Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Surf Safe projekt 2011. A projekt indokoltsága Felmérések szerint a 15-16 év közötti európai tinédzserek 82%-a regisztrálva van valamilyen közösségi oldalon,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Surf Safe projekt 2011. A projekt indokoltsága Felmérések szerint a 15-16 év közötti európai tinédzserek 82%-a regisztrálva van valamilyen közösségi oldalon,"— Előadás másolata:

1 Surf Safe projekt 2011

2 A projekt indokoltsága Felmérések szerint a év közötti európai tinédzserek 82%-a regisztrálva van valamilyen közösségi oldalon, a 9-16 év közöttieknek pedig 59%-a. Magyarországon a regisztrált gyerekek 54%-ának nyilvános a profilja, 14%-nál cím és telefonszám is Az információs társadalom egyre meghatározóbb lesz a mindennapi életben is és aki ebben lemarad, hátrányai fokozódnak A valós és a virtuális életben való boldoguláshoz elengedhetetlen: - jó kommunikációs készségek - együttműködési készség - önismeret

3 Á ltalánosan a projekt céljairól és a választott eszközökről • A hátrányos helyzetű tinédzserek integrációjának segítése, nem formális eszközökkel és multikulturális szemléletmód közvetítésével. • A programba különböző társadalmi rétegekből érkező fiatalokat vonunk be, akikben ezen szemléletmód elsajátításával erősödhet meg a másik iránti szolidaritás, felelősség érzése, ami hozzájárul egy elfogadóbb társadalom kialakulásához. • A közös tér a kölcsönös előítéletek megbontásával nyújt lehetőséget egymás megismerésére, tapasztalatcserére és partnerségre. • Különösen fontos szerepet kap, hogy elfogadó, ösztönző csoport jöjjön létre. • Inspiráló légkör kialakításával segítjük teljesítményük növekedését, hogy a társadalom hasznos tagjává válva sikeres életet éljenek.

4 A projekt konkrét céljai • év közötti fiatalok számára lehetőség biztosítása a megfelelő és biztonságos internethasználat megtanulására nem-formális keretek között • a fiatalok képességeinek és kompetenciáinak növelése internethasználat terén • a fiatalok társas készségeinek fejlesztése, szocializációjuk elősegítése • ön-érdekérvényesítést segítő kommunikációs technikák átadása • közösségépítés, közösségformálás

5 A projekt felépítése 1. Toborzás és kiválasztás 2. Csoportfoglalkozások: • Csoportintegráció (Csapatépítés) • Biztonságos internethasználat • Animáció készítés + „Rekreációs alkalom” (kirándulás) 3. Disszemináció (projekt bemutató, a közösen fejlesztett tananyag átadása, búcsúzás a csoporttól)

6 Toborzás Toborzás: • 50 művelődési és kulturális központ, 169 középfokú oktatási intézmény, 47 könyvtár • 43 családsegítő és gyermekjóléti szolgálat • 55 civil szervezet Lépései: • adatbázis készítés, adatok frissítése, dm levelek kiküldése (hideg adatbázis  meleg adatbázis) • telefonos megkeresés, majd ezt követően a projekttel kapcsolatos anyagok névre szóló kiküldése személyes megkeresés, személyes kapcsolatfelvétel intézményekkel • Door to door (Bánkitó fesztivál, utcai toborzás a Gödörnél, első csapatban végzett gyerekek adják át az információt barátaiknak, ismerőseiknek )

7 Kiválasztás és annak szempontjai • 27 jelentkező (első csoport), 18 jelentkező (második csoport) • Kiválasztási alkalom megfelel a multinacionális cégek gyakorlatának: tesztek, csoportos együttműködési készséget vizsgáló feladatok, egyéni interjú • Célja: elsődlegesen a csoportban együttműködésre képes gyerekek kiválasztása, másodlagosan munkaerőpiacra történő felkészítés állásinterjús helyzet szimulálása • Szempontok az alábbi kérdésekre adnak választ: Mi kiket tekintünk adott esetben hátrányos helyzetűnek? Kik azok akik bekerülhetnek a programba? Mennyi időnk és energiánk van a szakmai megvalósításra? Mit engednek meg a projekt fizikai és anyagi keretei? Tehát milyen feltételek és változók teljesülése mentén haladhatunk tovább?

8 Kiválasztás szempontjai A program kis költségvetésű 9 hónapon át tartó, nem formális tanuláson és tréningeken alapuló szabadidős tevékenység, melynek másodlagos célja az egyéni perspektívák kitágítása, és hátránykezelés. Ebből a 9 hónapból a „képzés” kétszer három hónapra van bontva és közben egy hónap szünetet tartunk. A bekerülő kb. 30 főt két csoportra bontottuk. Az első 15 fővel májustól-július végéig foglalkoztunk, a második 15 fővel szeptembertől-december közepéig. Az ideális jelentkező: lelki, fizikai, és életkörülményei ellenére szükséges rendelkezik valamennyi számítógépes ismerettel, szükséges, hogy figyelmét összpontosítani tudja 3-4 órán keresztül a meghatározott feladatokra, hogy alapszintű idegen, elsősorban angol, nyelvtudással rendelkezzen, és nagyon fontos, hogy azokkal az alapvető szociális készségekkel bírjon, amelyeket felhasználva alkalmazkodni tud leendő csoporttársaihoz

9 A csoportintegrációról • adott: 10 fiatal, akik nem ismerik egymást, különböző háttérbő jönnek, mást és mást várnak a programtól • a csoport jellege: nyitott csoport, első 4 alkalommal szabad csatlakozás, korosztály év • cél: legyen belőlük egy CSAPAT, akik képesek együtt dolgozni, egymást meghallgatni, odafigyelni • eszközök: – Önismereti játékok: ki vagyok én, mi az erősségem, mit tartok fontosnak magamról – Kommunikációs játékok: hogyan tudom a másik embert meghallgatni, meghallom-e amit mond, át tudom-e adni az információt – „Elfogadás-játékok”: valóban annyira mások vagyunk?, mit tartok „másságnak”, miben különbözünk valójában? – Bizalomépítő gyakorlatok: páros és csoportos – Helyzetgyakorlatok: együttműködésre ösztönző feladatok, valós helyzeteket szimuláló feladatok, „kipróbálhatom magam”

10 A biztonságos netezés • személyes adatok az interneten • internetes vásárlás • munkakeresés a neten • lánclevelek, internetes társkeresés • A résztvevők és általunk összeállított anyagból két, weboldalunkról letölthető prezentáció készült.

11 Animációkészítés • először: alapvető számítógépes animációs technikák elsajátítása – „stop-motion” • majd: a korábban megismert és gyakorolt kommunikációs és együttműködési tehcnikák használatával együttműködés a közös cél érdekében – „Animation Corporation” • végül: közös kisfilm készült el, melyben mindenki saját képességei és tudása alapján szerepet vállalt

12 A kirándulás • cél: – közös időtöltés nem csak a szokásos keretek között – egymás jobb megismerése – a közösség megtapasztalása nem csak a „négy fal között” – mozgás, „érezzük jól magunkat” • program: – közepesen hosszú túra – játékok – közös étkezés

13 Eredmények • közösség: új „arcok”, ismeretség, barátság, megismerés, elfogadás, együttműködés – nem csak a szokott környezetből • közös munka: annak felismerése, hogy nem az egyéni teljesítmény a lényeg, hanem többet lehet elérni közösen • tolerancia: elfogadó közeg és közös szabályok • a gyerekekkel közösen fejlesztett biztonságos internetes e-tananyag DVD-n • laptopok mellett, használt PC-ket adtunk ajándékba (adományszervezés és fenntarthatóság) • számok: – 18 fő jelentkezett, 12 fő jött el a kiválasztásra – 12 fő kezdte a csoportot – 10 fiatal befejezte – 10 alkalom – 1 kirándulás – 1 közös kisfilm

14 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Surf Safe projekt 2011. A projekt indokoltsága Felmérések szerint a 15-16 év közötti európai tinédzserek 82%-a regisztrálva van valamilyen közösségi oldalon,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések