Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek"— Előadás másolata:

1 Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek
COWI PowerPoint design manual Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek Dalos Péter COWI Magyarország Tanácsadó és Tervező Kft. Annex

2 Témák Mi az a Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszer?
COWI PowerPoint design manual Témák Mi az a Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszer? A KKKR kialakulása Miért nem kerékpárkölcsönző? A KKKR szerepe a városi közlekedésben Miért használják? A rendszer elemei Budapesti rendszer tervezése Korlátozó tényezők Kritikus feladatok Annex

3 Mi a Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszer?
Újfajta közösségi közlekedési szolgáltatás Közlekedési csomópontokban/egyéb célterületeken elérhető Viszonylag sűrű hálózati lefedettség Bárki számára könnyen hozzáférhető Ingyenesen vagy minimális díjért Kerékpározás = közlekedési mód „Közbringa” = közösségi közlekedés

4 A KKKR kialakulása Első generáció (ellenszolgáltatás nélkül, Amszterdam) Második generáció (kijelölt gyűjtőhelyek, zárható kerékpárok, minimális kaució, Koppenhága) Harmadik generáció (modern fizető-, zár-, és regisztrációs rendszerek, Portsmouth)

5 A KKKR nem kerékpárkölcsönző!
Hagyományos (elsősorban turisztikai) Közösségi (elsősorban lakossági) Hozzáférés személyazonosságot igazoló okmány, mint letét regisztrációt követően: ügyfélkártya, bankkártya vagy mobiltelefon Kerékpár kialakítása normál, kereskedelemben kapható különleges, egyedi kialakítású Kölcsönzési idő 1 óra - több nap néhány perc - néhány óra Nyitva tartás korlátozott éjjel-nappal Hálózati jelleg nem igen Visszaadás helye átvétel helyével megegyezik a hálózaton belül tetszőleges (gyűjtőhely/dokkolóállomás) Egyirányú utazás lehetősége Szükséges személyzet kiadásnál, visszavételnél és karbantartásnál javításnál, karbantartásnál és elosztásnál Célcsoport elsősorban a turisták elsősorban a lakosság (mindennapi használatra) Finanszírozás felhasználó parkolási díjak, útdíj, kis részben felhasználó, közterületi hirdetés

6 A KKKR szerepe a városi közlekedésben
COWI PowerPoint design manual A KKKR szerepe a városi közlekedésben Cél belvárosi utazásokra alternatíva létrehozása, a kínálat szélesítése A városközpontot érintő utazások egy részének átterelése kerékpárra → idő- és költségmegtakarítás, csökkenő környezetterhelés Társadalmi (egészségügyi) hasznok Fenntarthatóság Célcsoport: belvárosban közlekedő 25-60 éves

7 COWI PowerPoint design manual
Miért használják?

8 A rendszer elemei – szolgáltatási terület

9 Regisztráció, információtechnológiai háttér

10 Ügyfélazonosítás, rendszerhozzáférés

11 Kerékpár-újraelosztó és -karbantartó rendszer

12 Gyűjtőhelyek és kerékpárok

13 Budapest - Területi lehatárolás
Körzetenkénti adatok: Demográfiai (KSH) Gazdasági (KSH) Oktatási (KSH) Helyváltoztatások (BKV házt.felv.) Közösségi közlekedés Kerékpározhatóság Adottságok Infrastruktúra Közúti közlekedés

14 Budapest – Területi változatosság
COWI PowerPoint design manual Területi Változatosság Mutató – mód szerint Helyváltoztatások száma Lakosság Munkahelyek száma Irodaterület Oktatási intézmények férőhelye/létszáma

15 Budapest – Lehatárolt terület
COWI PowerPoint design manual Szolgáltatási terület 9,8 km2 Gyűjtőállomások száma: 73 db Kerékpárok száma: 1009 db 9.8

16 Korlátozó tényezők Szabályozási környezet elavult
Kerékpárosbarát közlekedési infrastruktúra (gépjárműforgalom csillapítása, akadálymentesítés) kezdetleges Adatok a kerékpáros közlekedésről, a kerékpárral közlekedők szokásairól korlátozotan elérhetők Kerékpáros közlekedés integrációja a közlekedéspolitikába (szakma, városvezetés) kezdetleges KKKR „best practice” kialakulóban

17 Kritikus feladatok Érintettek folyamatos bevonása
Tulajdonviszonyok egyeztetése Megvalósítandó rendszer „testreszabása” Kommunikáció a tervezés során Kommunikáció a megvalósítás során Kommunikáció a sikeres működtetés érdekében

18 Köszönöm a figyelmet. Kérdések Dalos Péter dal@cowi.hu Annex
COWI PowerPoint design manual Kérdések Köszönöm a figyelmet. Dalos Péter Annex

19 Hivatkozások Annex 1. communities.canada.com 4. metrobike.net, Alkarex
COWI PowerPoint design manual Hivatkozások 1. communities.canada.com 4. metrobike.net, Alkarex 5. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten 7. Hermann Gelissen: OV-fiets: the solution of traveling by bike and train 8. criticalmass.hu 9. velib.paris.fr, callabike-interaktiv.de, bicing.com 10. Dalos Péter, metrobike.net, velib.paris.fr 11. Marc Belzunces, velib.paris.fr 12. bixi.com, Dalos Péter 13. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten 14. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten 15. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten Annex


Letölteni ppt "Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek"

Hasonló előadás


Google Hirdetések