Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vezetőkkel szemben támasztott követelmények változásai az elmúlt évtizedekben Lévai Ágnes Humán Szakmai Vezető 2015. november 19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vezetőkkel szemben támasztott követelmények változásai az elmúlt évtizedekben Lévai Ágnes Humán Szakmai Vezető 2015. november 19."— Előadás másolata:

1 A vezetőkkel szemben támasztott követelmények változásai az elmúlt évtizedekben Lévai Ágnes Humán Szakmai Vezető november 19.

2 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Szolgáltatásaink Bérügyvitel, bérszámfejtés - outsourcing Munkaügyi, munkajogi tanácsadás HR projektek munkaügyi ügyintézés, bérügyvitel, TB ügyintézés Cafeteria tanácsadás, adatszolgáltatások biztosítása. toborzás – kiválasztás, teljesítmény-menedzsment, kompenzációs rendszerek, munkakör értékelés, oktatási és képzési rendszerek, szervezet és folyamatalapú audit, vezetői és HR vezetői gyakorlati coaching HR tanácsadás.

3 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Néhány referenciánk

4 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Kutatások a vezetés és a vezetőkkel szemben támasztott követelmények változásával kapcsolatosan  vezetői kompetenciamérés eredményei 2005 és 2015 között – magyar  Führung im Wandel (Nr. 22) – 2013 – német  Führungskräfte müssen zum Network-Leader werden – 25 Blickwechsel: Neue Anforderungen an Führungskräfte TalentManagement Ausgabe 1 // September 2014 – német

5 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! tanulmánya „Führung im Wandel” – Változásban a vezetés  Vezetéssel kapcsolatos kihívások a mai világban  Jelenkori vezetés  Mi kell a változáshoz?

6 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! A vezetéssel kapcsolatos kihívások Megatrendek  Demográfiai változások  Alacsony születési ráta, magasabb életkor.  Globalizáció  Globális piacok kikényszerítik a rugalmasságot és az innovációt.  Individualizáció  Az emberek céljai és vágyai sokkal differenciáltabbak és nagyobb hangsúlyt kapnak, mint régen. Sokkal egyedibb megoldásokra van szükség.  Struktúraváltás és technologizált világ  A szolgáltató szektor erősödése a technikai vívmányok térnyerésével.

7 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Hogyan újítják meg a megatrendek a vezetést?  Globalizáció  A vezetők a legtöbbször virtuális teamekkel dolgoznak, felerősödik a kommunikáció és a hálózatépítés szerepe, komplexebb lesz a vezetés. A vezetők támogató szerepére megnő az igény.  Individualizáció  A vállalati értékek és a küldetéstudat felértékelődik a szabályokkal és kötöttségekkel szemben. Az értéktudat és az értelmes munka a vezetés fontos elemeivé válnak (IBM felmérés 2012).  Struktúraváltás és technologizált világ  A munkavállalók flexibilitása felértékelődik (a vezetők kétharmada a munkatársak legfontosabb tulajdonságának a rugalmasságot tartja).

8 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! A vezetői támogatás változása

9 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! És hogyan állunk mindezzel?

10 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Hogyan lesz a vezetés/vezető hatékony az új elvárások mellet? Autokrata vezetés Trankzakciós vezetés Transzformális vezetés Hiteles vezetés Bevonásos vezetés Team vezetés Alkalmazkodó vezetés Egyszemélyes, jelenlét alapú Management by Objectives Értékeket, küldetést a személye által közvetít Saját morális értékek által vezet „A mi értékeink, a mi problémáink” Team munka virtuális csoportokban Bizalom a munkatársak képességeiben

11 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Milyenek legyenek az „új világ” vezetői? Vezetési irányzat AutokrataTranzakciósTranszformálisHitelesBevonásosTeamAlkalmazkodó DirektívKonzultatívKépes befolyásolniJó önismerettel rendelkezik Képes befolyásolni Együtt- működő Jól alkalmazkodik Pragmatikus Motivál és inspirálLáthatóMotiválElérhetőEgyüttműködő Cél és eszköz a hatalom gyakorlása Célfókuszú (gazdasági) Intellektuálisan megmozgat Az információkat objektíven közvetít A hierarchiát a háttérbe szorítja CélfókuszúA hierarchiát teljesen háttérbe szorítja Nem támaszkodik a munkatársi közösségre Támaszkodik a munkatársak hozzájárulására EgyénfókuszúBelső morális meggyőződés- ből cselekszik Bizalmat ébreszt Jó szervező Innovatív Szakember Nem biztos, hogy szakember Szakember

12 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! módszer Kérdés: Hogyan változtak a CAPTain Online kompetencia-méréssel értékelt vezetők teszteredményei az elmúlt tíz évben? Vizsgálat:  900 vezetői teszteredmény 2015-ből, és 400 vezetői teszteredmény 2005-ből  csak azokat a CAPTain kompetenciákat mutatják be, ahol statisztikailag szignifikáns eltéréseket találtak az átlagok között a vizsgált mintákon  ezért a bemutatott kisebb változások is érdekességre vagy tendenciára utalhatnak

13 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Vezetés  határozottabb magatartás, de demokratikus stílus  jobban követik a többiek munkáját  több érzékük van az emberek irányításához  nem látják magukat egyértelműen vezető szerepben

14 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Munkastílus  operatívabb irányba tolódtak  jobban elmerülnek a részletekben (!)  kitartóbbak  sok feladatot maguk végeznek el  jól tudnak priorizálni

15 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Önállóság  előnyben részesítik, ha munkakörük pontosan meg van határozva  nehezebben hoznak döntést  visszacsatolásra való igényük mértéke a tíz év alatt nem változott: alapvetően támogatás és bíztatás nélkül dolgoznak  jól függetleníteni tudják magukat kollégáik elismerésétől

16 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Kommunikáció  jobb önérvényesítés  nyíltabb érzelemkifejezés  kevésbé kerülnek olyan helyzetekbe, ahol a középpontban lehetnek vagy másokat meggyőzhetnek  kritikusabban szemlélik saját munkájukat

17 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Vitalitás, stressz  kevesebb idő a regenerálódásra, egészségük megőrzésére  alacsonyabb ellenálló képesség a stresszhelyzetekben

18 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Mit jelent ez nekünk? Faktorok++-- VezetésSokkal „jobb” vezetők Tudatos vezetők, kifejezett vezetői potenciállal Nem érzik pozícióban magukat MunkastílusSokkal gyakorlatiasabban dolgoznak (több időt töltenek a munkával) ÖnállóságFüggetleníteni tudják magukat a csoport véleményétől Kötöttebb keretek között dolgoznak Döntéshozatal- hoz több idő kell KommunikációJobb önérvényesülés Nyíltabb önkifejezés Kevesebb érvényesülési helyzet Kevesebb önbizalom VitalitásKisebb vitalitás

19 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Összefoglalás I.  A társadalmi változások hatást gyakorolnak a vállalatokra, így a vezetőkkel szemben támasztott követelményekre is  A vállalatok környezete sokkal komplexebbé vált, így a vezetés is komplexebb lett  A sikeres vállalatok már korábban felismerték a vezetésben rejlő lehetőségeket, és próbálták adaptálni a vezetőket  A vezetők vezetői képességei Magyarországon fejlődtek az elmúlt évek alatt, de a vezetői pozíciójuk gyengébb  Kevesebb stratégiai, több gyakorlati feladatuk van, amellyel több időt töltenek, így a munkatársak vezetésére valószínűleg kevesebb idő jut  A vezetők önbizalma törékenyebb, környezetük szabályozottabb – amely a magas vezetői potenciállal rendelkezőknek korlátokat jelent.

20 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Összefoglalás II.  A Magyarországon végzett kutatásban részt vevők valószínűleg nem olyan környezetben, vállalati hierarchiában dolgoznak, ahol képességeiket kibontakoztathatnák.  A társadalmi változások, és a vállalatok ezekre adott lassú reakciója a vezetőket elkedvetlenítheti, frusztrálhatja, ami stresszt és akár kiégést is okozhat.

21 ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Kérdések és válaszok


Letölteni ppt "A vezetőkkel szemben támasztott követelmények változásai az elmúlt évtizedekben Lévai Ágnes Humán Szakmai Vezető 2015. november 19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések