Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kiss László –KF GAMF Kar Mérnökpedagógiai és Médiatechnikai Szakcsoport A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja a Kecskeméti Főiskola GAMF.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kiss László –KF GAMF Kar Mérnökpedagógiai és Médiatechnikai Szakcsoport A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja a Kecskeméti Főiskola GAMF."— Előadás másolata:

1 Kiss László –KF GAMF Kar Mérnökpedagógiai és Médiatechnikai Szakcsoport A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja a Kecskeméti Főiskola GAMF Karán

2 Projektjeink Fizika egyszerűen; CNC-gravírozás; 3D-s szkenner; Ipari robot; Mobil robot; Gyorskamera; Szupravezető; Járműépítő verseny és bemutató projektek.

3 Projektjeink jellemzői verbalitás helyett cselekvésen alapuló tanulás; erős motiváló és személyiségfejlesztő hatás; hallgatói szerepváltás: –diákból felelős bemutató, kísérletvezető, járműépítő, versenyző, a közmédiában megjelenő személy; tudományos, műszaki, pedagógiai igényesség; főiskolánk és karunk népszerűsítése.

4 A járműépítő projektek elektromobil; pneumobil; eco-marathon.

5 A járműépítő projektek jellemzői A főiskola szempontjából: –a tehetséggondozás eszközei; –élő kapcsolat a hallgatók és a vállalatok között; –közösségek alakulnak: 4-12 fős csapatok (a kreditrendszer ellensúlyozása); –összetett műszaki feladat: tervezés, anyagbeszerzés, építés, munkaszervezés, műszaki gépátvétel, verseny, médiaszereplés; –az elmélet és gyakorlat együttes alkalmazása; –népszerűsítik a műszaki felsőoktatást, főiskolánkat.

6 A vállalatok szempontjából: –közvetlenül tájékozódnak a főiskolákon, egyetemeken folyó képzések erősségeiről, gyengeségeiről; –összevethetik az egyes felsőoktatási intézmények hallgatóinak felkészültségét, a képzési színvonalat; –tehetséges munkatársakat keresnek, (fejvadászat); –élő kapcsolat a felsőoktatással; –a vállalat népszerűsítése, reklám. A járműépítő projektek jellemzői

7 Két GAMF-os csapat a dobogón egyszerre; lányok is versenyeznek A verseny jellemzői 10 literes palack 200 bar sűrített levegő dugattyús hajtómű PLC-s vezérlés A versenyszámok gyorsasági gyorsulási távolsági Bosch pneumobil verseny

8 ÉvNev.GAMF-csapatVersenyszámHely SzPSzgyorsulási1. Tűzgépgyorsulási Tűzgépgyorsasági1. Lecsóközönségdíj+ PneurotátorEger város díja+ K. Fütyülősgyorsasági Tűzgépgyorsulási1. K. Fütyülősgyorsulási2. KF GAMF2010 legeredményesebb felsőoktatási intézménye + KF GAMF pneumobil eredmények

9 Bosch elektromobil verseny A verseny 6 csavarozógép Li-poly akkumulátor A versenyszámok körverseny gyorsulási verseny a legjobb műszaki megoldás

10 ÉvNev.GAMF-csapatVersenyszámHely Gyurivagyoklegjobb műszaki2. Gyurivagyokkörverseny3. Lecsólegjobb műszaki Kuvaszlegjobb műszaki3. Racsnikörverseny6. KF GAMF elektromobil eredmények

11 Eco-marathon A Shell Eco-marathon verseny A verseny lényege: 1 liter benzin energiájával ki tud nagyobb távot megtenni ben a verseny helyszíne: Lausitz, EuroSpeedway: –8 pályakör hossza: 25,485 km –menetidő: 51 perc átlagsebesség: 30 km/óra A verseny szervezése (jelentkezés, szabályok, gépátvétel stb.) idegen nyelven történik. a KF GAMF csapata a benzinüzemű versenyszámban 8. helyezést ért el.

12 KF GAMF Lausitz, május A résztvevők: 22 ország 200 csapat 4000 versenyző 2500 újságíró A rajtvonalon a GAMF csapat a Megaméterrel

13 KF GAMF május: 1588 km/liter

14 Saját építésű motor, karosszéria Motor: lökettérfogat: 34 cm 3 sűrítési arány: 16 furat/löket: 27 mm/60 mm benzinbefecskendezés önindító automata tengelykapcsoló Karosszéria: hossz: 310 cm tömeg: 20 kg szénszálas szerkezet

15 KF GAMF eredmények KiíróHelyszín, hónapNevezőHelyezéskm/liter ShellLausitz, május FMMCNokia, aug A Shell Eco-marathon verseny 1. helyezettjeinek eredményei 2010-ben FöldrészTeljesítményCsapat Európa2964 km/lfrancia Ázsia1522 km/lthaiföldi Amerika1057 km/lkanadai

16 KF GAMF Nokia, augusztus: 1941 km/liter benzines kategória 3. helyezés a leginnovatívabb csapat díja Díjátadás a Nokian Gumigyár szerelőműhelyében: Június, július: fékpad építése számítógépes motorvezérlés beépítése

17 A hallgatói műhely berendezése kész; A 2011-es Bosch-versenyeken indul: 2 pneumobil csapat 3 elektromobil csapat Eco-marathon: 2011-re új jármű és motor készül, cél: 2000 km/liter vagy több A verseny hazai népszerűsítése (Pécs, Kandó) évi terv: részvétel a Formula Student versenyen??? Hogyan tovább?

18 Hallgatók munka közben

19

20

21

22

23

24 Próbaút

25 Próbaút

26 Érdeklődő szülők

27 Érdeklődő barátnők, szülők

28 Szállítás a versenyre

29 Felkészülés a versenyre

30 Start

31 Start

32 Szurkolók

33 Az eredményhirdetés utáni öröm pillanata

34 A hallgatói motiváció vizsgálata A vizsgálat tárgya: –mi motiválta a hallgatókat a csapat munkájában való részvételre, –milyen tapasztalatokat szereztek a munka során. A vizsgálatban résztvevők: –a KF GAMF 75 hallgatója és 18 oktatója (akik az elmúlt 3 évben részt vettek valamelyik járműépítő csapatban). A vizsgálat módszere: –a közös munka során szerzett tapasztalatok, beszélgetések, –kérdőíves felmérés a hallgatók körében.

35 A motiváció kérdőíves felmérése A motivációs hatás mérőszámainak értelmezése semmilye n alig észlelhető gyengeközepeserősnagyon erős

36 A motivációs vizsgálat eredménye Mi motiválta Önt a csapat munkájában való részvételre? MotivációÁtlagSzórás Kihívás, a verseny lehetősége4,690,63 Az elvégzendő feladat műszaki tartalma4,460,52 Kíváncsiság, a járművek iránti érdeklődés4,460,88 Sikerélmény, a megküzdés öröme4,380,77 A gyakorlati munka szeretete4,310,75 Saját szakmai fejlődése4,230,60 Karrier, a megszerzett tudás használhatósága4,150,80 Saját teljesítőképességének kipróbálása4,150,80 A csapatban való munkavégzés lehetősége3,850,99 Kiugrási lehetőség3,771,30 Elismerés szerzése3,621,61 Oktató biztatása3,381,61 Remény a jobb tanulmányi eredmények elérésében3,001,53 Barátok hatása2,921,32 Szülő biztatása2,771,42

37 A hallgatók tapasztalatai Milyen tapasztalatokat szerzett Ön a munka során? TapasztalatokÁtlagSzórás Az elvégzett feladat műszaki tartalma4,460,66 A kihívás és a verseny Önre gyakorolt hatása4,460,66 Sikerélmény4,460,78 Az oktató szakmai hozzáértése4,380,51 Kíváncsiság, a járművek iránti érdeklődés teljesülése4,310,63 A csapattársak szakmai hozzáértése4,150,55 A gyakorlati munkavégzés során szerzett ismeretei4,080,64 Az oktató emberi hozzáállása, segítőkészsége4,001,08 A csapattársak hozzáállása4,000,91 Saját emberi hozzáállása4,000,58 A csapatban való munkavégzés teljesülése4,000,58 A tervezés során szerzett elméleti ismeretei3,770,93 Kötelességtudata, szorgalma3,770,60 Saját szakmai hozzáértése3,690,63 Környezete által kivívott elismerés3,621,50


Letölteni ppt "Kiss László –KF GAMF Kar Mérnökpedagógiai és Médiatechnikai Szakcsoport A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja a Kecskeméti Főiskola GAMF."

Hasonló előadás


Google Hirdetések