Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium és Kollégium Tehetséggondozó Középiskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium és Kollégium Tehetséggondozó Középiskola."— Előadás másolata:

1 ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium és Kollégium Tehetséggondozó Középiskola

2 Hagyományaink a tehetséggondozás terén  Az alapítástól (1955) cél a mérhető eredményesség  Gyakorlóiskola: a tanári kar reputációja  1972: a kollégium megalapítása  Erősödő természettudományos arculat (komplex természettud. tagozat, anyagszerkezet tantárgy bevezetése)  1990 után: hatévfolyamos gimnázium, humán tagozat

3 A kollégiumról  Eredeti cél: rászoruló fizikai dolgozók gyerekeiből álló „élcsapat”, szigorú szabályok  A mobilitás valódi lehetősége, az otthoninál gyakran jobb körülmények  1990 után: a szocio-kulturális mutatók változása  Mára térségi tehetségpontként működik (Pest, Nógrád, Heves, Szolnok megye, Nyírség, Dunántúl)  Mindmáig sok a kimagaslóan sikeres kollégista!

4 Mit nyújthat a tehetséggondozó kollégium?  Közösség a gimnáziummal (közös épület, közvetlen kontaktus)  Iskolai szakkörök, programok  A nyugodt tanulás körülményei (tanulószoba és önálló tanulás feltételei)  Szaktárgyi segítség nevelőktől és a társaktól  Szocializáció, alkalmazkodás egymáshoz és a nagyvárosi élethez  Csoportfoglalkozások, önismereti és tanulásmódszertani foglalkozások, életvezetés  Az iskola legnagyobb, mégis legzártabb kisközössége

5

6

7

8

9

10 Elitképzésből tehetséggondozás - célok 2003 óta  A korábbi privilégiumok eltűnése: előzetes középiskolai felvételi, szelekciós lehetőségek, a verseny éleződése  Küzdelem a lefelé nivellálás ellen  A társadalmi kiváltságoltak reprodukálása helyett „a tehetségesek kasztjának” világa; a gimnázium nem a szülőket szűri!  Felvételi szelekció helyébe fokozatosan az intézmények összefogása léphet: „iskolabokor”

11 A Tehetséggondozó Középiskolai Program előrevetített nehézségei  Két nyári hónap a beadásra  A HHH és a kiemelkedő tehetség együttes követelménye  A HHH-n kívüli körben is szükség van hátránykompenzációra, tehetséggondozásra  A továbbtanulásra ne a középiskola készítsen fel  A tg. felvételi ismeretlen, előzmény nélküli volt (mire is készítsünk fel?)  Finanszírozás

12 Partnereink  Budapest, Kőbánya, Szent László Általános Iskola  Kollégiumunk utánpótlását adó jelentősebb iskolák + térségi szempontok: Balassagyarmat Balassagyarmat Oroszlány Oroszlány Nyírbátor Nyírbátor = 9 iskola  Tudor Alapítvány (Szombathely)

13 Tevékenységi formák  A kötelező heti foglalkozások (Budapest)  Feladatmegoldás, „távoktatás” (vidék) budapesti konzultáció budapesti konzultáció A Tudor Alapítvány eredményessége! A Tudor Alapítvány eredményessége!  Tehetségnapok (november) 100-nál több diák 100-nál több diák Interaktív foglalkozások, kísérletek apáczais diákok közreműködésével Interaktív foglalkozások, kísérletek apáczais diákok közreműködésével  Műveltségi verseny (hangsúlyozottan nem a felvételi idején)  A tg. felvételi vizsga értékelése: a feltételezettől eltérő feladattípusok, az utólagos értékelés szükségessége

14

15

16

17 Mit nyújt még a TG gimnázium?  Kiemelkedően felszerelt kémia szaktanterem és laboratórium  Tehetséggondozó szakkörök, csoportbontások, fakultáció  Tanulásmódszertan  Önálló kutatás: projektmunka – helyi tantervi követelmény  (Természet)tudományos pályák iránti érdeklődés ösztönzése: innovációs készségfejlesztő tréning diákoknak  Semmelweis Egyetem partnerintézményi program  Gyógyszergyártó ösztöndíja a magas szintű kémiaoktatásért, alapítványi ösztöndíj  Versenyek: OKTV, olimpiák, IJSO  Rengeteg munka szabadidőben is

18 Hogyan tovább?  A partnerkapcsolatok építése, bővítése  A hetedikesekkel megkezdett munka folytatása  Paradigmaváltás: kompetenciaalapú oktatás kiszélesítése (az ELTE gyakorlóiskoláinak sikeres pályázata)  … és annak implementációja a tanárképzésben (a gyakorlóiskolai szerepkör és az elvárások változása)

19 Köszönöm a figyelmet! Munkácsy László


Letölteni ppt "ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium és Kollégium Tehetséggondozó Középiskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések