Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PODCASTING, MINT TANULÁST SEGÍTŐ MEGOLDÁS Kozma-Bognár Veronika, Dr. Berke József,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PODCASTING, MINT TANULÁST SEGÍTŐ MEGOLDÁS Kozma-Bognár Veronika, Dr. Berke József,"— Előadás másolata:

1 PODCASTING, MINT TANULÁST SEGÍTŐ MEGOLDÁS Kozma-Bognár Veronika, Dr. Berke József, Dr. Berke József,

2 Tartalom  Bevezető  Podcasting technológia  Céljaink  Kérdőíves kutatás  Kutatás eredményei MMO2008 Budapest, szeptember /21

3 Bevezető  Podcasting kifejlesztésében USA jár élen  Európai Unióban Anglia és Franciaország  Magyarországon (digitális képfeldolgozás) Gábor Dénes Főiskola MMO2008 Budapest, szeptember /21

4 Podcasting technológia  Podcasting módszert Adam Curry és Dave Winer találta ki és audióbloggolásnak nevezték el  Podcasting elnevezés Dannie J. Gregoire nevéhez fűződik  iPod + casting (Broadcasting) MMO2008 Budapest, szeptember /21

5 Podcasting mechanizmus Podcast = audio vagy video fájlok (képek, szöveg, PDF formátumú dokumentum, vagy egyéb fájltípus), amik letöltődnek a hálózatról és utána bármikor lejátszhatóak egy Mac-n, PC-n, iPod-on. iPod iTunes Internet MMO2008 Budapest, szeptember /21

6 Podcasting tananyag letöltésének folyamata I. MMO2008 Budapest, szeptember /21

7 Podcasting tananyag letöltésének folyamata II. MMO2008 Budapest, szeptember /21

8 Célkitűzéseink  felmérni a Podcasting technológiának az ismertségét,  felmérni ezen új technológia bevezetésének szükségszerűségét,  megvizsgálni hallgatói oldalról a módszer hasznosságát. MMO2008 Budapest, szeptember /21

9 Kérdőíves kutatás - megkérdezettek köre -  Gábor Dénes Főiskola  Tantárgyak: Digitális képfeldolgozás, Infokommunikáció  Szakok: műszaki informatikus, informatikus közgazdász  Kitöltés időpontjai:  és , nyomtatott forma,107 hallgató  , elektronikus forma, 19 fő MMO2008 Budapest, szeptember /21

10 Kutatás módszertana - kérdőív szerkezete -  Kitöltés időtartama: 20 perc  Anonim kitöltés: EHA kód  22 kérdés: 2 db nyílt és a 20 db zárt kérdés  Kérdéskörök: 1.Podcasting eszközhátterének megléte 2.Tananyaggal szembeni elvárások 3.Podcasting ismerete 4.Podcasting használata 5.Jövőre vonatkozó elképzelések 6.Tudásszint felmérés és a tanulási hatékonyság változásának felmérése MMO2008 Budapest, szeptember /21

11 Kutatás eredményei I. Podcasting eszközhátterének megléte  a hallgatók 35 %-a rendelkezik videó lejátszására alkalmas mobil eszközzel, ebből:  mobil telefon 52 %  iPod 8,4 %  azonos azoknak az aránya, akik a jövőben tervezik ilyen eszköz beszerzését  63 % használta már az eszközt ismeretszerzésre  megkérdezettek fele naponta több mint egy óra holtidővel rendelkezik MMO2008 Budapest, szeptember /21

12 Kutatás eredményei I. Tananyaggal szembeni elvárások  A hallgatók a tanulás során szívesen használnak letölthető és offline MP4 video anyagokat (100 fő).  A legelfogadhatóbb felhasznált szakirodalmak:  nagy arányban szerepel a nyomtatott, interaktív, illetve együttes használatuk  nyomtatott forma mellett egyre inkább teret hódít az interaktív tananyag  15 fő választotta valamilyen összefüggésben a Podcasting tananyagot  92 fő saját bevallása szerint még nem találkozott ilyen jellegű tananyaggal. MMO2008 Budapest, szeptember /21

13 Kutatás eredményei I. Podcasting ismerete MMO2008 Budapest, szeptember /21

14 Kutatás eredményei II. /Összehasonlító elemzés/ Tananyag forma Hallgatók száma (fő) Hallgatók száma (fő) Nyomtatott 33 Interaktív 11 Podcasting 01 Nyomtatott és interaktív 113 Interaktív, Podcasting 13 Nyomtatott, Podcasting 13 Nyomtatott, interaktív, Podcasting 04 Nem válaszolt 21 Összesen 19 MMO2008 Budapest, szeptember Legelfogadhatóbbnak tartott tananyagok 14/21

15  Hallott-e már a Podcasting technologiáról? (9. kérdés) (3 főről 18 főre növekedett az igennel válaszoló hallgatók száma)  Ön szerint alkalmas-e a Podcasting alkalmazás tanulás segítésére? (11. kérdés) (2 főről 18 főre növekedett az igennel válaszoló hallgatók száma) Kutatás eredményei II. Podcasting ismerete MMO2008 Budapest, szeptember /21

16 Kutatás eredményei II. Podcasting használata  Említett pozitívumok  bárhol, bármikor használható  praktikus, kényelmes, szemléletes, hatékony  Említett negatívumok  lejátszásra alkalmas eszköz kell hozzá  drága  kevés az elérhető Podcasting tananyag A válaszadók 89 %-a szükségesnek tartja Podcasting tananyagok létrehozását! MMO2008 Budapest, szeptember /21

17  Tanulna-e a jövőben Podcasting tananyagból? (18.kérdés) Igen: 18 főNem: 0 főNem válaszolt: 1 fő  Ajánlaná-e más személy(ek)nek a Podcasting tananyag használatát? (19.kérdés) Igen: 18 főNem: 0 főNem válaszolt: 1 fő  Amennyiben lehetősége (hardware, software) nyílna rá, a jövőben használna-e Podcasting tananyagot? (20.kérdés) Igen: 18 főNem: 0 főNem válaszolt: 1 fő Kutatás eredményei II. Jövőre vonatkozó elképzelések MMO2008 Budapest, szeptember /21

18 Kutatás eredményei II. Podcasting hasznossága MMO2008 Budapest, szeptember /21

19 Kutatás eredményei II. Tudásszint felmérés és a tanulási hatékonyság változásának felmérése  A tanulás hatékonysága 3,24 ről 3,79-re változott Podcasting tananyag használatával  A tanulási kedv 2,88-ról 3,71-re emelkedett a Podcasting tananyag használatával MMO2008 Budapest, szeptember /21

20 Összefoglaló  Hallgatók szükségesnek tartják további Podcasting tananyagok létrehozását.  A Podcasting képes arra, hogy fokozza a diákok tanulási kedvét:  hang, fotó, video, hang effektek segítségével,  bárhol, bármikor történő alkalmazási lehetőséggel (mobilitás).  Többféle tanulási stílust tesz lehetővé, tehát a diákok sokrétű tanulási szokásaihoz igazodóan növelhető a tanulás hasznossága.  Jövőben tervezzük egyéb tantárgyak esetében is Podcasting tananyagok kifejlesztését. MMO2008 Budapest, szeptember /21

21 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "PODCASTING, MINT TANULÁST SEGÍTŐ MEGOLDÁS Kozma-Bognár Veronika, Dr. Berke József,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések