Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Feladatok a weboldalunk optimalizálása körül Előadó : Góré Tibor KMI hallgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Feladatok a weboldalunk optimalizálása körül Előadó : Góré Tibor KMI hallgató."— Előadás másolata:

1 Feladatok a weboldalunk optimalizálása körül Előadó : Góré Tibor KMI hallgató

2 SEO 2010 Ez a bemutató a weboldalak keresőoptimalizálását hivatott rövid tanácsadáson keresztül szemlélteti. Célja minél látogatottabbá tenni oldalunkat és a kitűzött célnak létrehozott weblap megfelelősé- gének,működésének javítása, fokozása. PageRank szemléltetése, fogalma, működése. Elemzés, stratégiaKeresőszavak, tartalmakEredmények vizsgálataFinomítások, állandó frissítés

3

4 SEO Search Engine Optimization Minden keresőoptimalizálási feladat teljesen egyedi, amely függ a konkrét honlaptól, a megrendelő elérendő céljaitól, a megcélzott felhasználói csoporttól és az adott területen fennálló versenyhelyzettől (ez alatt a keresőpozíciókért folytatott versenyt értjük).

5 Keresőmarketing Egy weboldal működtetése sok szempontból egy bolt üzemeltetéséhez hasonlít: akkor lehetünk sikeresek, ha az emberek megtalálják nálunk, amit keresnek – és persze az is elengedhetetlen, hogy tudják, van boltunk és az is, hol találnak meg minket. A fentiek talán triviálisnak tűnnek, de az interneten napról-napra tapasztaljuk, hogy weboldalak ezrei indulnak el anélkül, hogy erről azok is tudomást szerezhetnének, akiknek ezeket a site-okat szánták. Mivel felmérések szerint az emberek 90%- a keresőt használ, és az esetek 89.8%-ban az első oldalon felbukkanó találatok közül választ, kézenfekvő, hogy csak akkor van esélye rá, hogy nagyobb tömegű látogatót – ezáltal bevételt – szerezzen, ha oldala ott van az elsők között a Google-ban, Yahoo- banGoogleYahoo

6 Képzelje el… Napjainkban több oldal van a weben, mint ahány ember Földünkön él – csak a Google 8 milliárd site-ot tart számon – így nem várhatjuk el senkitől, hogy végigböngéssze az összes oldalt, amit mondjuk az Ön kulcsszava alatt találhatna. Azt teszi, amit nyilván Ön is, amikor szüksége van valamire a weben: beír egy szót a keresőben, majd az első találatok közül kiválasztja a legígéretesebbet.

7

8 Kereső-optimalizálási szolgáltatás Konkurencia-elemzés és stratégia alkotás: kielemezzük oldala jelenlegi helyzetét, az okokat és a lehetőségeket – annak érdekében, hogy együttműködésünk a lehető legnagyobb és leggyorsabb növekedést biztosítsa. Keresőszavak kiválasztása: saját adatbázisunk alapján meg tudjuk mondani, hogy az oldalához köthető szavak közül melyeket használják a netezők leggyakrabban. A weboldal „kereső-barát” átalakítása: tudjuk, mi alapján rangsorolnak a keresők, így első látásra alig észrevehető változtatásokkal is segíthetjük, hogy az Ön oldalát „ígéretesebbnek lássák” konkurenseinél. Optimalizált aloldalak készítése: amennyiben az elemzések alapján ez szükséges, segítünk aloldalainak keresőbaráttá tételében is. webtartalom elemzésátalakitásOptimalizáláskeresőszavak

9

10 Bekerülés az indexbe A legfontosabb keresőmotorok (a Google, Yahoo és a Bing) úgynevezett crawlereket használnak a feltérképezendő weboldalak beindexelésére. Ezek a robotok a hivatkozások mentén, egyfajta robotizált böngészőként járják a webet és regisztrálják a talált oldalak tartalmát, hivatkozásait, illetve gyűjtik össze az új weboldalakat. Ez azt jelenti, hogy azok az oldalak, melyekre a már a keresőkben megtalálható bármely oldalról mutat legalább egy hivatkozás, automatikusan belekerülnek a keresők adatbázisába, velük kapcsolatban semmilyen további teendő sincs. Vannak azonban olyan weboldalak, különösen a dinamikusan, régebbi szerkesztőségi rendszerek által generáltak között, melyeket a keresők nem indexelik be. Ennek oka lehet, ha a crawler nem tudja felmérni, hogy a generált dinamikus lapok száma mekkora lehet. Miután nem akar végtelen ciklusba kerülni, adott mélység után megáll. Helytelen azonban azt mondani, hogy egy weblapot keresőre optimalizálunk. Az optimalizálás ugyanis adott kulcsszavakra vonatkozik, amelyekre a weblapunk csak egy bizonyos oldalát optimalizáljuk. Ugyanígy a PageRank is csak egy adott oldalra vonatkozik, nem az egész weblapra.A jó weblap – a keresők által ajánlott technikák Tévhitek - Ha már van weboldalam, az azt jelenti hogy sok látogatója is lesz.- Ha már beregisztráltam magam a keresőrendszerekbe akkor jól állok akeresőoptimalizálás szempontjából- Ha rákeresnek a cégem, vagy az oldalam nevére, akkor az első helyen dob ki a keresőrendszer, vagyis **jól állok a keresőoptimalizálás szempontjából. Kezdés- Mielőtt elkezdenénk az oldalunk gondos összeállítását, fontos a későbbi optimalizálás szempontjából a konkurencia oldalak felmérése, amelyek hasonló témával foglalkoznak, mint amilyet mi tervezünk. Ez abból a szempontból hasznos, hogy megnézzük azt, hogy melyek azok a témák, amikben esetlegesen labdába rúghatunk és nincsenek csontig lerágva. Ugyanis akárhogy megfeszülhetünk, de ha egy olyan témában szeretnénk előrébb lenni a keresőoldalak találati listáján, amit már 30 oldal feldolgozott, az nagyon nehéz. Kulcsszavak - Az egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb lépés a kulcsszavak kiválasztása. Az oldalunk szövegét tudatosan kell megírni, úgy hogy a lehető legtöbb kulcsszót tartalmazza.Természetesen ez nem azt jelenti, hogy egy mondaton belül ötször kell elismételni őket, figyelni kell arra, hogy az oldalt alapvetően nem a keresőrobotoknak, hanem embereknek készítjük, így fontos az átláthatóság. Fontos a html kód cím (title) részébe is elrejteni kulcsszavakat, mert azokat is előnyben részesítik a keresőrobotok. Esetlegesen van lehetőségünk még a képek alt tagjében és a linkek title tagjében is elrejteni kulcsszavakat a tartalmak között. Domainnév - Érdemes rajta jó hosszan elidőzni, mert a domainnévben szereplő kulcsszavak sokatnyomnak a latba. Meta tag-ek - A lényegük jóformán az, hogy a keresőrendszerek által használt keresőrobotoknak információkat adjon az oldalunkról, miközben vizsgálják azt. - Meta keywords alá megadhatjuk a kulcsszavakat amiket előnyben részesít az oldalunk, és szeretnénk ha erre dobna ki minket. Nem érdemes 20-nál többet megadni, mert a keresőrobotok ezzel hátrébb is indexelhetnek a találati listán. - Meta description alá megadhatjuk az oldalunk témáját.- Meta language alá megadhatjuk az oldalunk nyelvét. - Meta robots tag alatt kommunikálhatunk a keresőrobotokkal. Mondhatjuk neki hogy ne indexelje az adott oldalt, indexelje minden aloldalával együtt stb.

11

12 Keresőmotorok szeretik, ha… - A tartalom a maga természetes módján, de bőségesen tartalmazz kulcsszavakat. - A teljes tartalom látható a keresőmotorok ügynökei (spider) számára - A tartalomban világos az információs hierarchai, miről szól az oldal - Gyorsan betöltödő tartalom, indexelés hatékony - Elismert webhelyekről mutatnak hivatkozások oldalainkra - Becsületes tartalom, amely nem játssza ki a keresőmotorokat - Világos, beszédes kulcszsavakat tartalmazó URL-k - Tartománynevek amelyek már régóta léteznek - Természetes logika - Az emberek ás a keresőmotorok nagyra értékelik ha kiváló tartalmat kapnak, mint ahogyan azt ilyenkor nekünk is kedvünk támad tovább adni ismerőseinknek

13 Fekete és fehér kalapos SEO technikák Fekete kalaposnak hívjuk azokat a SEO technikákat amelyek a keresőmotorok becsapására irányul, azok a megoldások ellenben, amelyek tiszteletben tartják azt a szemléletmódot, amely alapján a keresőmotorok feltérképezik a webet, fehér kalaposnak hivjuk. Hirhedt botrány: 2006 február BMW honlap Telezsufolt kulcsszavak és mindez háttérszinű szövegszinnel leplezve.

14 Könnyen megtalálható honlapok létrehozása a gyakorlatban Számos módszert ismerünk erre, de ezeket átfogó stratégiává kell alakítani és fontossági sorrendet kell felállítani a honlap sikeres célja érdekében. Segítsük az embereket hogy megtalálhassák honlapunkat, találják meg amit kerestek és ösztönözzük őket az ismételt visszatérésre. Visszatérés módja levelezési és hírlista RSS alkalmazása stb.

15 Fontossági teendők ismertetése

16

17 Linknépszerűségi mutató - Ha már kész az oldalunk, beregisztráltunk a keresőrendszerekbe, úgy érezzük, hogy készen vagyunk, akkor jön a lényeg. Az oldalunk a Google keresőrendszerben egy adott skála szerint, egy úgynevezett PageRank skála szerint osztályozva van, attól függően, hogy a Google rendszer mennyire tartja az adott témán belül fontosnak az oldalt. Ezt a PageRank-ot aszerint osztja ki, hogy mennyire releváns egy oldal (adott témában), ami a mi oldalunkra linkel. Ezáltal lett a Google egyedi a keresőrendszerek között, hogy kitalálta azt a technikát, amivel az oldalakat témájuk szerint csoportosította és azon belül rangsorolta is. Ezért manapság, ha valaki bármit beír a google-ba, maximum 2 kattintás után pozitív eredményre talál. Magát a PageRankunkat növelhetjük azzal, hogyha a mi témánkban releváns oldalakkal hivatkoztatunk a mi oldalunkra. (ha 5 matematikus ajánl téged, akkor valószínűleg értesz a matematikához). Tévhit manapság már az is, hogy ugyan a keresőoldalak régebben nem tudták indexelni a flash alapú weboldalakat, de ma már a flash-be ágyazott szövegrészeket is képesek.

18 PageRank fogalom A PageRank az informatikában egy olyan algoritmus, amely hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján. (Ezt a számot szintén PageRanknek nevezik.) A PageRank a Google internetes keresőmotor legfontosabb eleme. Larry Page és Sergey Brin (a Google alapítói) fejlesztették ki 1998-ban a Stanford Egyetemen.informatikában algoritmushiperlinkekkel dokumentumokhozGoogleinterneteskeresőmotorLarry PageSergey Brin1998Stanford Egyetemen A Google arra a feltételezésre épít, hogy a weboldalak készítői általában azokra az oldalakra linkelnek a saját lapjukról, amiket jónak tartanak, vagyis minden hiperlink felfogható egy-egy szavazatként a céloldalra. Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos. (Ez egy rekurzív definíció: az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak.) A PageRank a fontosság számszerűsítése. weboldalakrekurzív definíció A „PageRank” szó a Google bejegyzett védjegye. Az eljárást az USA-ban szabadalom védi (6,285,999. számú U.S.-szabadalom).védjegyeUSAszabadalom6,285,999. számú U.S.-szabadalom

19 Weblap mely megmentheti a világot… Érdekesség: Kanadai Közegészségügyi Intézet létrehozta a GPHIN keresőmotort, melynek feladata megvizsgálni folyamatosan hogy veszélyezteti-e valamilyen járvány az emberiséget ami a teljes kipusztuláshoz vezethet. 2002-2003 SARS virus előrejelzése már 3 hónappal az elterjedése előtt megfékezve a világméretű járványt. GPHIN- Globál Public Health Intelligence Network Érdekesség a legújabb fejlesztésű keresők: Lefotozzuk okostelefonnal és a kép vagy hang alapján keress a világhálon.

20 Ajánlott irodalom és weblap AARRON WALTER: KERESŐK ÉS WEBHELYEK HONLAP: http://buildingfindablewebsites.com ÖSSZEFOGLALÁS: WEBES SZABVÁNYOK+IMPOZÁNS TARTALOM= MEGTALÁLHATÓSÁG = SIKERES WEBHELY

21


Letölteni ppt "Feladatok a weboldalunk optimalizálása körül Előadó : Góré Tibor KMI hallgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések