Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 HEFOP-3.2.2.-P.-2004-10-0018/1.0 Térségi Integrált Szakképző Központ létrehozása a szakképzés hatékonyságának növelése érdekében 2005-2008 HEFOP 4.1.1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 HEFOP-3.2.2.-P.-2004-10-0018/1.0 Térségi Integrált Szakképző Központ létrehozása a szakképzés hatékonyságának növelése érdekében 2005-2008 HEFOP 4.1.1."— Előadás másolata:

1 1 HEFOP P /1.0 Térségi Integrált Szakképző Központ létrehozása a szakképzés hatékonyságának növelése érdekében HEFOP projekt (European Regional Development Fund, ERDF) HEFOP projekt (European Social Fund, ESF) Vargha Balázsné SZPSZK Intézményegység vezető

2 2 HEFOP P /1.0 A régióban (98) az országos (1551) feladat ellátási helyek számának 6,3%-a található, a szakképzésben részesülők ISCED kód szerint 9,93 %-a tanul ebből Baranya megye részesedése meghatározó, 40%. A régió szakképzési szerkezete

3 3 HEFOP P /1.0

4 4 Baranya megye Kistérség megnevezése Kibocsátási helyek száma komlói2 mohácsi4 pécsi21 pécsváradi4 sásdi1 sellyei3 siklósi3 szentlőrinci1 szigetvári1 Összesen:40 Somogy megye balatonföldvári0 barcsi4 csurgói1 fonyódi3 kaposvári17 lengyeltóti1 marcali3 nagyatádi2 siófoki5 tabi1 Összesen:37 Tolna megye bonyhádi3 dombóvári3 paksi3 szekszárdi10 tamási-simontornyai2 Összesen:21 A megyei szinten összesített kistérségi kibocsátási helyek

5 5 HEFOP P /1.0 Összegzésként megállapítható, hogy a szakképzést legfőképp a szétaprózott intézményi szerkezet, az ezt finanszírozó vegyes fenntartói irányítás és az ebből fakadó információhiány jellemzi, mind a szakképzést folytatók: a képzők, mind a szakképzést igénybevevők: a szülők-diákok, szakmai képzést- továbbképzést igénylők oldaláról. E hiányon a szakképzési szerkezet koncentrációját és racionalizációját biztosító TISZK szervezetek, mint intézményi és fenntartói szövetségi rendszerével lehet. Ez azonban mindenképpen megköveteli a kistérségi és kistérségi-szövetségi, valamint regionális szintű adatgyűjtést és közlést, továbbá a szakképzés regionális szintű tervezését és finanszírozását.

6 6 HEFOP P /1.0 A szakképzési rendszer fejlesztése Intézményrendszer fejlesztése: szakképző központok létrehozása 2.Tananyagfejlesztés: digitalizált tananyagok rendszere 3.Modul és kreditrendszer: a szakképzésben az élethosszig tartó tanulás érdekében (LLL)

7 7 HEFOP P /1.0

8 8

9 9 A PANNON-TISZK létrehozásának általános céljai A partnerségen alapuló integrált intézményrendszer létrehozása és működtetése amely a térség munkaerő-piaci igényeihez rugalmasan alkalmazkodik szakképzési kínálatával csúcstechnológiai eszközök érhetők el a partneriskolák számára a gépészet; kereskedelem-marketing szakmacsoportban

10 10 HEFOP P /1.0 A PANNON-TISZK szervezeti koncepciója a szakképzésre fordított kormányzati kiadások költség-hatékony felhasználása célján, a szakképzésben érintettek partnerségi viszonyán, a stratégiai szövetségi (megállapodásos) szervezetet kialakításán, a nézetek és érdekek ütköztetésén és megoldásán, a konfliktusok nyílt tárgyalásos rendszerű demokratikus megvitatásán alapul.

11 11 HEFOP P /1.0 PANNON - TISZK Tanácsadó Testület Integrált Intézményirányítási Testület Konzorciumi Szekció Intézményvezető Igazgató Tanács PANNON – TISZK Szakmai Pedagógiai Szolgáltató Központ Intézményegység vezető PANNON – TISZK Gazdasági Szervezet Gazdasági vezető PANNON – TISZK Szakképző Központ Intézményegység vezető

12 12 HEFOP P /1.0 Pécsi Kereskedelmi Idegenforgalmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskola 500.SZ. Angster József Szakképző Iskola,Pécs Radnóti Miklós Közgazdasági Szakközépiskola, Pécs Zipernowsky Károly Műszaki Szakközépiskola, Pécs Széchenyi István Gimnázium és Szakközépiskola, Pécs MIOK József Nádor Gimnázium és Szakképző Iskola Pécsi Tagiskolája BMÖ Nagy László Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Komló BMÖ Radnóti Miklós Szakközépiskola és Szakiskola, Mohács

13 13 HEFOP P /1.0 A PANNON-TISZK feladatcsoportjai Koordináció Innováció Továbbképzés Tanácsadás Közösségi funkciók

14 14 HEFOP P /1.0

15 15 Koordináció területei Kínálati és keresleti oldal összehangolása Adatbázis és egyeztetés Egységes arculatú marketing megjelenés Logó, kiadványok, net tervezés Moduláris és rész- szakképzés Idősávok és forgási programok Szakmai orientáció összehangolása egyeztetés Üzemen felüli képzés Forgási programok Üzemközi gyakorlati képzés Intézményi bemutatók, prezentációk Szakmák egymásra épülése Kiadványok HEFOP P /1.0

16 16 Innováció Munkaerőpiaci adatbázis és prognózis Végzettek adatbázisa Szakmai- módszertani fejlesztés Dokumentált és terjeszthető eljárások Pedagógiai innovációk Dokumentált és terjeszthető képzési csomagok Információs rendszer Tanuló nyilvántartás és forgás Honlap Könyvtár, Hova Kp, Tartalomszolg Intézményi PPR és IMIP Dokumentált és terjeszthető módszerek Finanszírozási források lehívása Dokumentált, megvalósult projektek HEFOP P /1.0

17 17 Továbbképzés Új tananyagok Oktatók Pedagógusok Kamarai tanácsadók számára Mérés-értékelés Oktatók Pedagógusok Kamarai tanácsadók számára Szakmai-módszertani Személyes intézményi tanácsadók számára Szakmai-módszertani Tutorok számára HEFOP P /1.0

18 18 Tanácsadás: szurevizori rendszer működtetése a képzés helyszínén Új tananyagok Oktatók Pedagógusok Kamarai tanácsadók számára Mérés-értékelés Oktatók Pedagógusok Kamarai tanácsadók számára Szakmai-módszertani Személyes intézményi tanácsadók számára Szakmai-módszertani Tutorok számára HEFOP P /1.0

19 19 Közösségi Családpedagógiai, pályaorientációs, képzési korrekciós, rész képzési, karrier Protokollok Humán tanácsadási e- szolgáltatások Weblapon Munkaerőpiacra segítő szolgáltatások, tanácsadás (one shop) Protokollok, curriculumok Inkubáció fogyatékkal élők és távmunkát végző volt diákjaink számára számára Kiépített akadálymentes terminálok e- szolgáltatások munkaállomásai Kiépített és működtetett munkahelyek az intézményrendszerben HEFOP P /1.0

20 20 A feladatok ellátását biztosító informatikai rendszerfejlesztés Integrált elektronikus intézményirányítási rendszer kiszolgálására képes hardver és szoftver környezet megteremtése amely képes: az oktatásszervezési,a nyomkövetési,a szakképzésben résztvevő gyakorlati helyek adatbázisát kezelni, a moduláris oktatás tanulónyilvántartási kommunikációs kapcsolatot az intézmények között biztosítani alkalmas a minőségbiztosítási dokumentációs igények elektronikus kielégítésére a közösségi feladatokat szolgáló PANNON-TISZK Honlap üzemeltetésére aktuális adatállományokkal amely szolgáltatásával képes biztosítani az egyesített intézményi könyvtárkatalógust, Hova tovább központ karrierhonlap működését (benne a cégek állásajánlatainak és a végzett tanulók önéletrajzainak adatbázisaival) az e-learning létrehozását és működtetését Webfelületen E hardver rendszer a PANNON-TISZK székhelyére telepített központi szerverből és a 8 iskolához telepített userekből áll. az üzemközi képzési helyek így a tanirodák, tanműhelyek informatikai videokonferenciát lehetővé tevő kapcsolatának biztosítása HEFOP P /1.0

21 21 HEFOP P /1.0 Kimenet Továbbképzésben résztvevő szakemberek száma 256fő A TISZK közösségi funkcióit igénybe vevő, vagy azok szolgáltatásaiban részt vett tanulók száma 7950fő Eredmény Szakképzésben végzett tanulók száma6126fő Tanulószerződések aránya6% Hatás A munkához vagy más pozitív eredményhez jutott személyek száma 6700fő Szakképzési rendszerből lemorzsolódók aránya 9,06% Céljaink

22 22 HEFOP P /1.0 …és ahol mindez megvalósul…


Letölteni ppt "1 HEFOP-3.2.2.-P.-2004-10-0018/1.0 Térségi Integrált Szakképző Központ létrehozása a szakképzés hatékonyságának növelése érdekében 2005-2008 HEFOP 4.1.1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések