Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Magyarország, mint biztonságos desztináció
Biztonság és Turizmus - A Beutaztató Utazási Irodák szemszögéből Wilk Andrea OK-WORLD Travel Service MUISZ – Beutaztató Bizottság
2
Mi a biztonság? Alapvető emberi szükséglet
Maslow Félelem vs. utazás A turizmus rendszerében az utazási döntést befolyásoló tényező, egy desztináció meghatározó eleme prekoncepció tapasztalat A turista személyi és vagyonbiztonsága több mint 40 éve a minőségi turizmusért
3
Biztonság - prekoncepció
Politikai környezet (ld. Arab Tavasz) Közlekedés biztonsága (repterek, repülők, vonatok) Természeti környezet biztonsága (vízminőség, cunamik, vulkánkitörés) Határok nélküli, senkit nem kímélő terrorizmus
4
Terrorcselekmények hatása:
KORÁBBAN: Győz a félelem => a turizmus globálisan átalakul 2005-ös londoni metrórobbantás, oslói tömegmerénylet Egyre sűrűsödő, „megszokottá” váló terrorcselekmények NAPJAINKBAN: A desztinációk biztonságáról kialakult kép meghatározza az utazási döntést, A megváltozott utazási szokások mellett mégis egyre több utazás!
5
Miért fontos odafigyelnünk? A turizmus számokban
GDP 9%-át adja Foglalkoztatás: munkavállalók 11%-a Magyarország turizmusból származó bevétele: milliárd forint Ennek kb. 2/3-a Budapesten realizálódik
6
Az utazási döntéseket befolyásoló tényezők 2016-ban
Terrortámadások Európában Terrortámadások Európán kívül Brexit Török puccs EB, Olimpia Menekültválság
7
Magyarország Biztonságos desztináció?
2015. Augusztus - Szeptember Menekültválság MUISZ Beutaztató irodáinak tapasztalatai közvetlenül a válság alatt/után: új foglalások visszaesése Meglévő csoportok lemondása Úton lévő vendégek problémáinak kezelése (vonatközlekedés) MUISZ kommunikáció: nyílt levél a Külgazdasági és Külügyminiszterhez Minden lehetséges médiában a biztonság hangsúlyozása Tagirodák folyamatosan tájékoztatják külföldi partnereiket
8
Magyarország Biztonságos desztináció!
„Hungary continues to be a safe travel destination In Hungary the safety of persons and property remains at the same high level as in recent years. Contrary to the impression given by headlines and images in the international media, the presence of migrants in Hungary has no impact on the day-to-day life of tourists and citizens. The difficulties which have been caused by misunderstandings in communication have had no influence on Budapest’s attractiveness to tourists, level of security or reliability of services.” Budapest, (Ministry of Foreign Affairs and Trade)
9
Elhiszi a turista? Nemzetközi médiában keringő fotó vagy
10
A Válasz: IGEN! 2016 - REKORDÉV
“Global tourism numbers have not suffered from perceptions of safety as much as they have, in the past from global economic down- turns or increases in the price of oil. Globally, tourism continues to grow and this year reached a record 1.2 billion trips. Tourists will not stay home, but they will change their destination choice.” Carlos Vogeler, Executive Director for Member Relations (UNWTO) Magyarország turizmusa számokban 2016-ban (KSH, bázis 2015.év): Szállodai vendégéjszakák száma: országosan 7,4%-kal , Budapesten 5,9%-kal nőtt Bruttó REVPAR: országosan 10,1%-kal, Budapesten 9,3%-kal nőtt Bruttó szobaár bevétel: országosan 11,9%-kal, Budapesten 6,5%-kal nőtt
11
Prekoncepciók és Média
Hagyományos média Social Media: prekoncepció tapasztalat
12
Mit kommunikáljunk? Biztonságos desztináció explicit hirdetése ÉS / VAGY „Struccpolitika”: Keep Calm and Carry On.
13
MAGYARORSZÁG ÉS BUDAPEST BIZTONSÁGOS
Állami kommunikáció: Diplomácia, konzuli szolgálatok, külképviseletek, imázs filmek, desztináció menedzsment, event menedzsment MUISZ és a Beutaztató irodák kommunikációja KÖZÖS ÉRDEK - KÖZÖS FELADAT
14
Tapasztalt biztonság:
Személyes biztonság (higiénia, közbiztonság, tourist police). Vagyontárgyak biztonsága. Megvásárolt szolgáltatások minősége. Pénzügyi biztonság. Magyarország és Budapest kínálata: Megújuló közterek Színes programok, fesztiválok, nemzetközi sportesemények
15
Záró Gondolatok A desztináció biztonságáról való prekoncepciók erősen befolyásolják az utazási döntést. Felerősödött a social media szerepe a prekoncepciók alakításában, és a megtapasztalt biztonság hírének terjesztésében. A turista nem mond le az utazásról, csak más desztinációt választ. Magyarország és Budapest biztonságos desztinációk, de ezt megfelelően kommunikálni is kell a turisták felé az utazási döntés pozitív befolyásolása érdekében. A MUISZ és a Beutaztató irodák alapvető feladatuknak tekintik Budapest és Magyarország biztonságosságának kommunikációját.
16
Köszönöm a figyelmet! több mint 40 éve a minőségi turizmusért
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.