Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kádas István 2015 A kísérő nélküli kiskorúak ellátásának gyakorlata — Fót.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kádas István 2015 A kísérő nélküli kiskorúak ellátásának gyakorlata — Fót."— Előadás másolata:

1 Kádas István 2015 A kísérő nélküli kiskorúak ellátásának gyakorlata — Fót

2 Magyarországi eljárásrend Az évi XXXI. törvény napjával hatálya alá vonta a kísérő nélküli kiskorú menedékkérőket. Eljárások: - idegenrendészeti - menekültügyi - gyermekvédelmi

3 Károlyi István Gyermekközpont augusztus - Károlyi István Gyermekközpont Fenntartói kijelölés alapján befogadja a Magyarország területén tartózkodó kísérő nélküli (menekült) kiskorút és biztosítja a gyermekvédelmi szakellátását. - Négy éve működik - mint nemzetközi gyermekmentő, gyermekvédő programot végrehajtó - a KNK Gyermekotthon, ahol olyan gyerekeket fogadunk, akik hozzátartozó nélkül érkeztek hazánkba.

4 Károlyi István Gyermekközpont A kísérő nélküli kiskorúak elhelyezésére a Gyermekközpontban 34 férőhely került kialakításra. Az egykor több száz férőhelyes intézményben azonban számos, gyermekotthoni egység található, és amikor a helyzet úgy kívánta, ott is helyeztünk el kísérő nélküli kiskorúakat.

5 Kísérő Nélküli Kiskorúk Gyermekotthona Betöltött férőhelyek: évben :178 fő fordult meg az otthonban – az otthon fő napi létszámmal működött évben : 290 fő fordult meg az otthonban – az otthon fő napi létszámmal működött évben :1072 fő fordult meg az otthonban – az otthon fő – – napi létszámmal működött évben november 15-ig: 2390 fő fordult meg az otthonban – az otthon fő (314 fő) –– napi létszámmal működött.

6 A célcsoport speciális sajátosságai Motiváció: jólét reménye, nem akart a tálibok oldalán harcolni vagy ennek elutasítása miatt meghalni. Úti cél: nem hazánkba akartak eljutni, hanem Németországba vagy más nyugat-európai országokba.

7 A célcsoport speciális sajátosságai - Ugyanolyan elbánásban részesül, mint egy hasonló helyzetű magyar, vagy az unió más területéről származó gyermek. - A kezeléshez nem elegendőek a magyar gyermekvédelmi ellátás által nyújtott teljes körű ellátás feltételei.

8 A célcsoport speciális sajátosságai súlyos identitás krízis halmozott veszteségélmény nyelvi nehézségek jelentős tanulmányi lemaradás / az iskolázottság teljes hiánya eltérő szocializációból származó sajátos szokások

9 A célcsoport speciális sajátosságai Egymásra utalt közösség: nincs törzsi háború, nincs szembenállás. Elhelyezés: nem kerülnek egy szobába a származási országban egymással szembenálló népcsoportokból származók. terápiás környezet, hozzáértő és nyelveket beszélő szakemberek. Konfliktusok: - általában a játékon, a focin vesznek össze, ha összekapnak. - a vallási vagy etnikai alap nem jellemző.

10 A célcsoport speciális sajátosságai Élelmezés: vallási előírásokra tekintettel. Vallásgyakorlat: a keresztény gyerekek a helyi katolikus templomba járnak, a muzulmánok pedig – mivel Budapesten tanulnak – minden péntek délután az irányzatuknak (síita, szunnita) megfelelő mecsetben imádkoznak. Ünnepek: figyelemmel vagyunk az ünnepeikre, viszont az otthonban a magyar kultúra hagyományos ünnepeit is együtt ünnepeljük.

11 A KNK Gyermekotthon bemutatása Otthonvezető: Roszík Zsófia „Aki egy árvának a fejét megsimogatja, egy fénysugarat fog kapni a feltámadás napján minden hajszálért, amelyhez keze ért.” /Korán/

12 Kísérő Nélküli Kiskorúak Gyermekotthona

13 Az otthon három csoportból áll Befogadó csoport – 10 fő 1-es csoport 12 fő 2-es csoport 12 fő A nevelők, gyermekfelügyelők mellett ápolónő, fejlesztőpedagógus, pszichológus, orvos van jelen a csoport hétköznapjaiban

14 Kísérő Nélküli Kiskorúak Gyermekotthona Csoport 1 Csoport 2

15 Heti terv október 26 – november 01. HÉTFŐKEDDSZERDACSÜTÖRTÖKPÉNTEKSZOMBATVASÁRNAP ébresztő reggeli Akik nem járnak iskolába, részükre 8:00-13:00 óra között belső oktatás, terápiás foglalkoztatás, valamint felzárkóztatás történik. ébresztő reggeli – Általános tájékoztatás (H.E.) Játékos nyelvtanulás (O.D.) Nyelvi feladatok (S.L.) Fejlesztő foglalkozás (S. L. ) Magyar nyelv tanulás (jezs.) Imára készülés, mecsetbe utazás Közös nagytakarítás Kultúr – integrációs foglalkozás (jezs.) – iskolába indulás ebéd – Kultúr – integrációs foglalkozás (K.E.) Házi ping- pong bajnokság (A.A.) Fejlesztő kreatív foglalkozás (L.M.) Halloween-i tökfaragás (B.T.) Szabad program Közös dobolás (A. E.) Evezés (M.B.) – Séta a parkban vacsora – Foci edzés (S.I.) Társas, kártya, egyéni szabadidő Playstation egyéni szabadidő Társas, kártya, egyéni szabadidő Playstation egyéni szabadidő Társas, kártya, egyéni szabadidő Filmklub (O.D.) Villanyoltás

16 Kísérő Nélküli Kiskorúak Gyermekotthona Imaterem Tanulószoba

17 Nemzetközi Ifjúsági Ház Nyolc számítógép internetezéshez/kapcsolattartáshoz, egy biliárd asztal, 2 csocsó asztal, ping-pong asztal, zeneszoba, hi-fi torony – az intézmény többi gyerekével közösen használják, minden hétköznap délutáni nyitvatartással Művelődés Háza - Íjászklub - Mozi terem

18 Sport Krikett Evezés

19 Kreatív foglalkozás

20

21 Zene, tánc

22 Közös főzés, ünneplés (Ramadán, Nowruz, Menekült Nap, stb.)

23 Szabadidő

24 Köszönöm a figyelmet! Roszík Zsófia Székesfehérvár


Letölteni ppt "Kádas István 2015 A kísérő nélküli kiskorúak ellátásának gyakorlata — Fót."

Hasonló előadás


Google Hirdetések