Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ORSZÁGOS TDM KONFERENCIA, BÜK 2010.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ORSZÁGOS TDM KONFERENCIA, BÜK 2010."— Előadás másolata:

1 ORSZÁGOS TDM KONFERENCIA, BÜK 2010.
Miért érdemes Tourinformnak lenni? - avagy miért érdemes egy TDM szervezetnek Tourinform irodát működtetni Kertész Krisztina Tourinform Koordinátor Magyar Turizmus Zrt.

2 vagy TDM információs iroda?
Közös a cél Hazánkba érkező turisták és belföldi utazók teljes körű tájékoztatása Igényfelmérés Turisztikai bevételek növelése Átlagos tartózkodási idő növelése Térségi turisztikai szolgáltatók képviselete Tájékoztatás: iroda az ország „kirakata”, az a hely, amivel a turista előszőr találkozik, akár írásban, akár telefonon érdeklődik, akár az interneten találja meg az iroda elérhetőségét, vagy a Tourinform portált. Igényfelmérés: iroda az ország „fogadószobája” iroda közvetlenül értesül a turisták minőségi elvárásairól Ezek közös célok és feladatok, akár Tourinform irodáról van szó, akár TDM által fentartott helyi információs irodáról. Mi a különbség? Erre szeretnék kitérni az előadásomban.

3 Védjegy „Hungarikum” Országszerte 144 iroda használja
Tulajdonosa a Magyar Turizmus Zrt. Névhasználati szerződéssel adja át Használata kötöttségekkel és előnyökkel jár Hungarikum:

4 Márka 1981 óta Bejáratott név Turistában bizalmat kelt
Országos hálózat 144 irodával Kb. 2,5 millió turistát szolgál ki évente Egységes turisztikai szolgáltatást nyújtó hálózat Versenysemlegesség Térségi és országos kínálatról informáló Non-profit Egységes: Itt már látszik, hogy vannak olyan pontok, amik nem feltétlenül egyeznek meg egy TDM által működtetett iroda küldetésével

5 kötöttségek névvel járó 1. Versenysemlegesség
2. Országos kínálat bemutatása 3. Nyitva-tartás 4. Egyéb feladatok Adatgyűjtés a Netá-ba a teljes adatgyűjtő területről Forgalmi statisztikák Marketing-terv, költségvetés, beszámoló Értesítések (személyi változások, költözés, stb.) Részvétel találkozókon, tréningeken, konzultáción Átfogó minőség-ellenőrzés (negyedéves, éves, szakmai előírásoknak való megfelelés) Ezek azok a területek, ahol egy Tourinform hálózathoz tartozó iroda többet kell, hogy nyújtson, mint egy információs iroda

6 szolgáltatások I. Arculati elemek 6.000.000 Ft Világító portáltábla
névhez járó, Mt.Zrt. által biztosított Világító portáltábla Kirakatmatrica I. Arculati elemek Ft Nyitva-zárva tábla

7 Görgős prospektustartó állvány Közúti információs tábla

8 Tourinform névjegykártya
Névjegykártya tartó

9 II. Szóróajándékok Ft

10 III. Direkt promóció Ft

11 IV. Tourinform portál és
Tourinform Faliújság Benne a „vérkeringésben” Első kézből információ Ft

12 V. Magyar Turizmus Zrt. saját marketing csatornái által nyújtott promóció
Kiadványok Közel 2 millió példány évente Terjesztési csatornák: Belföldön: Tourinform irodák, Mol-kutak, belföldi utazás kiállítások, rendezvények Külföldön: kiállításokon, külképviseleti hálózaton keresztül, workshopok, study-túrák

13 Térképek

14 Nemzeti kiadványok – idegen nyelvű

15 Régiós kiadványok – magyar nyelvű

16 Nem saját kiadványok

17 V. Magyar Turizmus Zrt. saját marketing csatornái által nyújtott promóció
2. Hirdetések több mint Ft HVG Közéleti krónika Müpa műsorfüzet Exit magazin Budapest Art Fair Hungarofest kiadvány Népszava Fesztiválok éve különkiadás Food magazin Zempléni Fesztivál műsorfüzet Szentendrei Nyár műsorfüzet Turista Magazin Gyulai Várszínház programfüzet Mesterségek ünnepe BudaFest fesztivál műsorfüzet Borfesztivál kiadvány Pestiest Népszabadság

18

19 V. Magyar Turizmus Zrt. saját marketing csatornái által nyújtott promóció
E-marketing csatornák logó és átlinkelés az itthon.hu-n, hungary.com-on illetve az összes külképviseleti és régiós honlapon Ft

20 2011: az itthon.hu-ról lehessen foglalni (NETA)
statisztikái (2010. január 1 – december 1.) Összes látogatás: Napi átlagos látogatószám: Átkattintás a alkalommal (naponta 11 fő kattint át) 2011: az itthon.hu-ról lehessen foglalni (NETA) 3 585 (!)

21 www.tourinform.hu statisztikái (2010. január 1 – december 1.)
Összes látogatás: Napi átlagos látogatószám: 455 Átlagos látogatási idő: Oldalmegtekintés / látogató: 05 : 35 (!) 4.18 (!)

22 VI. Egyebek Szakmai újság előfizetés
Találkozók, fórumok, tréningek, konzultációk Év Tourinform Fenntartója díj Statisztikák Call – Center (0-24, nyitvatartási időn túl is) Irodák saját kiadványainak terjesztése (Logisztikai Bázis, 144 irodából álló belföldi hálózatban) Kapcsolattartás (Faliújság, zöld szám) Együttműködés a régiós marketing igazgatóságokkal és az MT Zrt. Külképviseleteivel Ft Ft Ft

23 névhez járó, Magyar Turizmus Zrt. által biztosított szolgáltatások
Több mint Ft

24 névvel járó szolgáltatások
És………. 2011: Tourinform – hálózat racionalizálása irodák támogatása

25 Mindezért cserébe kérünk: Versenysemlegesség: nem tdm-tagoknak nyújtott alapszolgáltatásokkal Országos kínálat: Magyar Turizmus Zrt. által ingyenesen biztosított kiadványokkal, NETÁ-val, többi Tourinform kiadványaival Némi plusz-munka: minőségellenőrzésnek megfelelés (közös érdek), NETA-töltés (közös érdek), adatszolgáltatások, adatgyűjtő – területtel dolgozás

26 Tourinform iroda átadása TDM egyesületnek
TDM pályázatban foglaltaknak megfelelően Magyar Turizmus Zrt-vel Névhasználati Szerződés módosítás MT Zrt. írásbeli tájékoztatása A három oldalú szerződés módosítás záradék

27 Ahol még nincs Tourinform iroda…
Szándéknyilatkozat a Magyar Turizmus Zrt. felé Elbírálás, szakmai vélemények bekérése Pályázati anyag Szerződés megkötése Iroda nyitás Legfeljebb 90 nap

28 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!
Kertész Krisztina Tel: 1/ KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "ORSZÁGOS TDM KONFERENCIA, BÜK 2010."

Hasonló előadás


Google Hirdetések