Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola III. alprogram: Stratégiai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola III. alprogram: Stratégiai."— Előadás másolata:

1 D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola III. alprogram: Stratégiai monitoring rendszer Előadó: Dr. Szintay István

2 E LŐZMÉNYEK Mind a három intézmény korábbi projektjei eredményeként rendelkezik • intézményfejlesztési tervekkel, • VIR, AVIR fejlesztési eredményekkel, • DPR és munkaerőpiaci kapcsolatokkal amelyek továbbfejlesztését és integrálását módszertanilag egységesíteni szeretnénk. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

3 A LPROGRAM CÉLJA Az ún. Stratégiai Monitoring rendszer fejlesztésének a következő súlypontjait határoztuk meg: • Balanced Scorecard (BSC) rendszer kiépítése - az IFT mutatóinak és a BSC mezőinek kapcsolata, - a mutatók kockázat analízise, • Partnerkapcsolati portál létrehozása a különböző külső partnerek részadatbázisainak fejlesztése, integrálása • AVIR rendszer fejlesztése, illesztése. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

4 M EGOLDÁS FŐBB TARTALMI ELEMEI Az intézményfejlesztési tervek néhány adata: Szűkítés, illetve kockázat elemezés. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

5 A BSC MODELL NÉGY MEZŐJÉNEK CSOPORTOSÍTÁSA TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. Pénzügyi Működési Fejlődési Eredményesség képességek belső Vevői külső

6 BSC FOI- RE ÉRTELMEZETT ALAPSTRUKTÚRÁJA TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. Adott állami finanszírozás mellett az intézmény fenntartható gazdálkodást hogyan lehet biztosítani? pénzügy célokmutatók célértékek kezdemé- nyezések Hogyan vannak a hallgatók és a végzettek megelégedve, milyen célokat rendelsz az elégedettség javításához? vevő célokmutatókcélértékek kezdemé- nyezések Hogyan kell a működésünket, belső folyamatainkat, szolgáltatásainkat fejleszteni? célokmutatókcélértékek kezdemé- nyezések belső működési folyamatok Miben és hogyan fejlődjünk, hogy a képességeink (humán és tárgyi) fejlődjenek? célokmutatókcélértékek kezdemé- nyezések tanulás és növekedés Vízió és stratégia Hogyan vannak a munkaerőpiaci szereplők megelégedve a képzéssel és a kutatói tevékenységeddel, mik a javítás, fejlődés céljai? vevő célokmutatókcélértékek kezdemé- nyezések

7 A BSC LEBONTÁSA TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. G 1, G 2, G 3, G 4, G 5 mutató csoport, vagy súlyozott mutatók

8 P ARTNERKAPCSOLATI PORTÁL (ME) TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

9 P ARTNERKAPCSOLATI PORTÁL (EKF) TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

10 P ARTNERKAPCSOLATI PORTÁL (KRF) TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

11 F EJLESZTÉSEK CÉLCSOPORTJAI TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. MegnevezésMéretHatásterület Főbb társadalmi, gazdasági jellemzők / megjegyzések Közvetlen célcsoport Jelenlegi vezetőknéhány százhelyiA konzorciumi intézmények vezetői Jelenlegi oktatók, kutatók, alkalmazottak néhány ezerhelyi A konzorciumi intézmények oktatói, kutatói, alkalmazottai Jelenlegi hallgatóktöbb ezer jellemzően helyi, illetve regionális A konzorciumi intézmények hallgatói Munkaerőpiaci szereplők, akik már ma is részei a partnerkapcsolati hálónak néhány száz jellemzően helyi, illetve regionális A konzorciumi intézmények jelenlegi partnerei, megrendelői (intézmények, vállalkozások, személyek, non-profit szereplők) Munkaerőpiaci szereplők, akik részei lesznek a partnerkapcsolati hálónak néhány száz jellemzően nem helyi, illetve nem regionális A konzorciumi intézmények leendő partnerei, megrendelői (intézmények, vállalkozások, személyek, non-profit szereplők) Közvetett célcsoport Jövőbeli vezetőkszáz körülihelyiA konzorciumi intézmények leendő vezetői Jövőbeli oktatók, kutatók, alkalmazottak néhány százhelyi A konzorciumi intézmények leendő oktatói, kutatói, alkalmazottai Jövőbeli hallgatóktöbb ezer jellemzően helyi, illetve regionális A konzorciumi intézmények leendő hallgatói Érintettek Az Észak-Magyarországi Régió lakosai 1,2 millióregionális A Régió, mint társadalmi és gazdasági egység vizsgálandó Az Észak-Magyarországi Régión kívüli lakosok millió körüli regionálison túlmutató A Régión kívüli régiók, mint társadalmi és gazdasági egységek vizsgálandók

12 F EJLESZTÉSEK CÉLCSOPORTJAI 2. ÉrdekcsoportÉrdekek és elvárások Akadályozó tényezők és problémákFontosságHatás Közvetlen célcsoport Jelenlegi vezetők A konzorciumi intézmények versenyképességének növekedése Az intézmények polarizálódott belső érdekeltségi rendszerei nagy Objektívebb döntések meghozatala Jelenlegi oktatók, kutatók, alkalmazottak Az együttműködések kiszélesedése További, illetve új feladatok megjelenése nagy Látásmód szélesedés, elégedettség növekedés Hatékonyabb munkavégzés Jelenlegi hallgatók A képzés színvonalának és gyakorlatorientáltságának növekedése A tömegképzés és a minőségi képzés ellentmondásai nagy Saját versenyképesség növekedése, Régióban maradás Munkaerőpiaci szereplők, akik már ma is részei a partnerkapcsolati hálónak Az együttműködések kiszélesedése További, illetve új feladatok megjelenése nagy A kölcsönhatások tartalmának és minőségének változása Munkaerőpiaci szereplők, akik részei lesznek a partnerkapcsolati hálónak Bekapcsolódás az együttműködés rendszerébe, saját érdekek érvényesítése Új feladatok megjelenésenagy Elvárásoknak megfelelő munkatársak megjelenése Közvetett célcsoport Jövőbeli vezetőkVersenyképesebb szervezet vezetése Növekvő feladatok, növekvő felelősség nagy Vállalkozás vezetői feladatok ellátására Jövőbeli oktatók, kutatók, alkalmazottak Versenyképes munkahely, vonzó életpálya Növekvő és sokoldalúbb feladatok, növekvő felelősség nagy Vonzó jövőkép, a felsőoktatási életpálya vállalása Jövőbeli hallgatók Színvonalas képzés, versenyképes tudás A tömegképzés és a minőségi képzés ellentmondásai nagy Saját versenyképesség növekedése, Régióban maradás Érintettek Az Észak-Magyarországi Régió lakosai Intellektuális háttér biztosítása Az eredmények hasznosulásának kérdése közepes Az eredmények középtávú hasznosulása a Régióban. Az Észak-Magyarországi Régión kívüli lakosok Vonzó lehetőségek megjelenése egy másik régióban Az eredmények hasznosulásának kérdése kicsi Az eredmények középtávú hasznosulása a Régión kívül TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

13 I NDIKÁTOROK Mutató neve Típus Mérték- egység Bázisérték dec dec ápr. 14. Minimálisan elvárt célérték Célérték elérésének időpontja Mutató forrása (kimenet/ eredmény) Partnerkapcsolati portált kiépítéseKimenetdb április 14. Pályázói kimutatás: Adattárház AVIR továbbfejlesztéseKimenetdb április 14. Pályázói kimutatás: Vezetői dashboard BSC - rendszer létrehozásaKimenetdb április 14. Intézményenként a BSC - rendszer működtetése Kidolgozott és teljesített szabadon választható szervezeti- gazdálkodási hatékonysági mutató G 1, G 2, G 3, G 4, G 5 Kimenetdb április 14. Pályázói kimutatás intézményenként: Intézmény- fejlesztési Terv N 1 feldolgozás BSC próba G mutatókEredménydb április 14. Pályázói kimutatás intézményenként N 2 feldolgozás BSC élesEredménydb április 14. Pályázói kimutatás intézményenként TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

14 K ÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. Dr. Lukács János (ME) Dr. Szlávik János (EKF) Dr. Takács István (KRF)


Letölteni ppt "D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola III. alprogram: Stratégiai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések