Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Web 2.0 a zeneoktatásban?. Oktatás számítógéppel? A számítógéppel támogatott oktatás több mint 40 éves (1967-ben az Apollo programban az űrhajósok már.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Web 2.0 a zeneoktatásban?. Oktatás számítógéppel? A számítógéppel támogatott oktatás több mint 40 éves (1967-ben az Apollo programban az űrhajósok már."— Előadás másolata:

1 Web 2.0 a zeneoktatásban?

2 Oktatás számítógéppel? A számítógéppel támogatott oktatás több mint 40 éves (1967-ben az Apollo programban az űrhajósok már szimulációs programokat használtak) A multimédia és az internet fejlődése nagy lendületet adott az oktatási célú alkalmazásoknak. E-learning olyan oktatási forma, amely az (IKT) informatika és a kommunikáció technológia eszközeit alkalmazza az oktatás, képzés hatékonyságának javítására. Művészetoktatási konferencia

3 Mi is az a webkettő? Olyan internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek. Tartalommegosztás (szövegek, képek, zenék, filmek) Tartalom létrehozása a böngészőben történik, nincs szükség külön programokra, alkalmazásokra. Művészetoktatási konferencia

4 Tipikus webkettes alkalmazások Közösségi oldalak (IWIW, FaceBook, MyVip, stb.) Képmegosztó oldalak (Picasa, Flickr, Indafotó) Videómegosztók (YouTube, Google Videos) Blogok Wikipedia és más wikik Fórumok Aukciós oldalak Művészetoktatási konferencia

5 Netgeneráció éves korosztály (születési évük: ) Ösztönösen kezelik az eszközöket, kiválóan navigálnak a neten. A működésükről nem sokat tudnak, legtöbbször nem is érdekli őket. Nem szorítkoznak szöveg alapú információkra. Művészetoktatási konferencia

6 Generációk EDUCAUSE amerikai kutatóintézet Művészetoktatási konferencia

7 Adottságaik Magasfokú vizualitás, „látvány-igényesség”, Fejlett térlátás (3D játékok), Képesség a figyelem megosztására, Gyors reakcióidő jellemző rájuk. Művészetoktatási konferencia

8 Milyenek? Türelmetlenek, kapkodóak, Mindent készen akarnak megkapni, Nem tudnak mit kezdeni a szabados világgal, Nehezen küzdenek meg az információ áradattal, Nem szeretnek tanulni. Művészetoktatási konferencia

9 Netezési szokások Kb. 1,5-2 óra naponta Leginkább otthon neteznek Közösségi oldalak a legnépszerűbbek Azonnali üzenetküldők nagyarányú használata Zene és videó megosztó oldalak rendszeres látogatása Tanulásra nem használják a netet Információgyűjtésre ritkán Wikipedia (Saját felmérés alapján) Művészetoktatási konferencia

10 Miért tanítsunk a Neten? Használjuk ki a diákok neten töltött idejét. Nyílt forrású (ingyenes) alkalmazások. Megosztott tartalmak használata (audió, videó, kotta, stb.) Egyre bővülő hozzáférés. Művészetoktatási konferencia

11 Webkettes eszközök Személyes kezdőoldal: naptár, óra, linkgyűjtemény olyan oldalakról, ahol nincs RSS szolgáltatás, feljegyzések, üzenetek szerkesztése, megjelenítése, számológép, postaládánk olvasása, egyszerű kis játékok, ismerősök, barátok meghívása, stb. Netvibes Netvibes Művészetoktatási konferencia

12 Közösségi könyvjelzők-linkmegosztók a linkek adatainak (URL, leírás, cimkék) tárolása, szerkesztése, törlése, a link adatainak elküldése -ben, a linkek megosztása (igény szerint), visszakeresés, listázás a cimkék alapján, megosztás RSS szolgáltatással, a böngészőbe beépülő eszköztár - a könyvjelző szerkesztésének megkönnyítésére. DeliciousDelicious magyar oldalak: MyLink LinkmegosztóMyLinkLinkmegosztó Művészetoktatási konferencia

13 Fogalomtérkép, gondolat-térkép A technikát 1960-ban Joseph D. Novák a Cornell Egyetem professzora dolgozta ki. Segít az új ismereteket a már meglévő tudásminták közé beilleszteni, a korábbi ismereteinkhez hozzákapcsolni. A vizualtásban erős netgeneráció web 2.0-ás eszközökkel nagyon látványos, kreatív tudástérképeket tudna alkotni. Mindmeister Művészetoktatási konferencia

14 Közösségi portál profil szerkesztése, tagok listája, (tagtoborzás), tartalommegosztó lehetőségek (képek, videók, dokumentumok feltöltése, megjelenítése), chatszoba, küldés, blogok, fórumok kezelése. Ning Művészetoktatási konferencia

15 Időszalagok A történetet egy időszalag mentén meséljük el felfűzzük rá időrendben az eseményekhez (angolul: event, ejtsd: ívent) tartozó képeket, szövegeket, videókat Dipity Digitális történetmesélés Képekregény szerű megjelenítés Megjegyzések hozzáfűzése VoiceThread Művészetoktatási konferencia

16 Tartalom megosztás Kotta megosztások: Petrucci, Werner Icking, Free- scoresPetrucciWerner IckingFree- scores Hangzóanyag: egy „speciális” oldal, ahová hangokat tölthetünk fel, és beágyazhatjuk saját oldalunkba: SoundCloud Klasszikus zenei archívum: Classical ArchivesSoundCloudClassical Archives Videók: Youtube, Google Video, Daily Motion, Metacafe, Myspace, TeacherTube, ScoolTube, ExpertVillage, Bubbleply: szövegbuborékokat, feliratokat, képeket adhatunk a videókhoz.YoutubeGoogle VideoDaily Motion MetacafeMyspaceTeacherTubeScoolTube ExpertVillage Bubbleply Művészetoktatási konferencia

17 Képernyő videó készítés: ScreenToaster, a számítógép asztalán történteket rögzíthetjük, láthatjuk el kísérőszöveggel, és publikálhatjuk a web helyen, de akár le is menthetjük saját gépünkre.ScreenToaster Fájl megosztás WikisendWikisend-re feltölthetünk bármit (dokumentum, flash játék, stb.), és azt egy link segítségével bármikor elérhetővé tehetjük. Zenei játékok Zenei tréning oldal: Online Ear Training, Ear Training 02Online Ear TrainingEar Training 02 Sok flash zenei játék: Zeneijátékok, Zeneijáték 02ZeneijátékokZeneijáték 02 Művészetoktatási konferencia

18 Oktatási portál Ingyenes keretrendszer (CMS) Moduláris felépítés (bővíthető) Szabványok támogatása. Kezelése egyszerűen elsajátítható. Művészetoktatási konferencia

19 Nem web, de hasznos! Ingyenes kottaíró program, ami minden operációs rendszeren elérhető magyarul: MuseScore Kompatibilis a Finale és a Sibelius programmal is. MuseScore Hallásfejlesztés ingyen: GNU Solfege szintén keresztplatformos, a magyarítás még hiányos.GNU Solfege Művészetoktatási konferencia

20 A diákokat megkérdezve Tanórák során kb. 50% használ valamilyen alkalmazást (az általános és közép iskolában, prezentáció). Interaktív táblát ugyan ilyen arányban ismerik. Az e-learning kiegészítő tananyagként képzelhető el. Multimédiás tananyagot a tanártól nagyon szeretik, Ők nem használják. Nem szeretnének csak számítógéppel tanulni. Nem bíznak meg az internetes információkban. (zeneiskolai diákok körében készült felmérés alapján) Művészetoktatási konferencia

21


Letölteni ppt "Web 2.0 a zeneoktatásban?. Oktatás számítógéppel? A számítógéppel támogatott oktatás több mint 40 éves (1967-ben az Apollo programban az űrhajósok már."

Hasonló előadás


Google Hirdetések