Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024."— Előadás másolata:

1 A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b Tel: Web:

2 Háttér  Tárgy: a vállalatok információszerzésével kapcsolatos ismeretek és attitűdök feltárása  Módszer: online felmérés  Időzítés: –  Célcsoport: üzleti döntéshozók  Mintanagyság: 3506 sikeres interjú

3  A cégek leginkább az Internet (92%) és a televízió (73%) révén szerzik a gazdasággal kapcsolatos információikat.  A cégek döntéshozóinak elsődleges politikai információforrása szintén az Internet (82%) és a televízió (82%).  Szakmai hírek esetében az Internet (90%) bizonyult a meghatározónak, de a szaklapok (66%) is fontos szerepet töltenek be.  A források közül kiemelkedően fontosnak ítélik a cégek az Internetet (4,47) és a szaklapokat (4,21), melyek esetében a kapott osztályzatok több mint fele ötös értékű volt.  A cégek lapelőfizetései közül kiemelkedik a HVG, mely háromból legalább egy cégnél (38%) fellelhető.  Minden második vállalat (49%) végez piacfelmérést, de csak minden nyolcadik cég (13%) végzi ezt rendszeresen.  A felmérést végző cégek közül minden negyedik (23%) külső céggel végezteti el a szükséges piacfelmérést.  A versenytárs elemzés végzése hasonló a piacfelméréséhez, de ennek rendszeressége magasabb (15%) arányt mutat.  A versenytárselemzés esetében még inkább jellemző, hogy a cégek ezt házon belül végzik el (83%).  Minden harmadik cég (36%) tagja valamely országos szakmai szervezetnek vagy egyesületnek. Fő eredmények

4 Részletes eredmények

5 A cégek leginkább az Internet (92%) és a televízió (73%) révén szerzik a gazdasággal kapcsolatos információikat. Bázis: a teljes minta n=3506 Gazdasági információk forrásai kérdés: Milyen forrásokból tájékozódik az aktuális gazdasági hírekről?

6 A cégek döntéshozóinak elsődleges politikai információforrása szintén az Internet (82%) és a televízió (82%). Bázis: a teljes minta n=3506 Politikai információk forrásai kérdés: Milyen forrásokból tájékozódik az aktuális politikai hírekről?

7 Szakmai hírek esetében az Internet (90%) bizonyult a meghatározónak, de a szaklapok (66%) is fontos szerepet töltenek be. Bázis: a teljes minta n=3506 Szakmai információk forrásai kérdés: Milyen forrásokból tájékozódik a szakmai hírekről, újdonságokról?

8 A források közül kiemelkedően fontosnak ítélik a cégek az Internetet (4,47) és a szaklapokat (4,21), melyek esetében a kapott osztályzatok több mint fele ötös értékű volt. Bázis: a teljes minta n=3506 A források fontossága 4,47 4,21 3,35 3,58 3,24 3,07 ÁTLAG kérdés: Értékelje az alábbi hírforrások fontosságát! (1 - egyáltalán nem fontos, 5 - nagyon fontos)

9 A cégek lapelőfizetései közül kiemelkedik a HVG, mely háromból legalább egy cégnél (38%) fellelhető. Bázis: a teljes minta n=3506 Napilap és hetilap előfizetések kérdés: Milyen napilapokra fizet elő cégük? / Milyen hetilapokra fizet elő cégük?

10 Minden második vállalat (49%) végez piacfelmérést, de csak minden nyolcadik cég (13%) végzi ezt rendszeresen. Bázis: a teljes minta n=3506 Piacfelmérés (1.) kérdés: Végez-e cégük piacfelméréseket?

11 A felmérést végző cégek közül minden negyedik (23%) külső céggel végezteti el a szükséges piacfelmérést. Bázis: akik végeznek piacfelméréseket n=1790 Piacfelmérés (2.) kérdés: Kivel bonyolítja le ezeket a piacfelméréseket?

12 A versenytárs elemzés végzése hasonló a piacfelméréséhez, de ennek rendszeressége magasabb (15%) arányt mutat. Bázis: a teljes minta n=3506 Versenytárs elemzés (1.) kérdés: Végez-e cégük versenytárs elemzéseket?

13 A versenytárselemzés esetében még inkább jellemző, hogy a cégek ezt házon belül végzik el (83%). Bázis: akik végeznek versenytárs elemzéseket n=1769 Versenytárs elemzés (2.) kérdés: Milyen formában végzik a versenytárs elemzéseket?

14 Minden harmadik cég (36%) tagja valamely országos szakmai szervezetnek vagy egyesületnek. Bázis: a teljes minta n=3506 Szervezeti tagság kérdés: Milyen jellegű szakmai szervezet, egyesület tagjai?

15 Köszönjük, hogy rész vett kutatásunkban! Amennyiben a teljes kutatási jelentést is szeretné elolvasni, vegye fel velünk a kapcsolatot! HÍREK Média és Internet Technológiai Kft. H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b Tel: Web:


Letölteni ppt "A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024."

Hasonló előadás


Google Hirdetések