Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, 2010. április 7.-9. Vágvölgyi Csaba

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, 2010. április 7.-9. Vágvölgyi Csaba"— Előadás másolata:

1 Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, 2010. április 7.-9. Vágvölgyi Csaba vagvolgyi.csaba@gmail.com

2 eLearning az elmúlt 10 évben • Online tartalmak keretrendszerbe szervezése • LMS, LCMS rendszerek kialakulása (piaci és ingyenes rendszerek) • Web 2.0 „megjelenése” • eLearning 2.0 • A tartalom kiszervezése és (újra)integrálása • ePortfólió rendszerek megjelenése

3 LMS + LCMS

4 Tanyanyagtárházak (mi is ez?) A kiinduló fogalom: Repository (CMS/DMS) Lehetővé teszi a különböző típusú tartalmak (szöveg, kép, videó, audió...) tárolását és szükség esetén közzétételét. Alkalmas a tárolt információk rendszerezésére (kategóriák kialakítása, metaadatok, címkék használata), és ezek alapján biztosítja a hatékony visszakeresést.

5 Tananyagtárház A tananyagtárház olyan speciális repository, ahol a tárolt információk többnyire oktatáshoz kapcsolódó állományok: tananyagegységek, tartalomcsomagok (IMS CP, SCORM, Common Cartridge), teljes kurzusok, biztonsági mentések. A tananyagtárház a hatékony használat érdekében integrálódhat az eLearning keretrendszerekkel. (Az integráció több szinten megvalósulhat)

6 Miért van rá szükség? • A tananyag kiszervezése a kurzusból (LMS), a redundáns tárolás racionalizálása • Tananyagelemek újrahasznosítása és megosztása • Egyazon tananyag több helyen/rendszerben is publikálható • Kereshetőség (teljes szöveges keresés, metaadatok alapján történő keresés,…) • Biztonság

7 Repository rendszerek „osztályozása” Az adatok tárolásának helye alapján: – Lokálisan telepített rendszerek – Online megoldások (Web 2-es tartalommegosztó eszközök), egyéb online tárhelyek (Cloud computing) A tárolt tartalom alapján: – tetszőleges állomány – SCORM és más tartalomcsomag – Médiaelemek (kép, videó) Keretrendszerrel való integrálódás foka

8 A Moodle 2.0 újdonságai

9 Repository API • Külső tananyagtárházakkal (Repository) való kapcsolat felépítését szolgálja • Pluginek: – Állományrendszer könyvtárai – YouTube, Flickr – Google Docs, Google Picasa – Box.net, Dropbox – WebDAV – Wikimedia – Alfresco

10 Honnan jön a tartalom…

11

12

13

14 A állományrendszer, mint adattár • A moodledata/repository könyvtár tetszőleges alkönyvtárát is használhatom tananyagtárházként. • pl.: moodledata/repository/mediatar mediatar filmekanimaciokfotok

15

16 Alfresco • http://www.alfresco.com • http://wiki.alfresco.com (Community Edition) • Sokoldalú rendszer • Moodle integráció a Repository API-n keresztül • Kétirányú kapcsolat (import-export)

17

18 DSPACE • http://dspace.org http://dspace.org • Eredetileg az MIT és a HP közös projektje, majd megalakult a DSpace Foundation • Nyílt forráskódú rendszer nagy felhasználói és fejlesztői közösséggel • Metaadatok: Dublin Core -> könyvtárak is használják Harangi Gabriella (Debreceni Egyetem - Egyetemi és Nemzeti Könyvtár) • A Moodle integráció még fejlesztés alatt

19 ARIADNE Repository • http://www.ariadne-eu.org • Moodle integráció: kiegészítő modul • Keresés az ARIADNE adatbázisában, a találati listából közvetlenül letölthetők a tananyagelemek

20 ARIADNE Repository

21 Köszönöm a figyelmet! http://moodle moot.hu A magyar Moodle közösség oldala http://mahara.hu eportfólió szolgáltatás http://consedu.hu eLearning tanácsadás és oktatás Vágvölgyi Csaba (vagvolgyi.csaba@gmail.com)


Letölteni ppt "Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, 2010. április 7.-9. Vágvölgyi Csaba"

Hasonló előadás


Google Hirdetések