Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

CsKM Csak Közösen Megy Civil Rádió FM98. A társadalmi nem fogalmához •Megértése segít abban, hogy valóságos képet kapjunk azokról a társadalmi folyamatokról.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "CsKM Csak Közösen Megy Civil Rádió FM98. A társadalmi nem fogalmához •Megértése segít abban, hogy valóságos képet kapjunk azokról a társadalmi folyamatokról."— Előadás másolata:

1 CsKM Csak Közösen Megy Civil Rádió FM98

2 A társadalmi nem fogalmához •Megértése segít abban, hogy valóságos képet kapjunk azokról a társadalmi folyamatokról – különös tekintettel a férfiak és nők társadalmi viszonyrendszerére -, amelyek befolyásolják az életüket. •A társadalmi nem „nézőpontjának” alkalmazása segítheti eligazodásunkat.

3 Biológiai nem - társadalmi nem •Társadalmi és kulturális konstrukció, melyet az általánosan elfogadott és tanult, tanított normák közvetítenek: •vélekedések •elvárások •tevékenységformák •nyelv és nyelvhasználat •kulturális reprezentációk, ábrázolások

4 A fehérnemű évszázada 1 •A fehérnemű évszázada felfedi a mítoszokat és felfedezi az igazságokat, miközben áttekintést nyújt a nők eme legszemélyesebb ruhadarabjairól. •A fehérnemű évszázada felfedi a mítoszokat és felfedezi az igazságokat, miközben áttekintést nyújt a férfiak eme legszemélyesebb ruhadarabjairól.

5 A fehérnemű évszázada 2 •Káprázatos felfedezőút a nők legintimebb viseletének történetébe, nem más ez, mint az örökké változó fehérneműdivat megünneplése. •Káprázatos felfedezőút a férfiak legintimebb viseletének történetébe, nem más ez, mint az örökké változó fehérneműdivat megünneplése.

6 A fehérnemű évszázada 3 •A díszes kötet nyomon követi évtizedről évtizedre a fehérnemű szerepét a huszadik századi divatban, bemutatja, hogy a társadalomtörténet miképpen befolyásolta a stílust. A könyv a legszexisebb és legizgalmasabb mai stílusokat is ismerteti, akárcsak az elmúlt évtizedek alakformáló tendenciáit.

7 A fehérnemű évszázada

8 A nemek közötti esélyegyenlőség •Nem csak a nőket érinti. •Nem csak a társadalompolitikák és szociológiai statisztikák kiegyensúlyozásáról szól. •Nem elég hozzá néhány jól megírt nyilatkozat és sikeres kampány. •Nem arról szól, hogy bárkit hibáztatnánk a létező egyenlőtlenségekért. •Nem csak a nőknek kell cselekedniük érte. •Nem csak a nők profitálnak belőle.

9 A média szerepe 1 •Mivel a média a tájékoztatatás és szórakoztatás során egyben befolyásolja annak befogadóját / „olvasóját”, ezért lényeges, hogy ezt hogyan teszi a társadalmi nem szempontjaiból is.

10 A média szerepe 2 •A téma kiválasztása előzetes döntéseket tükröz: mi fontos és mi nem; •A hírek szelektálása is feltételez válogatási szempontokat; •A nyelvhasználat és közlésmód is egyben értéket közvetít; •A megszólaltatott nyilatkozók és interjúalanyok kiválasztása és ábrázolása mintákat és szokásokat hoz létre.

11 A média szerepe 3 •Az aránytalan és előítéleteket közvetítő, hátrányos megkülönböztetést előidéző képi, hangi szövegi megformálás a médiában tevékenykedők mindennapi döntéseik tudatosságának hiányát tükrözik. •A média „készítők” gondolkodása sem mentes azoktól a vélekedésektől, amelyek „általánosan elfogadottak” a nőktől és férfiaktól elvárt viselkedés- és beszédmód, érdeklődései- és tevékenységi körök tekintetében.

12 Felismeritek?

13

14 Hogyan lehet változtatni? •A nemek közötti esélyegyenlőség elvének általános érvényesítése a nők és férfiak mindennapi élethelyzetének elemzésével kezdődik, mivel ez láthatóvá teszi különböző igényeiket és problémáikat. •Mit tehetnek ez ügyben a média üzenetek létrehozói?

15 Mit lehet tenni? •Melyek azok a média területek, ahol leginkább szükséges vagy hatékony lehet a közbeavatkozás és miért? •Melyek azok a témák, problémát, amelyeknek a megváltoztatása és megoldása a legfontosabb? •Hogyan lehet „rábeszélni” másokat, arra, hogy nekik is fontos ez a dolog? •Pontosan milyen változásokat szeretnél tapasztalni? •Melyik média területen, és milyen célokkal lehet nekilátni a változtatásnak?

16 Így néz ki …..

17

18 A múzeumban ….

19 A nyelvezet jelentései •"Mi a foglalkozása?" kérdezte. Mi késztetett arra, hogy ezt mondjam? Nem tudom. A szavak egyszerűen kibuggyantak belőlem. "Gyermekfejlődési és emberi kapcsolatok területén dolgozom társkutatóként."

20 A képi megjelenítés

21 Az ítéletalkotás és minősítés •„ …túl gyakran használnak olyan én- állításokat, amelyekkel kiadják magukat, és túl sok időt töltenek azzal, hogy személyre szabják az üzenetet. A férfiak ugyanakkor teljesen mellőzik a kommunikáció szocio-érzelmi aspektusait és csak ritkán szúrnak be szocializációs kedvességeket.” (Chello hírek)

22 A kioktatás •„Az anya feladata és felelőssége, hogy az apát segítse szerepének megtalálásában, hogy formális jelenlét helyett igazi tekintélye, beleszólása legyen, hogy egy idő után ne csak az anyán keresztül, de önállóan is tudjon kapcsolódni gyermekéhez.” (Családi kör)

23 A bibircsókos orrú férfi portréja •„Szelíd mosolya, lágy vonásai és a fiút magához vonó karjai azt sugallják, hogy nem a középkori apákra jellemző tekintélyszerepben akar díszelegni, hanem szerető biztonságot és feltétlen támogatást kíván nyújtani a gyermeknek.” (Dóka Helga)

24 A bibircsókos orrú férfi portréja


Letölteni ppt "CsKM Csak Közösen Megy Civil Rádió FM98. A társadalmi nem fogalmához •Megértése segít abban, hogy valóságos képet kapjunk azokról a társadalmi folyamatokról."

Hasonló előadás


Google Hirdetések