor) Árnyak Szövetsége Hagyományőrzők, Sasvári István Óra utáni nagyszünetben: 13: 20 honfoglalás korBEMUTATÓ az Aulában DÉLUTÁN ELŐADÁSOK – ig Kunok a Kárpát-medencében – Dr. Bartha Júlia, néprajzkutató - KÖNYVTÁR A Szent Korona az újabb kutatások tükrében – Csicsek Ildikó, gimnáziumunk tanára – H/2 Gazdaságtörténet –rendszerváltás – Dr. Fülöp Tamás, a J.N.Sz. Megyei Levéltár igazgatója – H/1 Irodalom és rendszerváltás – Jenei Gyula, Az Eső c. folyóirat főszerkesztője – MAGYAR ELŐADÓ KIÁLLÍTÁS2010. március 26-tól az Aulában és a zsibongóban Történelmi korok Szolnokon 9. d honfoglalás kor – Szolnok 10. d török kor – Szolnok 11. emelt szintű történelem csoportok 1848/49 Szolnok 12. emelt szintű történelem csoportok 1980-as évek tárgyi világa FOTÓ PÁLYÁZAT – A MI VÁROSUNK SZOLNOK címmel diákoknak és tanároknak is! A kiállítás március 26-tól tekinthető meg. Sok szeretettel várunk minden érdeklődő diákot és kollegát!

4

5

6

7

8

9

10 „Szolnoki templomok”címmel

11 Kele Fodor Ákos „tanár úr” a napokban igen rendhagyó módon értelmezte a verselemzés mikéntjét. Rendhagyó értelmezés, mégis pusztán arról van szó, hogy elhagyta a formális, iskolai kereteket és hagyott bennünket kitörni a hétköznapok szürkeségéből. Az elképzelés egyszerűen fantasztikus és noha – sajnos éppen ritkasága miatt – nehézkesen indult, a kíváncsiskodók egy remek beszélgetésnek lehettek résztvevői. Szervezett volt, mégis szervezetlen ez a kis játékidő; valójában alig volt valaki, aki tudatosan készülhetett volna lelkiekben. Márpedig az e fajta verselemzés nem is különbözik nagyon a tanóraitól, nemde?

12 Hiszen az ilyen: Megállapítjuk a versszakok számát, a vélt mondanivalók határait, a közölt érzelmek elejét s végét, és elkönyveljük szerkezetnek. Sorról-sorra lépünk, szótagot számolunk, rímeket keresünk, s ezeket belehajigáljuk az elődök által ránk hagyott értelmező-skatulyákba. Aztán pusztán a megérzéseinkre hagyatkozva felismerjük a mű apró rezdüléseit, lelki üzeneteit, és ha az óraszámba belefér, talán megoszthatjuk ezt másokkal is. Ez a tanóra aspektusa. Ezt most bővítsük ki egészen egyszerűen annyival, hogy van idő mindenre. S máris jobban érezzük magunkat, ugye? Ha belegondolunk, nem is olyan elképzelhetetlen. A titka: a csapat. A csapat, ahol mindenki egyenlő és a cél nem pusztán a tudás elsajátítása, hanem a tudás maga. Minden – érdekes és unalmas – ismertetőjegyével, a legbővebb tájékoztatóval egyenesen a diák által csomagolva.

13 „ Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra” (Weöres Sándor)

14 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "TÁRSADALOMTUDOMÁNYI NAPOK 2010/2011 Velünk élő történelem- A mi városunk Szolnok Indul az Indóház."

Hasonló előadás


Google Hirdetések