Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TÁMOP 2.2.3. projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TÁMOP 2.2.3. projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes."— Előadás másolata:

1 A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes

2 A Somogyi TISZK intézményei A, Somogyi TISZK Baross Gábor Közép- és Szakiskola B, Somogyi TISZK Krúdy Gyula Szakközépiskolája és Szakiskolája C, Somogyi TISZK Rudnay Gyula Középiskolája és Szakiskolája D, Somogyi TISZK Mathiász János Középiskolája és Szakiskolája Somogyi TISZK - Siófok

3 E, Somogyi TISZK Bacsák György Szakképző Iskolája F, Somogyi TISZK Nagyváthy János Szakközépiskolája és Szakiskolája G, S omogyi TISZK Nagyatádi Szakképző Iskolája H, Somogyi TISZK Dráva Völgye Középiskolája H, Somogyi TISZK Központi Kollégiuma

4 Célkitűzések: 1. Korszerű intézményhálózat kialakítása 2. Állami források hatékony felhasználása 3. Szakképzési szerkezet megújítása 4. Lemorzsolódás csökkentése, SNI-s, HH és HHH tanulók integrációja 5. Gazdálkodás hatékonyabbá tétele A projekt célkitűzései:

5 Ezzel meg is oldjuk a szakképzés főbb problémáit?

6 Célkitűzések: Kettős elvárás a szakképzéssel szemben:  A nemzet gazdaságáért felelős ágazat, melynek óriási felelőssége van a foglalkoztatottság növelésében – Továbbépíthető tudás, a felnőttképzésre való képesség kialakítása.  Hátrányos helyzetű, leszakadó csoportok gyermekeit a szakképzésen keresztül kell(ene) felemelni. Valós helyzetelemzésre van szükség

7 Célkitűzések: A „ki nem mondott” problémák:  Elveszett az iskola, mint közösségépítő tér – a pénztelenség miatt ezt áldoztuk be legelőször. ÚJ ALAP: A nevelési színterek megerősítése  A szakképzést mindenki problémamegoldó helynek látja, holott nem az. Nem a szakképzés dolga, hogy megoldja az alapvető kompetenciák hiányát! ÚJ ALAP: A szakképző ne legyen „vasárnapi iskola” – átfogó reform a közoktatásban Képesek vagyunk-e egyáltalán szakképzést folytatni?

8  Vonzerő nélküli a szakképzés…. ÚJ ALAP: „Lelkes legyen a tanuló, hogy esztergályos lehet”: vonzó juttatások és munkakörülmények – a pályaorientáció megerősítése 7-8. osztályban  Növekvő nyomás a szakképzés irányainak meghatározására ÚJ ALAP: a közpénzből fenntartott szakképző intézmények a kistérség igényeinek megfelelő képzést folytassanak, ne a regionális elképzelések és multinacionális cégek kiszolgálói legyenek Somogyi TISZK - Siófok Képesek vagyunk-e egyáltalán szakképzést folytatni?

9 Célkitűzések:  Megfelelő alap a közoktatástól – Minőségi szakképzés  „Szigorúan ellenőrzött” pályaválasztás 8. osztály végén – Kimeneti mérés, felkészített pedagógusok  Magyar duális képzési modell kidolgozása – Mesterképzés bővítése  Vonzó szakma – Normális ösztöndíj, normális munkakörülmények, normális munkabér  TISZK-ek szerepének erősítése – Gyakorlati képzőhely, egyedüli felnőttképzési centrum Látjuk-e már a kivezető utat?

10 Somogyi TISZK - Siófok A Somogyi TISZK tanulói létszámának változása 1990 óta 40 ezer gyermek „tűnt el” a somogyi iskolarendszerből.

11 Somogyi TISZK - Siófok A Somogyi TISZK tanulóinak százalékos eloszlása képzési típusonként Az iskolák nagy része nem tud alkalmazkodni a képzési igényekhez.

12 A Somogyi TISZK oktatott szakmáinak megítélése a Dél-dunántúli RFKB által Somogyi TISZK - Siófok Sok a párhuzamosság és a felesleges képzés a somogyi szakképzési rendszerben.

13 Somogyi TISZK szakmai képzéseinek megoszlása gyakorlati képzőhely szerint Somogyi TISZK - Siófok A német modell német környezetben működik jól, nekünk magyar modell kell.

14 Somogyi TISZK - Siófok Költségvetési megtakarítások összege (ezer forint) A hatékonyság és a forrásszűkülés egymást kizáró fogalmak.

15 „A bölcsesség legfőbb tiszte és tanújele, hogy a tettek a szavakkal összecsengjenek.” SENECA „A bölcsesség legfőbb tiszte és tanújele, hogy a tettek a szavakkal összecsengjenek.” SENECA Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A TÁMOP 2.2.3. projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések