Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 RIVER INFORMATION SERVICES - az AIS szerepe a hajózási balesetek szakmai vizsgálatában KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2011. március 31. Barnácz.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 RIVER INFORMATION SERVICES - az AIS szerepe a hajózási balesetek szakmai vizsgálatában KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2011. március 31. Barnácz."— Előadás másolata:

1 1 RIVER INFORMATION SERVICES - az AIS szerepe a hajózási balesetek szakmai vizsgálatában KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Barnácz István balesetvizsgáló

2 2 RIS - River Information Services - harmonizált folyami információs szolgáltatások AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2005/44/EK IRÁNYELVE (2005. szeptember 7.) a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami információs szolgáltatásokról (RIS) A Bizottság 414/2007/EK rendelete (2007. március 13.) a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami információs szolgáltatásokról (RIS) szóló 2005/44/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 5. cikkében meghatározott, a folyami információs szolgáltatások (RIS) tervezésére, megvalósítására és működtetésére vonatkozó műszaki iránymutatásokról A Bizottság 164/2010/EU rendelete (2010. január 25.) a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami információs szolgáltatásokról (RIS) szóló 2005/44/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 5. cikkében meghatározott elektronikus hajózási adatszolgáltatás műszaki előírásairól JOGSZABÁLYI HÁTTÉR

3 3  évi XLII. Törvény a víziközlekedésről.  219/2007. (VIII. 15.) Korm. Rendelet a folyami információs szolgáltatásokról.  39/2003. (VI. 13.) GKM rendelet a vízi közlekedés rendjéről.  105/Du/2008. számú Hajósoknak Szóló Hirdetmény Automatikus Hajóazonosító Készülék (AIS transponder) használata Magyarországon.  012/TAJ/2009. számú Hajósoknak Szóló Tájékoztató A Hajósoknak Szóló Hirdetmény RIS szerveren való megjelenéséről.  014/TAJ/2009. számú Hajósoknak Szóló Tájékoztató A Duna Magyarországi szakaszán tartózkodó nagyhajókon a meglévő AIS készülékek üzemben tartásáról. JOGSZABÁLYI HÁTTÉR

4 4 Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára a RISING Hajózási Szakmai Fórumon december 7-én bejelentette, hogy a szaktárca a tervek szerint 2011 nyarától ún. AIS (automatikus azonosító rendszer) működtetési és használati kötelezettséget vezet be a nagyhajókra. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a megbízható online tájékoztatás alapvető igény a korszerű közlekedésben és logisztikában. A Folyami Információs Szolgáltatások bevezetése fokozza a hajózás biztonságát és növeli versenyképességét. Fontosnak tartja, hogy a rendszer adatszolgáltatáson túli, egyéb funkciói a vízi szállítás hatékonyságát és tervezhetőségét javítsák. JOGSZABÁLYI HÁTTÉR

5 5 014/TAJ/2009. számú Hajósoknak Szóló Tájékoztató előírja: A Duna Magyarországi szakaszán tartózkodó nagyhajókon a meglévő AIS készüléket folyamatosan üzemben kell tartani. JOGSZABÁLYI HÁTTÉR

6 6 1.felhasználó azonosító (MMSI szám) 2.hajó neve 3.hajó hívójele 4.hajó típusa 5.európai hajószám (ENI) amennyiben rendelkezik 6.hajó, illetve kötelék teljes hossza (dm) 7.hajó, illetve kötelék teljes szélessége (dm) 8.az aktuális legnagyobb statikus merülés (dm) 9.a kötelék típusa 10.a kék kúpok/fények megléte 11.pozíció (WGS 84) 12.a mederhez viszonyított sebesség SOG 13.a mederhez viszonyított útirány COG 14.a pozíció pontossága (GNSS/DGNSS) 15.az elektronikus hajó-helyzetmegállapító készülék aktuális ideje (aktuális dátum és idő) 16.a navigációs állapot AIS KÉSZÜLÉKKEL MENETBEN november 20-tól legalább a következő adatokat kell sugározni:

7 7 A hajó vezetőjének az alábbi adatok változását haladéktalanul módosítania kell a készülékben: 1.a hajó illetve kötelék teljes hossza (dm) 2.a hajó illetve kötelék teljes szélessége (dm) 3.az aktuális legnagyobb merülés (dm) 4.a kötelék típusa 5.a kék kúpok/fények megléte és a navigációs állapot A fenti adatokat nem kell sugározni, ha a hajó illetve kötelék 1.kijelölt veszteglőhelyen vagy 2.kikötőben tartózkodik Az adatok valódiságáért a hajó vezetője felelős. AIS KÉSZÜLÉKKEL MENETBEN november 20-tól legalább a következő adatokat kell sugározni:

8 8 RIS AKTUALITÁSA, HOZZÁFÉRHETŐSÉGE

9 9 RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

10 10 RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

11 11 RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

12 12 RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

13 13 RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

14 14 RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

15 15 RIS AKTUALITÁSA, INFORMÁCIÓ TARTALMA

16 16 Mercur január óra A toló ms. tolatmányában 9 db terhelt bárkával, hegymeneti irányban közlekedve a Duna 1560,5 fkm-nél a dunaföldvári hídnak ütközött. Az ütközés következtében a kötelék csatolókötélzete szétszakadt, a szállított bárkák szétszóródtak, majd tovább sodródtak. Az ütközés során a híd, illetve több úszólétesítmény megsérült. A sérülések következtében több bárka lékesedett. A sodród bárkák egy része a keresztkövezéseken és zátonyokon felakadt. A egyik sérült bárka a Duna 1551, 8 fkm-nél a bal partban elsüllyedt. A baleset és a mentés idejére teljes, majd azt követően részleges hajózási zárlat került elrendelésre. HAJÓZÁSI BALESET VIZSGÁLATA

17 17 HAJÓZÁSI BALESET VIZSGÁLATA

18 18 HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA

19 19 HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA

20 20 HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA

21 21 HAJÓ HALADÁSI IRÁNYÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSA

22 22 HAJÓ SEBESSÉGÉNEK MEGÁLLAPÍTÁSA

23 23 indulóérkező össz út össz idő sebes- ség napórakmnapórakm ,55, én15.30-tól 25-én ig 9 km nincs vezetve ,54,7 25-én tól 27-én ig 25 km nincs vezetve ,57, , , ,335, , , ,51944,75 HAJÓ SEBESSÉGÉNEK MEGÁLLAPÍTÁSA

24 24 HAJÓPARANCSNOK ELMONDÁSÁNAK ELLENŐRZÉSE

25 25 HAJÓZÁSI BALESET BEKÖVETKEZÉSE

26 26 A RIS ALKALMAZÁSA A HAJÓZÁSI BALESETEK VIZSGÁLATÁBAN

27 27 A RIS ALKALMAZÁSA A HAJÓZÁSI BALESETEK VIZSGÁLATÁBAN

28 28 A RIS ALKALMAZÁSA A HAJÓZÁSI BALESETEK VIZSGÁLATÁBAN

29 29 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "1 RIVER INFORMATION SERVICES - az AIS szerepe a hajózási balesetek szakmai vizsgálatában KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2011. március 31. Barnácz."

Hasonló előadás


Google Hirdetések