Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre"— Előadás másolata:

1 A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre

2

3 Mi a közösségi vásárlás lényege? „Az ember birkatermészetének kihasználása arra, hogy olyasmit is megvegyen, amire nincs szüksége, csak azért, mert akciós.” „Együtt olcsóbb!” „Egységben az erő. Ha sokan vagyunk, olcsóbban lehet vásárolni.” „Sok vásárló = nagy kedvezmény” „Többen, kevesebbért!” „Sokan vesznek, cserébe akciókat kapnak, az eladó meg reklámot.” „Egységben a kedvezmény.” „Sokan, többet, olcsóbban.” „Sok kicsi sokra megy.” Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: legalább hetente internetező évesek (n= 1000 fő)

4 + Közösségi vásárlás online vásárlás csoportos kedvezmény kuponos kedvezmény

5

6 Közösségi vásárlás folyamata

7 Groupon-számok, 2011/Q1 Forrás: Groupon’s IPO by the Numbers [STATS], március, Groupon's 3rd Quarter Financials Filed; PrivCo.com Analysis 2011 október ,5 millió $312,9 millió $ 28,1 millió eladott kupon ,8 millió felhasználó millió $ 83 millió felhasználó 50 millió felhasználó eladott kupon 18 millió eladott kupon $

8 57% 29% 27% Forrás: Social Commerce Today, Groupon and Loyalty: 82% of Deal Purchasers Return to the Store (Infographic), október 5. Közösségi vásárlás az USA-ban 51% 37% 21% 18%

9 Több, mint 5 alkalommal vásárolt Újra igénybe vette a szolgáltatást Forrás: Social Commerce Today, Groupon and Loyalty: 82% of Deal Purchasers Return to the Store (Infographic), október 5. Közösségi vásárlás az USA-ban 55% 57% 82% Ajánlatokról értesülés módja

10 jelenleg kb. 60 oldal 9% szeptember Közösségi vásárlás Magyarországon

11 Ajánlatok PIZZA PRÁGAI UTAZÁS FOGFEHÉRÍTÉS KÖNYVUTALVÁNY AUTÓKOZMETIKA VIDÁMPARK-BELÉPŐ 3 FOGÁSOS VACSORA ANGOL TANFOLYAM SZÉPSÉGCSOMAG C-VITAMIN FOTÓKIDOLGOZÁS FŐZŐISKOLA BILIÁRD FÜRDŐBELÉPŐ WELLNESS-HÉTVÉGE FITNESZ-BÉRLET MASSZÁZS ÁLLAPOTFELMÉRÉS ASZTROLÓGIA ÉS TAROT PÁLINKA ÉS KOLBÁSZKÓSTOLÓ CIPRUSI SZÁLLÁS SZÍNHÁZJEGY ALAKFORMÁLÁS FORRÓ CSOKI ÉKSZER EGYEDI PÓLÓ

12 Közösségi vásárlás… Ismerik? Próbálták? Közösségi vásárlás és az internetezők Csak 1 alkalommal vásárolt: 24% Legalább 2 alkalommal vásárolt: 76% Több, mint 5 alkalommal vásárolt: 23% Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: legalább hetente internetező évesek (n= 1000 fő)

13 Közösségi vásárló oldalak ismertsége – spontán említés éves internetezők

14 Közösségi vásárlás oldalak támogatott ismertsége Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: legalább hetente internetező évesek (n= 1000 fő)

15 Kuponos, de nem közösségi… Ismertség Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) 31% 3% 19%

16 A felnőtt hazai internetezők 9% -a próbálta ki a közösségi vásárlást. Mit tudunk róluk?

17 Közösségi vásárlás oldalak támogatott ismertsége Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)

18 Vásárolt már az oldalon Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)

19 94% 20% 23% 13% Honnan értesülnek az ajánlatokról? Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)

20 Igénybevett szolgáltatás, termék típusa Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)

21 Fizetés módja Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) 55% 12% 49% 12%

22 Közösségi vásárlók demográfiai profilja Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) 12 67% 33% 52% 38% 10% 27% 15% 57%

23 23 A közösségi vásárlást kipróbálók 83% -a úgy gondolja, hogy a közösségi vásárlás jó alkalom a spórolásra

24 92% -a szerint a közösségi vásárlás hatására az ember hajlamos kipróbálni új dolgokat

25 76% szerint az ember olyan szolgáltatásokat is hajlamos megvenni, amit egyébként nem állt szándékában

26 79% szerint, a közösségi vásárlás nem csak az akciót kínáló cégeknek hajt hasznot

27 Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) szépségápolási szolgáltatást Közösségi vásárlás hatására többször vesznek igénybe… 71% sportolási lehetőséget, szolgáltatást 64% 62% tanfolyamot 60% éttermi fogyasztást 54% szórakoztató, szabadidős programot 52% szállást, wellness-hétvégét

28 28 A közösségi vásárlást kipróbálók harmada véli úgy, hogy összességében több pénzt költ, amióta él a közösségi vásárlás lehetőségével

29 37% ajándékozott már közösségi vásárlás útján kupont valamelyik ismerősének

30 A vásárlók kétharmada talált már olyan szolgáltatást, amelyet újra igénybe venne, kedvezmény nélkül is. 24% már vissza is tért!

31 A közösségi vásárlást még ki nem próbálók 22% -a elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben vásárol közösségi vásárlási oldalon keresztül

32 32 További információ Kurucz Imre fejlesztési igazgató, NRC NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember


Letölteni ppt "A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre"

Hasonló előadás


Google Hirdetések