Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mobilalkalmazások a gyógyszeripari marketingben Hazai tapasztalatok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mobilalkalmazások a gyógyszeripari marketingben Hazai tapasztalatok"— Előadás másolata:

1 Mobilalkalmazások a gyógyszeripari marketingben Hazai tapasztalatok
Dr. Pénzes János Richter Gedeon | Nemzetközi E-marketing Manager Dr. Pénzes János vagyok, 2002 óta dolgozom a gyógyszermarketing területén, az utóbbi 4 évben digitális csatornákkal foglalkoztam. Előadásomban rövid kitekintést szeretnék adni

2 2007 január: Jobs bejelenti az iPhone-t, nyártól kapható – azóta…

3 Szignifikáns változásokat hozott a mindennapjainkban, az élet minden területén -> mktg érdeklődés természetes: fish where the fish are. De hol vannak a halak pontosan…? IPSOS… IPSOS Mobinauta

4 A rengeteg mobil alkalmazás csak az egyik lehetséges csatorna
A rengeteg mobil alkalmazás csak az egyik lehetséges csatorna!!!!!!!!!!! Nem elfelejteni a többit! App: egy a sok közül.

5 52% Szinapszis: 2013 Q1: chr betegek 1/3-ának van okostelefonja, köztük minden negyediknek van egészségügyi app a telefonján, harmaduk akár fizetne is EÜ app-ért. Az okostelefonnal rendelkezők 52%-a keres egészséggel kapcsolatos információkat a telefonján. Pew Internet/CHCF Health Survey, August 7‐September 6, 2012. N=3,014 adults ages 18+.

6  31% felírással kapcsolatos döntéshozatal

7 Cluster-Randomized Trial of a Mobile Phone Personalized Behavioral Intervention for Blood Glucose Control június  HbA1C csökkenés 1,9% vs 0,7% (p<0,001) 12 hónap alatt A Smartphone-Based Intervention With Diaries and Therapist-Feedback to Reduce Catastrophizing and Increase Functioning in Women With Chronic Widespread Pain: Randomized Controlled Trial JMIR  tünet kontroll (Cohen’s d=0.75, P=.001) Krónikus fájdalom clinicaltrials.gov adatbázis: 215 mHealth study (2012 November) 91.6% interventional, 81.8% randomizált

8

9

10 Hazai példa.

11 Hölgynaptár Alapok: ismert érdeklődés, megteremthető (imho) igény, sok példa, hozzáadott orvosi érték lehetősége (nem bóvli app), rep munkájának összekötése digitális tartalommal/szolgáltatással, orvos számára a beteg felé „adható” érték, releváns segítség az orvos-”beteg” kommunikációban. Funkciók: tünetnapló (elküldhető adatok!), emlkeztetők, testsúly napló, intimzona.hu banner. (~18% traffic from mobile)

12 Hölgynaptár 12 000 letöltés 11% tabletta emlékeztetőt használók aránya
TOP 5 App Store Medical (FREE) letöltés 11% tabletta emlékeztetőt használók aránya 30% aktív felhasználó hetente iOS launch VII. 76 sec munkamenetek átlagos hossza android launch XII.

13 hiánypótló 58% orvosszakmailag korrekt Az orvosok 58%-a ajánlja pácienseinek a Hölgynaptár alkalmazást. CATI, 2013 Q1

14 Kontroll során a páciensek 8% használta a Hölgynaptár alkalmazást.
24% (mobil) 64% (NA) Kontroll során a páciensek 8% használta a Hölgynaptár alkalmazást. CATI, 2013 Q1

15 2010ben már túl a csúcson… Ma:. IMHO on the slope
2010ben már túl a csúcson… Ma: ? IMHO on the slope. Ennek a folyatnak a driverei: adatok alapján ma már jobban megértjük egészségpiac szereplőinek online és mobil viselkedését, szokásait, igényeit. 2. költséghatékonyság! Pingvinek! (VANITY APPs!) App-ok: túl a csúcson.

16 integráció tervezési folyamat

17 Köszönöm a figyelmet.


Letölteni ppt "Mobilalkalmazások a gyógyszeripari marketingben Hazai tapasztalatok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések