Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A KÖZNEVELÉSI TÍPUSÚ SPORTISKOLAI KERETTANTERV FELÜLVIZSGÁLATA Budapest, 2016. január 18.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A KÖZNEVELÉSI TÍPUSÚ SPORTISKOLAI KERETTANTERV FELÜLVIZSGÁLATA Budapest, 2016. január 18."— Előadás másolata:

1 A KÖZNEVELÉSI TÍPUSÚ SPORTISKOLAI KERETTANTERV FELÜLVIZSGÁLATA Budapest, január 18.

2 Történetiség A sportiskolai kerettanterv első verzióját 2007-ben hirdették ki a 9/2007. (II. 27.) OKM rendelettel, majd ez beépült a 17/2004. (V. 20.) OM rendeletbe. Az átdolgozott változat az 51/2012. (XII. 21.) EMMI rendelet a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről lett kihirdetve.

3 Mi tette szükségessé ezt a konferenciát? Az eltelt idő gyakorlati tapasztalatai. A kerettantervi tantárgyak tanításához szükséges tanári segédletek és tanulói taneszközök hiánya. A megváltozott pedagógiai és sportszakmai elvárások. Az iskolarendszerű sport- szakközépiskolák elindulása.

4 A jelenlegi helyzet (alsó tagozat) 1-4. évfolyam (a tanulókra vetített évfolyamonkénti heti órakeret: 5+2 óra) ÉvfolyamHeti óraszám Testnevelés és sport1-4.5 Küzdelem és játék1-4.1 Sportágválasztó1-4.1

5 A jelenlegi helyzet (felső tagozat) 5-8. évfolyam (a tanulókra vetített évfolyamonkénti heti órakeret: óra) ÉvfolyamHeti óraszám Testnevelés és sport Tanulásmódszertan5-6.1 és 0,5 Küzdelem és játék5-8.1 és 0,5 Sporterkölcstan7-8.0,5

6 A jelenlegi helyzet (középiskolai) évfolyam (heti órakeret: 3+2 óra) Testnevelés és sport Tanulásmódszertan9.1 Sporttörténet Sportági ismeretek1 Sport és szervezetei0,5 Testnevelés-elmélet0,5 Edzéselmélet0,5 Sportegészségtan0,5 Sportpszichológia1 Sportetika12.1

7 Kik taníthatják jelenleg ezeket a kerettantervi tantárgyakat? (1-4. évfolyam) Testnevelés és sport Testnevelő tanár, továbbá edző(k), szakedző(k) közreműködhetnek megfigyelésekkel, sportági órák megtartásával Küzdelem és játék Drámapedagógus vagy drámapedagógia szakirányú továbbképzést végzett pedagógus (előny, ha a szakembernek van versenysportolói múltja) SportágválasztóTestnevelő tanár vagy testnevelés műveltség- területű tanító vagy edző(k), szakedző(k) vagy versenysportolói múlttal rendelkező bármilyen szakos pedagógus

8 Kik taníthatják jelenleg ezeket a kerettantervi tantárgyakat? (5-8. évfolyam) Testnevelés és sport Testnevelő tanár, továbbá edző(k), szakedző(k) közreműködhetnek megfigyelésekkel, sportági órák megtartásával Tanulás- módszertan Magyartanár vagy fejlesztő pedagógus vagy tanulásmódszertan szakirányú továbbképzést végzett pedagógus Küzdelem és játék Drámapedagógus vagy drámapedagógia szakirányú továbbképzést végzett pedagógus (előny, ha a szakembernek van versenysportolói múltja) SporterkölcstanEtikatanár vagy filozófiatanár vagy etika szakirányú továbbképzést végzett pedagógus (előny, ha a szakembernek van versenysportolói múltja)

9 Kik taníthatják jelenleg ezeket a tantárgyakat a évfolyamon? Testnevelés és sport Testnevelő tanár, továbbá edző(k), szakedző(k) közreműködhetnek megfigyelésekkel, sportági órák megtartásával Tanulás-módszertan Magyartanár vagy fejlesztő pedagógus vagy tanulásmódszertan szakirányú továbbképzést végzett pedagógus Sporttörténet Testnevelő tanár vagy történelemtanár (előny, ha a szakembernek van versenysportolói múltja) Sportági ismeretekTestnevelő tanár vagy edző(k), szakedző(k) Sport és szervezetei Testnevelő tanár vagy sportszervező vagy sportmenedzser vagy sportjogi szakjogász vagy jogi szakokleveles sportszakember Testnevelés-elmélet Testnevelő tanár vagy versenysportolói múlttal rendelkező pedagógia szakos tanár EdzéselméletTestnevelő tanár vagy szakedző Sportegészségtan Testnevelő tanár vagy versenysportolói múlttal rendelkező egészségtantanár, biológiatanár vagy humánkineziológus vagy rekreációszervező és egészségfejlesztő szakember Sportpszichológia Sportpszichológus vagy versenysportolói múlttal rendelkező pszichológus vagy testnevelő tanár SportetikaEtikatanár vagy filozófiatanár vagy etika szakirányú továbbképzést végzett pedagógus (előny, ha a szakembernek van versenysportolói múltja)

10 Segédeszközök és taneszközök (1-8.) 1-4. évfolyam Testnevelés és sportKonkrétan nincs Küzdelem és játékSegédkönyv, CD SportágválasztóTanmenet 5-8. évfolyam Testnevelés és sportKonkrétan nincs TanulásmódszertanSegédlet Küzdelem és játékSegédkönyv, CD SporterkölcstanNincs Sportegészségtan és edzéselmélet Nincs

11 Segédeszközök és taneszközök (1-12.) évfolyam Testnevelés és sportKonkrétan nincs TanulásmódszertanSegédlet SporttörténetSegédlet Sportági ismeretekNincs Sport és szervezeteiSegédlet Testnevelés-elméletSegédlet EdzéselméletSegédlet SportegészségtanSegédlet SportpszichológiaNincs SportetikaNincs

12 Változtatási javaslat 1-4. évfolyam Testnevelés és sport1-4.5 Küzdelem és játék1-4.0,5 Sportágválasztó1-4.0, évfolyam Testnevelés és sport Tanulásmódszertan5-6.1 Küzdelem és játékNem lesz Sporterkölcstan7.1 Sportegészségtan és edzéselmélet8.0,5 + 0, évfolyam Testnevelés és sport Tanulásmódszertan9.1 Sporttörténet9.1 Sportági ismeretek10.1 Sport és szervezetei10.0,5 Testnevelés-elmélet10.0,5 Edzéselmélet11.1 Sportegészségtan11.1 Sportpszichológia12.1 Sportetika12.1

13 Feladatok Kerettantervi tartalmak felülvizsgálata, tantervi korrekciók megírása, benyújtása az OKI-nak Óratervi táblák igazítása a megváltoztatott tantervekhez A szükséges tanári segédletek és tanulói taneszközök kidolgozása, „akkreditáltatása” Akkreditált pedagógus- továbbképzési programok kidolgozása és a továbbképzések szükség szerinti folyamatos szervezése

14 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A KÖZNEVELÉSI TÍPUSÚ SPORTISKOLAI KERETTANTERV FELÜLVIZSGÁLATA Budapest, 2016. január 18."

Hasonló előadás


Google Hirdetések