Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„A modern természettudományos szemléltetés feltételeinek megteremtése Kisvárdán a Dr. Béres József Laboratórium korszerűsítésével, működtetésével” WORKSHOP-FÖLDRAJZ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„A modern természettudományos szemléltetés feltételeinek megteremtése Kisvárdán a Dr. Béres József Laboratórium korszerűsítésével, működtetésével” WORKSHOP-FÖLDRAJZ."— Előadás másolata:

1 „A modern természettudományos szemléltetés feltételeinek megteremtése Kisvárdán a Dr. Béres József Laboratórium korszerűsítésével, működtetésével” WORKSHOP-FÖLDRAJZ SZEKCIÓ TÁMOP – /

2 Mit kínál a projekt a partnereinknek? 1.Versenyelőny megszerzésének lehetőségét biztosítja az általános iskolák számára: Lehetővé teszi a modern természettudományos labor használatát, mely együttműködés akár megjelenhet az iskola pedagógiai programjában. Képes erősíti a szaktanári kompetenciákat. Elindítja az iskola és a gimnázium közötti partneri kapcsolatok szaktárgyi szinten történő erősítését. 2.Tudástöbblet megszerzésének lehetőségét biztosítja az általános iskolás tanulók számára, hátrányokat kompenzál: Felkelti a kíváncsiságot, motivál, szaktárgyi kompetenciákat és kutatási készségeket fejleszt. A tevékenységközpontú oktatás révén szociális kompetenciát fejleszt. Segít felkészülni az általános iskolák versenyeire. Pályaorientáció a munkaerőpiac által nyilvántartott hiányszakok és ezzel együtt a középiskolák megfelelő képzéseinek irányába.

3 Szekcióülés programjának vázlata Jelenléti ívek aláírása Elérhetőségek összegyűjtése. Kísérletjegyzékek bemutatása Milyen célokat szeretne elérni az általános iskola, azaz milyen tanulókat kíván küldeni (évfolyam, felkészültség, terhelhetőség stb.) Milyen kísérletek bemutatását ajánlja számunkra? Elégedettségi kérdőívek összegyűjtése

4 7. osztály 40 kifejlesztett tananyag 37 kísérlet Tanulói munkafüzet Tanári segédlet 5 óra/iskola

5 8. osztály 20 kifejlesztett tananyag 41 kísérlet Tanulói munkafüzet Tanári segédlet 5 óra/iskola

6 Milyen lett a munkafüzet? A munkafüzet felépítése Elméleti bevezető A kísérletek leírása A kísérletekhez kapcsolódó kompetenciaalapú feladatok Kísérleti jegyzőkönyv Fogalomjegyzék Ajánlott irodalom

7

8 A 7 osztály tananyaglistája: A gyűrthegységek kialakulása Szigetek, szigetívek kialakulása óceáni kőzetlemezek ütközésével Az aprózódás, mint felszínformáló folyamat a Szaharában A szél munkája a sivatagokban Lefolyástalan területek a Szaharában Az afrikai hőség A Kongó-medence A Nagy-Vízválasztó-hegység A sarki jégtakaró gleccservégeinek leszakadása, a jéghegyek kialakulása Élet az Antarktikán Hurrikánok Közép-Amerikában A Panama-csatorna gazdasági szerepe Az Amazonas medence A teraszos földművelés A Holt-tenger Vulkáni tevékenység Kelet-Ázsiában Öntözéses földművelés Ázsiában A Finn-tóvidék kialakulása Az Észak-atlanti-áramlás A Duna-delta

9 1. Két kontinentális lemez ütközése. 2. Hogyan alakultak ki az Eurázsiai- hegységrendszer tagjai? 3.Kontinentális és óceáni lemez ütközése. Minta: A gyűrthegységek kialakulása - a tananyagegység kísérlet listája-

10 7.osztály Kőzetburok földrajza 1. A gyűrthegységek kialakulása. 2. Szigetek, szigetívek kialakulása. Szerkezeti földgömb, fali tabló: a kőzetlemezek mozgása, vulkánmodell, Kontinensek mágneses hátlappal, A Föld felszínformája modell, színes sálak

11 Kísérletminta A gyűrődés kialakulása 1.Helyezz az üvegkádba egy puha tésztájú, más- más színű krémmel töltött sütemény szeletet! 2.Helyezz egy tolólapot a sütemény végéhez, majd folyamatosan közelítsd egymáshoz azokat!

12 Egy másik kísérlet szemléltetőeszköze

13 Helyezd el az alábbi fogalmak betűjelét az ábra megfelelő helyére! A) álló redő; B) fekvő redő; C) ferde redő; D) redőteknő

14 Töltsd ki a táblázatot! Használd az atlaszodat és a Föld domborzata falitérképet! Hegység neve Melyik kontinen- sen található? A hegység legmagasab b pontja Mely országok területén található? Nevezz meg egy országot! Mi a fővárosa az általad megnevezett országnak? Atlasz Alpok Kárpátok Kaukázus Himalája

15 Mintafeladat:2. Játsszatok! A mesterségem címere játék mintájára mutassátok be az Eurázsiai- hegységrendszer tagjait! Nevezd meg, hogy a hegységrendszer mely tagjáról szól a leírás! Használd az atlaszod! a) A téli sportokat kedvelő emberek gyakran felkeresnek. Legmagasabb csúcsom a francia-olasz határon található. b) A legnyugatibb láncaim tengerpartot szegélyeznek. Jelentős mennyiségű ércem van, ezért érchegységnek is neveznek. Szlovéniától Albániáig a természetjárók, sziklamászók kedvelt helye vagyok. c) Nevem a szanszkrit hima (’hó’) és alaja (’otthon, haza’) szavakból áll, ami annyit jelent: „a hó otthona”, „a hó hazája”. d) A görög mitológiában „névtestvérem” részt vett a titánok lázadásában az olümposzi istenek ellen, amikor megostromolta a mennyeket. Az istenek csak nehezen tudtak győzni, így Zeusz büntetésül arra kárhoztatott, hogy örökké vállaimon tartsam az égboltot. e) Nagyszerű üdülőhelyek közelében, a Fekete-tenger és a Kaszpi-tenger között megtalálsz. f) saját ötlet:

16

17 Kísérletlista 8. évfolyam 1 Kőzetlemezek vándorlása 2A medencevidék kialakulása 3A vulkánok működése 4A kőzetek csoportosítása 5Kőzetek vizsgálata - keménység 6Kőzetek vizsgálata - savak hatása 7A folyó szakaszjellege 8A deltatorkolat 9A jég térfogatváltozása

18 10A jég felszínalakító tevékenysége 11A vízválasztó vonal 12Folyók torkolata 13A jég szerepe 14Tavak és vulkánok 15A „gyilkos-tó” 16A természeti környezet 17Természet és gazdaság 18A Dunántúli-középhegység 19A Balaton vízgyűjtője 20Az Alföld 21Kisalföld éghajlata

19 22Kisalföld növényzete 23Kisalföld, mint kultúrtáj 24Kőzetek keménysége 25Kőzetek sűrűsége 26Talajvíz 27Rétegvíz 28Karsztosodás 29Természetes növényzet 30Nemzeti parkjaink 31Talajszennyezés 32Az ivóvíz védelme 33Hazánk népessége

20 22Kisalföld növényzete 23Kisalföld, mint kultúrtáj 24Kőzetek keménysége 25Kőzetek sűrűsége 26Talajvíz 27Rétegvíz 28Karsztosodás 29Természetes növényzet 30Nemzeti parkjaink 31Talajszennyezés 32Az ivóvíz védelme 33Hazánk népessége

21 34Megyénk népessége 35A településünk levegője 36Településem zajai 37Talajunk 38Fő közlekedési vonalak 39Városunk közlekedése 40A fény szerepe 41Az éltető víz

22 Sikeres együttműködést kívánok! 06/ /


Letölteni ppt "„A modern természettudományos szemléltetés feltételeinek megteremtése Kisvárdán a Dr. Béres József Laboratórium korszerűsítésével, működtetésével” WORKSHOP-FÖLDRAJZ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések