Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

©2010 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "©2010 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development."— Előadás másolata:

1 ©2010 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice FELHŐK A FÖLDÖN- CLOUD COMPUTING A GYAKORLATBAN 2011 Május Paál Péter Hewlett-Packard

2 HYBRID DELIVERY CIO szerepe ma CIO az IT szolgáltatások KIALAKÍTÓJA és KÖZVETÍTŐJE is egyben PrivateTraditional Public GYORSABB BEVÉTEL NÖVEKEDÉS: Üzlet és IT összehangolva MEGNÖVELT GYORSASÁG: Válasz a folyamatos lehetőségekre és versenyre CSÖKKENTETT CAPEX/OPEX: Üzemeltetési költség helyett fejlesztés A vállalatok 75%-ának lesz privát számítási felhő stratégiája 2012-re A vállalatok 75%-a többet fektet pritvát számítási felhőbe mint publikusba 2012-re Forrás: Tom Bittman, Gartner alelnök A vállalatok 75%-ának lesz privát számítási felhő stratégiája 2012-re A vállalatok 75%-a többet fektet pritvát számítási felhőbe mint publikusba 2012-re Forrás: Tom Bittman, Gartner alelnök

3 Minden alkalmazás silonak változó igénye van A Kihívás - egy kritikus probléma megoldása Idő IT Teljesítmény Igény Kielégítetlen igény •Piacra jutás késése •Elmulasztott határidők •Elveszett bevételek Túlbiztosított •IT Menedzsment Költségei •Üzleti Lehetőség Költségei Telepített Kapacitás

4 Jelentős terhelés mozdul a publikus vagy privát felhőmegoldások felé A terhelés a felhő felé mozdul Együttműködési Alkalmazások HAGYOMÁNYOS IT Tárolókapacitás igény szerint Szerverkapacitás igény szerint IT Ügyfélszolgálat Adatmentési /archiválási szolgáltatások Személyes Hatékonysági Alkalmazások IT Menedzsment Üzleti Alkalmazások (CRM, ERP) Weboldal Készítés & Menedzsment Tech. Számítási Alalmazások Alkalmazás fejlesztés és tesztelést Adatelemzés és bányászat Egyedi Alkalmazások Alalmazások érzékeny adatokkal PRIVÁT FELHŐ 1 NYILVÁNOS FELHŐ 1

5 Pénzintézeti (FSI) IT piac dióhéjban Forrás: IDC Financial Insights Piac •FSI IT Kiadás $35Mrd  $394Mrd •CAGR 6% •Banki: $159Mrd  $186Mrd (8.3%) •Globális FSI Technológiai Szegmens kiadás & növekedés: •Szolgáltatások: $126Mrd, 6.9% •Belső IT: $117 Mrd, 5.7% •Szoftver: $60 Mrd, 7.4% •Hardver: $47 Mrd, 2.4% Kulcsirányzatok •2011-ben a prioritások a költségcsökkentésről az üzleti növekedésre helyeződnek •Növekedés minden régióban: •EMEA $146Mrd, 7.5% •Americas $133Mrd, 3.4% •APJ $72Mrd, 7.6% •Bevétel- és profitvesztés az új szabályozások miatt •Megfelelőségi költségek növekednek •Jobb kockázatkezelés •Ügyfélközpontúság •M&A aktivitás és tőkekivonások folytatódnak 7

6 A Bankok a privát felhő irányába mozdulnak • Nagybankok már építik a privát felhő megoldásokat (infrastruktúra) • A bankok kerülik a nyilvános kereskedelmi felhő megoldásokat biztonsági, adatvédelmi és szabályozási aggályok miatt • A bankok internet-alapú szolgáltatásai növekedni fognak • Sok meglévő IT beruházás marad a standard, nem felhő-alapú modellnél • A számítási felhő nemcsak fejlettebb gazdasági megoldást kínál, hanem új üzleti modellek megjelenését teszi lehetővé amelyek lehetőségeket és ugyanakkor veszélyeket jelentenek a pénzügyi intézményeknek* • A Bankok a privát felhő kiépítése mellett el kell mozduljanak a szolgáltatás bróker IT modell irányába * “Perspectives on Cloud for Financial Services sector”, Jurgen Laart, McKinsey&Company, February 9 th, 2011

7 Business Drivers •Focus on the customer priorities and preferences •Align products to market and regulatory pressures •Revaluate channel capabilities •Realign the business model •Manage Risk for competitive advantage •Capital Investments •Manage Technology as a Strategic Differentiator •Economic Instability •Government and Central Bank Influence •Rebalancing of global economic power •Margin, Regulatory limits on Revenue •Innovation •Fraud •New Competitors •Inefficient technology and processes HP FSI stratégiája 7 HP Stratégiai válasz •Segítség a pénzintézeteknek hogy Instant- On Enterprise szervezetté váljanak •Fenntartható üzleti modellek implementálása amelyek követik a gazdasági körülményeket és az üzleti igényeket •Tőkefelszabadítás fejlesztéshez és pénzügyi növekedéshez rugalmas beszerzési stratégiákkal és használat alapú árazási modellekkel •Globális lefedettség növelése a jobb ügyféltámogatás érdekében •Szolgáltatás portfóliónk segít a transzformációban •Központban a felhasználói élmény •Költség, folyamat- hatékonyság és produktivitás-optimalizálás •Hatékonyabb minőségbiztosítás és kockázatkezelés •Információkezelés és elemzés Stratégiai Kezdeményezések

8 Amit az ügyfelek kívánnak Fiókok Web Bank mobil Multi-touch Szociális hálózatok retail pontok ATM-ek Személyes kapcsolattartók Virtuális pénztár Virtuális tanácsadók Hangvezérlés Az ügyfelek előszeretettel használnak új technológiákat a bankkal való kommunikációban 8

9 FSI mozgató rugók a Felhő alkalmazására A Felhő alkalmazásának 3 fő mozgatórugója KöltségcsökkentésGyors implementációAgilitás Bankokkal szembeni főbb kihívások Talpra állás menedzselése Ügyfélbázis növelése Új / változott szabályozások befogadásának kezeléseAkvizíciók befogadása •Átfogó költségcsökkentés az alábbiakkal: •SaaS – Infrastruktúra költségek kikerülése •PaaS – Gyorsabb fejlesztési ciklusok •IaaS – Infrastruktúra komponensek felhasználásának növelése, csökkentve a teljes infrastruktúra szükségletet. •A bankok képessé tétele az IT infrastruktúra feletti kontrol erősítésére, figyelembe véve a fix vs. változó és működési vs. tőkeköltségeket. •Rugalmasság és kontroll a költségek felett, hogy reagálni tudjunk az egyre változékonyabb gazdasági feltételekre •Átfogó költségcsökkentés az alábbiakkal: •SaaS – Infrastruktúra költségek kikerülése •PaaS – Gyorsabb fejlesztési ciklusok •IaaS – Infrastruktúra komponensek felhasználásának növelése, csökkentve a teljes infrastruktúra szükségletet. •A bankok képessé tétele az IT infrastruktúra feletti kontrol erősítésére, figyelembe véve a fix vs. változó és működési vs. tőkeköltségeket. •Rugalmasság és kontroll a költségek felett, hogy reagálni tudjunk az egyre változékonyabb gazdasági feltételekre •A technológiai innováció egyre inkább az új banki termékek és újszerű értékesítési csatornák megjelenését támogatja, valamint újabb szabályozási változások várhatók. Egy bank gyors alkalmazkodási képessége a változó környezethez, illetve képessége a piaci innovátorrá váláshoz a technológiai előnyök kihasználásával határozott versenyelőnyt jelent. •A „Cloud computing” gyors kezdeti implementációs fázist biztosít a hosszadalmas hardver beszerzési folyamat kiküszöbölésével •A technológiai innováció egyre inkább az új banki termékek és újszerű értékesítési csatornák megjelenését támogatja, valamint újabb szabályozási változások várhatók. Egy bank gyors alkalmazkodási képessége a változó környezethez, illetve képessége a piaci innovátorrá váláshoz a technológiai előnyök kihasználásával határozott versenyelőnyt jelent. •A „Cloud computing” gyors kezdeti implementációs fázist biztosít a hosszadalmas hardver beszerzési folyamat kiküszöbölésével •A bankok számára az Agilitás különösen az IaaS szemszögéből fontos •A nagybankok és megabankok rendkívül nagy adatvagyonnal rendelkeznek és hatalmas mennyiségű tranzakciót kezelnek terhelés-érzékeny és olvasás-intenzív megoldásokban, mint pl. a risk management, kereskedési algoritmusok, árazás, kvantitatív elemzés, fizetés-feldolgozás. •A megabankok bankon belüli, saját felhők alkalmazását fontolgatják. Az IaaS a megoldás az infrastruktúra költségek csökkentését a szerver- konszolidáció, data center-ek és a szerver-kapacitás jobb kihasználásán keresztül. •A bankok számára az Agilitás különösen az IaaS szemszögéből fontos •A nagybankok és megabankok rendkívül nagy adatvagyonnal rendelkeznek és hatalmas mennyiségű tranzakciót kezelnek terhelés-érzékeny és olvasás-intenzív megoldásokban, mint pl. a risk management, kereskedési algoritmusok, árazás, kvantitatív elemzés, fizetés-feldolgozás. •A megabankok bankon belüli, saját felhők alkalmazását fontolgatják. Az IaaS a megoldás az infrastruktúra költségek csökkentését a szerver- konszolidáció, data center-ek és a szerver-kapacitás jobb kihasználásán keresztül. Source: Market Insight: The Impact of Cloud Computing on Vendors in Banking – Gartner June 2010

10 A publikus SaaS, a privát Felhő és a trusted SP IaaS kombinálása csúcs-igényekhez % csökkentheti a teljes IT költséget Pénzügyi intézmény éves teljes IT kiadása (100= éves teljes IT kiadás az összes helyszíni infrastruktúrával) Sebesség index Átállás publikus SaaS-ra –Piac –Kollaboráció –CRM Saját Felhő implementációja –MIS –Deposit management –Adatelérés, elemzés és megjelenítés, –Testreszabott alkalmazások Csúcsteljesítmény az SP IaaS-hez –Munkaerő megtakarítás(10%), HW and létesítmények (20%) részben ellensúlyozva a magasabb SW/ license költségekkel –SaaS license nyereség a SW-en: piac: 1.75x, kollaboráció: 2x, CRM: 1.25x –~50% megtakarítás a HW-en és a létesítményeken –~25% megtakarítás a munkaerőn –Variabilitás: A tesztelés és a testreszabott alkalmazások elvárt alap-kihasználtsága 80%, 40 nap/év csúcs-szinttel. –GRC : Nincs GRC probléma, ill. minden probléma közösségi felhőkkel, vagy adat- szenzitivitáson alapuló hibridizációval orvosolható –Tesztelés –Testreszabott alkalmazások Source: McKinsey Hybrid Cloud Enterprise Diagnostic and TCO model

11 Piacra lépés gyorsítása: Piacra lépés gyorsítása: Az üzlettel és az IT-val összehangoltan Az Agilitás növelése: Az Agilitás növelése: A folyamatos versenyre és lehetőségekre válaszolva Investment Protection: Investment Protection: A tradicionális IT az új Felhő szolgáltatások integrálásával Tőkeköltségek / működési költségek csökkentése: Tőkeköltségek / működési költségek csökkentése: Rugalmas sourcing és használat-alapú árazás Risk Management megerősítése: Risk Management megerősítése: Risk & Security szervezet alkalmazásával Hibrid Felhő Megfelelő szolgáltatás / megfelelő SLA IT-alapú szolgáltatások KIALAKÍTÁSA és KÖZVETÍTÉSE Privát Hagyományos Publikus 11

12 HIBRID Felhő Felhő a banküzemben 12 HP vízió SzolgáltatásIgény CHANNEL szolgáltatások A lehető legjobb ügyfél-kiszolgálásra fókuszálnak különböző média-technikák felhasználásával (videó, , chat, szöveges….) és különböző csatornákon keresztül(ATM, fiók, mobil eszközök….). Pontos, konzisztens információkat szolgáltatnak minden csatornán keresztül. Szolgáltatás biztonság (Authentication, Authorisation and Access Control) SERVICE SECURITY (Authentication, Authorisation and Access Control) Üzleti szolgáltatások A bank alapszolgáltatásai standard interfészeken keresztül érhetők el Platform biztonság (Authentication, Authorisation and Access Control) PLATFORM-OK Infrastruktúra biztonság IT INFRASTRUKTÚRA “A Felhő eltávolítja az infrastrúktúrát a hardvertől, az alkalmazást az infrastruktúrától, az adatot az alkalmazástól, az eszközt az alkalmazástól, a rugalmasság növelése és a gazdaságosság fokozása érdekében.” — McKinsey & Company Közös platform bankon belül és bankok között

13 13 HP: TELJES MEGOLDÁSOK A HIBRID FELHŐ SZOLGÁLTATÁSRA MENEDZSELÉS ÉS BIZTONSÁG Felhő és meglévő IT szolgáltatások Rugalmas, biztonságos vállalati felhő szolgáltatások Kulcsrakész privát és publikus felhők teljes szolgáltatási információval Consulting szolgáltatások a Felhő tervezéséhez, részletes kidolgozásához és implementációjához A szolgáltatások probléma nélkülii tererogén menedzsmentje, biztonsága és irányítása tradicionális, publikus és privát felhőkön keresztül. FELHASZNÁLÁ S Vállalati felhő szolgáltatások MEGÉPÍTÉS Felhő megoldások a privát és publikus felhőkhöz TRANSFORMÁCIÓ Infrastruktúra és alkalmazások a Felhő számára Burst

14 14 Esettanulmány: Globális Bank HP Számítási felhő megoldás Probléma: •IT megoldás (szerverek, tárolás, hálózat, OS, middleware, alkalmazások) szállítása „eszköz- szerű” modellen keresztül •Biztosítani az előírásoknak való megfelelést és elkerülni az „árnyék IT”-t amit gyakran kötnek a külső felhő megoldásokhoz Eredmények: •Csökkent TCO •Bővülő lehetőségek az üzleti növekedésre •Csökkent piacrakerülési idő, új szolgáltatások már órák és nem napok alatt •Mérsékelt kockázat a biztonság és az előírásoktól való eltérés terén Megoldás: •HP Cloud solution built with HP Converged Infrastructure and Enterprise Security •HP Hybrid Delivery sources services from HP Data Centers as well as bank’s IT •Bővíthető szolgáltatás portfolio és használat-alapú árképzés •HP vállalja a működési kockázatot biztosítva a kapacitást és a szolgáltatási szinteket PRIVÁT FELHŐ

15 Amiben a HP Felhő megoldása különbözik Az IT szolgáltatás ellátására koncentrálunk a „felhő hype” helyett Rendelkezünk egy nyitott felhő referenciaarchitektúrával és piacvezető hadver és szoftverkomponenseket kínálunk– BTO & CI Az általunk használt teljesen integrált, holisztikus fejlesztési megközelítés magában foglalja az embereket, folyamatokat és a technológiát egyedi eszközökkel/workshopokkal megvalósítva Az EGYETLEN gyártó, mely egyszerre kínál fizikai/virtuális környezetet, illetve privát/publikus Felhő környezetet Rugalmasságot, együttműködést és nyitottságot kínálunk. Elsőként rendelkezünk az iparágban olyan teljeskörű megoldással amellyel 30 napon belül telepíthetünk egy nyitott és rugalmas privát felhő környezetet

16 16

17 2010 Hewlett-Packard Confidential17 Back-up slides


Letölteni ppt "©2010 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development."

Hasonló előadás


Google Hirdetések