Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
WORKSHOP-FÖLDRAJZ SZEKCIÓ
„A modern természettudományos szemléltetés feltételeinek megteremtése Kisvárdán a Dr. Béres József Laboratórium korszerűsítésével, működtetésével” WORKSHOP-FÖLDRAJZ SZEKCIÓ TÁMOP – /
2
Mit kínál a projekt a partnereinknek?
Versenyelőny megszerzésének lehetőségét biztosítja az általános iskolák számára: Lehetővé teszi a modern természettudományos labor használatát, mely együttműködés akár megjelenhet az iskola pedagógiai programjában. Képes erősíti a szaktanári kompetenciákat. Elindítja az iskola és a gimnázium közötti partneri kapcsolatok szaktárgyi szinten történő erősítését. Tudástöbblet megszerzésének lehetőségét biztosítja az általános iskolás tanulók számára, hátrányokat kompenzál: Felkelti a kíváncsiságot, motivál, szaktárgyi kompetenciákat és kutatási készségeket fejleszt. A tevékenységközpontú oktatás révén szociális kompetenciát fejleszt. Segít felkészülni az általános iskolák versenyeire. Pályaorientáció a munkaerőpiac által nyilvántartott hiányszakok és ezzel együtt a középiskolák megfelelő képzéseinek irányába.
3
Szekcióülés programjának vázlata
Jelenléti ívek aláírása Elérhetőségek összegyűjtése. Kísérletjegyzékek bemutatása Milyen célokat szeretne elérni az általános iskola, azaz milyen tanulókat kíván küldeni (évfolyam, felkészültség, terhelhetőség stb.) Milyen kísérletek bemutatását ajánlja számunkra? Elégedettségi kérdőívek összegyűjtése
4
7. osztály 40 kifejlesztett tananyag 37 kísérlet Tanulói munkafüzet Tanári segédlet 5 óra/iskola
5
8. osztály 20 kifejlesztett tananyag 41 kísérlet Tanulói munkafüzet Tanári segédlet 5 óra/iskola
6
Milyen lett a munkafüzet? A munkafüzet felépítése
Elméleti bevezető A kísérletek leírása A kísérletekhez kapcsolódó kompetenciaalapú feladatok Kísérleti jegyzőkönyv Fogalomjegyzék Ajánlott irodalom
8
A 7 osztály tananyaglistája:
A gyűrthegységek kialakulása Szigetek, szigetívek kialakulása óceáni kőzetlemezek ütközésével Az aprózódás, mint felszínformáló folyamat a Szaharában A szél munkája a sivatagokban Lefolyástalan területek a Szaharában Az afrikai hőség A Kongó-medence A Nagy-Vízválasztó-hegység A sarki jégtakaró gleccservégeinek leszakadása, a jéghegyek kialakulása Élet az Antarktikán Hurrikánok Közép-Amerikában A Panama-csatorna gazdasági szerepe Az Amazonas medence A teraszos földművelés A Holt-tenger Vulkáni tevékenység Kelet-Ázsiában Öntözéses földművelés Ázsiában A Finn-tóvidék kialakulása Az Észak-atlanti-áramlás A Duna-delta
9
Minta: A gyűrthegységek kialakulása - a tananyagegység kísérlet listája-
1. Két kontinentális lemez ütközése. 2. Hogyan alakultak ki az Eurázsiai hegységrendszer tagjai? 3.Kontinentális és óceáni lemez ütközése.
10
7.osztály 1. A gyűrthegységek kialakulása. 2. Kőzetburok földrajza
Szigetek, szigetívek kialakulása . Szerkezeti földgömb, fali tabló: a kőzetlemezek mozgása, vulkánmodell, Kontinensek mágneses hátlappal, A Föld felszínformája modell, színes sálak
11
Kísérletminta A gyűrődés kialakulása
Helyezz az üvegkádba egy puha tésztájú, más-más színű krémmel töltött sütemény szeletet! Helyezz egy tolólapot a sütemény végéhez, majd folyamatosan közelítsd egymáshoz azokat!
12
Egy másik kísérlet szemléltetőeszköze
13
Helyezd el az alábbi fogalmak betűjelét az ábra megfelelő helyére
Helyezd el az alábbi fogalmak betűjelét az ábra megfelelő helyére! A) álló redő; B) fekvő redő; C) ferde redő; D) redőteknő
14
Töltsd ki a táblázatot! Használd az atlaszodat és a Föld domborzata falitérképet!
Hegység neve Melyik kontinen- sen található? A hegység legmagasab b pontja Mely országok területén található? Nevezz meg egy országot! Mi a fővárosa az általad megnevezett országnak? Atlasz Alpok Kárpátok Kaukázus Himalája
15
Mintafeladat:2. Játsszatok!
A mesterségem címere játék mintájára mutassátok be az Eurázsiai-hegységrendszer tagjait! Nevezd meg, hogy a hegységrendszer mely tagjáról szól a leírás! Használd az atlaszod! a) A téli sportokat kedvelő emberek gyakran felkeresnek. Legmagasabb csúcsom a francia-olasz határon található. b) A legnyugatibb láncaim tengerpartot szegélyeznek. Jelentős mennyiségű ércem van, ezért érchegységnek is neveznek. Szlovéniától Albániáig a természetjárók, sziklamászók kedvelt helye vagyok. c) Nevem a szanszkrit hima (’hó’) és alaja (’otthon, haza’) szavakból áll, ami annyit jelent: „a hó otthona”, „a hó hazája”. d) A görög mitológiában „névtestvérem” részt vett a titánok lázadásában az olümposzi istenek ellen, amikor megostromolta a mennyeket. Az istenek csak nehezen tudtak győzni, így Zeusz büntetésül arra kárhoztatott, hogy örökké vállaimon tartsam az égboltot. e) Nagyszerű üdülőhelyek közelében, a Fekete-tenger és a Kaszpi-tenger között megtalálsz. f) saját ötlet:
17
Kísérletlista 8. évfolyam Kőzetlemezek vándorlása 2
1 Kőzetlemezek vándorlása 2 A medencevidék kialakulása 3 A vulkánok működése 4 A kőzetek csoportosítása 5 Kőzetek vizsgálata - keménység 6 Kőzetek vizsgálata - savak hatása 7 A folyó szakaszjellege 8 A deltatorkolat 9 A jég térfogatváltozása
18
10 A jég felszínalakító tevékenysége 11 A vízválasztó vonal 12 Folyók torkolata 13 A jég szerepe 14 Tavak és vulkánok 15 A „gyilkos-tó” 16 A természeti környezet 17 Természet és gazdaság 18 A Dunántúli-középhegység 19 A Balaton vízgyűjtője 20 Az Alföld 21 Kisalföld éghajlata
19
22 Kisalföld növényzete 23 Kisalföld, mint kultúrtáj 24 Kőzetek keménysége 25 Kőzetek sűrűsége 26 Talajvíz 27 Rétegvíz 28 Karsztosodás 29 Természetes növényzet 30 Nemzeti parkjaink 31 Talajszennyezés 32 Az ivóvíz védelme 33 Hazánk népessége
20
22 Kisalföld növényzete 23 Kisalföld, mint kultúrtáj 24 Kőzetek keménysége 25 Kőzetek sűrűsége 26 Talajvíz 27 Rétegvíz 28 Karsztosodás 29 Természetes növényzet 30 Nemzeti parkjaink 31 Talajszennyezés 32 Az ivóvíz védelme 33 Hazánk népessége
21
34 Megyénk népessége 35 A településünk levegője 36 Településem zajai 37 Talajunk 38 Fő közlekedési vonalak 39 Városunk közlekedése 40 A fény szerepe 41 Az éltető víz
22
Sikeres együttműködést kívánok!
06/ 06/
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.