Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2011 szeptember 30. MKT Pécs.  Videoton az autóiparban  Milyen kihívásokkal kell megküzdeni?  Realitások, lehetőségek, feladatok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2011 szeptember 30. MKT Pécs.  Videoton az autóiparban  Milyen kihívásokkal kell megküzdeni?  Realitások, lehetőségek, feladatok."— Előadás másolata:

1 2011 szeptember 30. MKT Pécs

2  Videoton az autóiparban  Milyen kihívásokkal kell megküzdeni?  Realitások, lehetőségek, feladatok

3  3 magánszemély tulajdonában van  Saját tőke o 73 milliárd HUF  Nettó betétes 2005 óta  Árbevétel o 90 milliárd HUF (2010) o 95 milliárd HUF (2011 várható)  Alkalmazottak o 7700 fő (2010) o 7900 fő (2011 várható) A Videotonról röviden *várható

4 Piacok és tevékenységek 2010 Piacok szerint Tevékenységek szerint Tevékenységek szerint

5 Telephelyek Európában Bulgária, Stara Zagora Marcali Kaposvár Nagyvenyim Törökszentmiklós Székesfehérvár (HQ) Székesfehérvár (HQ) Veszprém Budapest Ukrajna, Munkács Hajdúnánás Győr Gyártás Képviseleti iroda Iroda Mérnöki központ

6 IntegrációFővállalkozás Vállalati struktúra Holding Gyártás Szolgáltatások Innovációs központok ElektronikaSzerelésAlkatrészgyártás Videoton Electronic Assembly Services Videoton Electronic Assembly Services Videoton Electronic Assembly Services Videoton Electronic Assembly Services VT Ukrajna VT Plastic VTCDVTCD KVJKVJ VT Metál VT Elektro-Plast VTBH-DZUVTBH-DZU VT Enclosures & Stampings VT Enclosures & Stampings VT Enclosures & Stampings VT Enclosures & Stampings STS Technology FuelcellFuelcell Rhinolight HilaseHilase HolografikaHolografika VT Mérnöki Fejlesztő Videoton Autóelektronika Videoton Autóelektronika Videoton Autóelektronika Videoton AutóelektronikaVentifiltVentifilt VT Precíziós VT ARtrans VT Transman PannonjobPannonjob PannonfacilityPannonfacility STS Pro2 Services PQSPQS Ipari Park Vállalat STS Group Videoton Rendszertechnika

7 Végszere- lés & tesztelés Szállítás & disztribúció Hagyományos beültetés TesztelésSzerszám- készítés Műanyag fröccsöntés Festés, Feliratozás Szerszám- készítés Lemezmeg- munkálás PorfestésGalvani- zálás Esztergálás Mechanikai megmunkálás TeljesítésGyártás Gyártás előtti szolgáltatások SMT Mérnöki tevékenység és célgépgyártás Teljes supply chain megoldás

8 Termékeink – Elektronika I. Elektromos kormányzár Audio Klímavezérlő panel Motorvezérlő tápkártya Aktív felfüggesztés vezérlő

9 Termékeink – Elektronikai II. Kanyarban forduló lámpa vezérlő LED-es hátsó lámpa Lámpa magasság állító Nappali menetfény (DRL) Flexibilis NYÁK-ú hátsó lámpa

10 Termékeink – Modul Kormánykapcsoló Harmadik féklámpa Utastéri légbefúvó ventillátor szabályozó LED-es hátsó lámpák Légáramlásmérő Állófűtésvezérlő

11 Termékeink – Elektromechanika Speciális külső csatlakozó Relék Biztosítéktábla Kormánykapcsoló

12 Termékeink – Műanyagfröccsöntés I. Műszerfalpanelek

13 Műszaki (nem látható) alkatrészek Termékeink – Műanyagfröccsöntés II.

14 Átlátszó és egyéb alkatrészek az autólámpákba Hangszórórendszerek Termékeink – Műanyagfröccsöntés III.

15 Termékeink – Lemezmegmunkálás I.

16 Termékeink – Lemezmegmunkálás II.

17 Termékeink – Fémmegmunkálás

18 Kihívások  Üzletet szerezni  Üzletet nyereségesen fenntartani  Versenyképes költségszinten működni

19 Ajánlatkérés fázis (üzlet előtt) Darabszám 0 Projekt fázis (sorozatgyártás előtt) SorozatgyártásPótalkatrész gyártás Ajánlat készítése Alapanyag beszerzés (22 hét). Gyártóeszköz beszerzés (18 hét) Próbagyártások, auditok (15 hét) Folyamat jóváhagyás, klímatesztek (8 hét) Gyártás, műszaki változtatások (~ 30 db az élettartam alatt) A gyártási folyamat kis darabszámra optimalizálása 6-8 hónap1-1,5 év3-6 év Követelmény 10 év Üzletet szerezni – Időhorizont I. 2-5 alkalommal személyes műszaki egyeztetés Elektronikus licit Üzlet megnyerése

20 Üzletet szerezni – Időhorizont II.  90-es évek – kapcsolatfelvétel az elődcégekkel o Siemens AG Automotive O VDO (Mannesmann, Siemens) o Temic (Telefunken)o Teves (ITT)  2006-ig több fázisban: o ajánlatkészítések 28 gyár 100+ projektjén belül 300+ cikkre o 50+ személyes találkozó  2007 - első üzletünk: Temesvár  2008-2009 - további TSR üzletek  2011 - Budapest, Nagyszeben  Célunk 2015-ig: >2M Eur

21 Üzletet szerezni – Időhorizont III.

22 Üzletet szerezni – Mi van egy ajánlat mögött?  Műszaki megítélés  Technologizálás  Beruházás  Anyagbeszerzés a világból

23 Üzletet szerezni – Tipikus találati arány  Meglévő vevő, ismert jellegű alkatrészére (20-40%)  Meglévő vevő, nem ismert alkatrészére (5-20%)  Új vevő részére, aki maga talált meg minket (3-5%)  Új vevő, akit mi kerestünk meg (1-2%)

24 Üzletet nyereségesen fenntartani  Gyarmati szerződések, nem magyarul  Szállítani kell  Minden változtatás átvitele rendkívüli erőfeszítés  Felelősségi viszonyok borzasztóak, és nem is mindig tiszták  Ugyanezt a beszállítóinknál nem tudjuk elérni  Alapanyagárváltozások  Árfolyamvolatilitás - határidős üzletek

25 Versenyképesnek lenni  Optimális technológia (ez térben, időben és sorozattól függően változik)  Kockázatkezelés nyomás alatt (merni nemet mondani)  Kritikus tömeg (fixköltségek és flexibilitás)  Pragmatikus, hatékony szervezet (pont megfelelő emberekkel)  Sem a jövő, sem a múlt költségei nem építhetők az árba  Az aktuális divatoknak megfelelni, de nem belemerülni  Stabil pénzügyek, hogy ne lehessünk zsarolhatóak

26 Gondolatok, meglátások, felvetések I.  Ez nem egy hipp-hopp dolog (inkább évtizedekről, mint évekről beszélünk)  Nem a Wirtschaftswunder idejét éljük, még nem is a 90-es évek eufóriája uralkodik  A világnak nem fontos, hogy magyar (kis-közép????!!!) vállalkozások beszállítók legyenek  Az OEM-eknek (és a nagyobb Tier 1-eseknek) fontos a beszállító geográfiai elhelyezkedése  A válság óta gyakorlatilag megállt az új beszállítók integrálása Európában

27 Vitapontok  Mi a magyar? Kell-e ezt objektíven definiálni?  Honnan lesz kompetenciánk?  Mi az oktatás szerepe? Ipar húzza az egyetemet, vagy fordítva?  Mi lett az eredeti Suzuki beszállítói bázissal? Vannak tanulságok?  Célszerű-e kis német cégeket megvásárolni magyaroknak?  Kell-e iparpolitika? Egyáltalán mi az?  Akarunk-e mi együttműködni egymással?  Hogyan tudna a kormány segíteni a magyar beszállítókon?  Érdemes-e nulláról elindulni ma? És ezt támogatni?  Mit várhatunk az EU-tól? Inkább konkurencia vagyunk vagy piac?

28 Miért jó mégis autóipari beszállítónak lenni?  Az átlagnál keményebb, de tervezhetőbb környezet  Technológiailag stabil  Kitűnő belépő más iparágakba  Az iparági „drill”-ekből sokat lehet tanulni  Eljöhet az ember Pécsre előadni

29 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! VIDEOTON Holding ZRt. H-8000 Székesfehérvár Berényi u. 72-100 Tel.: + 36 22 533 421 Fax: + 36 22 533 429 E-mail: Lakatos.Peter@videoton.hu Web: www.videoton.hu Lakatos Péter

30 Hosszú az út a hozzáadott érték láncon


Letölteni ppt "2011 szeptember 30. MKT Pécs.  Videoton az autóiparban  Milyen kihívásokkal kell megküzdeni?  Realitások, lehetőségek, feladatok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések