Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek Dalos Péter COWI Magyarország Tanácsadó és Tervező Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek Dalos Péter COWI Magyarország Tanácsadó és Tervező Kft."— Előadás másolata:

1 1 Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek Dalos Péter COWI Magyarország Tanácsadó és Tervező Kft.

2 2 Témák  Mi az a Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszer?  A KKKR kialakulása  Miért nem kerékpárkölcsönző?  A KKKR szerepe a városi közlekedésben  Miért használják?  A rendszer elemei  Budapesti rendszer tervezése  Korlátozó tényezők  Kritikus feladatok

3 3 Mi a Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszer ?  Újfajta közösségi közlekedési szolgáltatás  Közlekedési csomópontokban/egyéb célterületeken elérhető  Viszonylag sűrű hálózati lefedettség  Bárki számára könnyen hozzáférhető  Ingyenesen vagy minimális díjért  Kerékpározás = közlekedési mód  „Közbringa” = közösségi közlekedés

4 4 A KKKR kialakulása •Első generáció (ellenszolgáltatás nélkül, Amszterdam) •Második generáció (kijelölt gyűjtőhelyek, zárható kerékpárok, minimális kaució, Koppenhága) •Harmadik generáció (modern fizető-, zár-, és regisztrációs rendszerek, P ortsmouth )

5 5 A KKKR nem kerékpárkölcsönző! Hagyományos (elsősorban turisztikai)Közösségi (elsősorban lakossági) Hozzáférésszemélyazonosságot igazoló okmány, mint letét regisztrációt követően: ügyfélkártya, bankkártya vagy mobiltelefon Kerékpár kialakításanormál, kereskedelemben kaphatókülönleges, egyedi kialakítású Kölcsönzési idő1 óra - több napnéhány perc - néhány óra Nyitva tartáskorlátozottéjjel-nappal Hálózati jellegnemigen Visszaadás helyeátvétel helyével megegyezik a hálózaton belül tetszőleges (gyűjtőhely/dokkolóállomás) Egyirányú utazás lehetőségenemigen Szükséges személyzetkiadásnál, visszavételnél és karbantartásnáljavításnál, karbantartásnál és elosztásnál Célcsoportelsősorban a turistákelsősorban a lakosság (mindennapi használatra) Finanszírozásfelhasználó parkolási díjak, útdíj, kis részben felhasználó, közterületi hirdetés

6 6 A KKKR szerepe a városi közlekedésben  Cél –belvárosi utazásokra alternatíva létrehozása, a kínálat szélesítése –A városközpontot érintő utazások egy részének átterelése kerékpárra – → idő- és költségmegtakarítás, csökkenő környezetterhelés –Társadalmi (egészségügyi) hasznok –Fenntarthatóság  Célcsoport: –belvárosban közlekedő –25-60 éves

7 7 Miért használják?

8 8 A rendszer elemei – szolgáltatási terület

9 9 Regisztráció, információtechnológiai háttér

10 10 Ügyfélazonosítás, rendszerhozzáférés

11 11 Kerékpár-újraelosztó és -karbantartó rendszer

12 12 Gyűjtőhelyek és kerékpárok

13 13 Budapest - Területi lehatárolás  Körzetenkénti adatok: –Demográfiai (KSH) –Gazdasági (KSH) –Oktatási (KSH) –Helyváltoztatások (BKV házt.felv.)  Közösségi közlekedés  Kerékpározhatóság –Adottságok –Infrastruktúra –Közúti közlekedés

14 14 Budapest – Területi változatosság  Területi Változatosság Mutató – mód szerint –Helyváltoztatások száma –Lakosság –Munkahelyek száma –Irodaterület –Oktatási intézmények férőhelye/létszáma

15 15 Budapest – Lehatárolt terület  Szolgáltatási terület 9,8 km 2  Gyűjtőállomások száma: 73 db  Kerékpárok száma: 1009 db

16 16 Korlátozó tényezők  Szabályozási környezet elavult  Kerékpárosbarát közlekedési infrastruktúra (gépjárműforgalom csillapítása, akadálymentesítés) kezdetleges  Adatok a kerékpáros közlekedésről, a kerékpárral közlekedők szokásairól korlátozotan elérhetők  Kerékpáros közlekedés integrációja a közlekedéspolitikába (szakma, városvezetés) kezdetleges  KKKR „best practice” kialakulóban

17 17 Kritikus feladatok  Érintettek folyamatos bevonása  Tulajdonviszonyok egyeztetése  Megvalósítandó rendszer „testreszabása”  Kommunikáció a tervezés során  Kommunikáció a megvalósítás során  Kommunikáció a sikeres működtetés érdekében

18 18 Kérdések Köszönöm a figyelmet. Dalos Péter

19 19 Hivatkozások 1. communities.canada.comcommunities.canada.com 4. metrobike.net, Alkarexmetrobike.net 5. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten 7. Hermann Gelissen: OV-fiets: the solution of traveling by bike and train 8. criticalmass.hucriticalmass.hu 9. velib.paris.fr, callabike-interaktiv.de, bicing.comvelib.paris.frcallabike-interaktiv.debicing.com 10. Dalos Péter, metrobike.net, velib.paris.frmetrobike.netvelib.paris.fr 11. Marc Belzunces, ve lib.paris.fr ve lib.paris.fr 12. bixi.com, Dalos Péterbixi.com 13. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten 14. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten 15. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten


Letölteni ppt "1 Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek Dalos Péter COWI Magyarország Tanácsadó és Tervező Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések