Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HAMIS GYÓGYSZEREK – MIT TEHETÜNK A SZEMLÉLETVÁLTOZÁSÉRT? 2009. november.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HAMIS GYÓGYSZEREK – MIT TEHETÜNK A SZEMLÉLETVÁLTOZÁSÉRT? 2009. november."— Előadás másolata:

1 HAMIS GYÓGYSZEREK – MIT TEHETÜNK A SZEMLÉLETVÁLTOZÁSÉRT? november

2 2 Meghalt már valaki? A kampányt megelőző első tapasztalatok:  Nem érzékelik a veszély komolyságát (alábecsülik, hogy a felnőtt lakosság 6 százaléka potenciális fogyasztó jelenleg)  A média „vért” szeretne (nincsenek feldolgozható esetek, statisztikák)

3 3 Meghalt már valaki?  A gyógyszeripar szereplőinek jelentős része kivár vagy potyautas taktikát követ  Az Egészségügyi Minisztérium sem tartotta támogatható ügynek a hamis gyógyszer elleni küzdelmet

4 4 Eközben a világban...  Közleményben figyelmeztette a lakosságot az online vásárolt, H1N1 ellen ajánlott gyógyszerek veszélyeire a Health Canada. Az egészségügyi szerv kéri a kanadaiakat, hogy kerüljék a potenciális veszélyforrásokat  Figyelmeztetést adott ki az Európai Gyógyszerügynökség (European Medicines Agency, EMEA), amely szerint különböző bűnszövetkezetek próbálnak hamis vagy gyenge minőségű termékek értékesítésével hasznot húzni a H1N1 vírus terjedéséből.

5 5 Eközben a világban...  Az Amerikai Gyógyszer- és Élelmiszerügyi Hatóság (American Food and Drug Administration, FDA) óvatosságra inti a lakosságot az interneten kapható, a H1N1 vírusfertőzés megelőzésére, diagnosztizálására és kezelésére javallott készítményekkel kapcsolatban.

6 6 Eközben a világban...  Túl van első televíziós vetítésén Nagy-Britanniában a megbízhatatlan weboldalakról vásárolt gyógyszerek veszélyeire figyelmeztető reklámfilm. A spotot elsőként a Channel 4 adó sugározta, felkavaró tartalma miatt este 11 óra után. A korábban csak mozikban bemutatott kisfilmben egy férfi előbb bevesz egy pirulát, majd egy patkányt öklendezik fel

7 7 Eközben a világban...  Jacques Chirac kezdeményezésére nemzetközi felhívást tettek közzé több állami méltóság és iparági képviselő részvételével a Beninben rendezett gyógyszerhamisítás elleni konferencián. A felhívást várhatóan egy nemzetközi gyógyszerhamisítási egyezmény követi majd.  Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) becslése szerint az online értékesített gyógyszerek mintegy 50 százaléka hamisítvány, ráadásul az online értékesítés csak egy szelete a gyógyszerpiacnak.

8 8 Eközben a világban...  A „Legyen a betegek biztonsága az elsődleges” című konferencián elhangzottak szerint 384 százalékkal növekedett a lefoglalt hamis gyógyszerek száma az Európai Unió területén, így mára a gyógyszerek számítanak a harmadik legtöbbször csempészett árucikktípusnak.

9 9 Eközben a világban...  A kínai Állami Gyógyszer- és Élelmiszerügyi Hatóság 15 hamis gyógyszerekkel kereskedő honlapot leplezett le a napokban. Az SFDA közleménye szerint a 15 honlapon keresztül hamisítványokkal kapcsolatos információkhoz férhettek hozzá a látogatók, illetve hamis gyógyszereket kínáltak eladásra.  Egy nemrég közzétett kutatás eredményei szerint számtalan brit férfi módszeresen kockáztatja az életét azzal, hogy receptköteles gyógyszereket vásárol vény nélkül az interneten keresztül. A szakértők szerint az ilyen készítmények körülbelül 90 százaléka hamis, potenciálisan veszélyes termék.

10 10 Eközben a világban...  Nagy mennyiségű hamis rákos megbetegedések kezelésére javasolt gyógyszert foglaltak le az argentin hatóságok Buenos Airesben és Entre Ríos tartományban. Az akció során több orvost is őrizetbe vettek – írja a Momento24 portál. A hatósági közlemény szerint négy egészségügyi központ volt érintett a hamis rákgyógyszerek értékesítésében az argentin fővárosban

11 11 Eközben a világban...  A LegitScript.com online gyógyszertár hitelesítő szolgálat és a KnujOn.com internetbiztonsággal foglalkozó cég kutatása szerint a Microsoft által a bing.com-on kínált online hirdetési felületeken és szponzorált keresési találatokon elért internetes gyógyszertárak 89,7 százaléka hamis, illegális gyógyszert árul vagy tisztességtelen piaci magatartást tanúsít.

12 12 A támogatók  Hamisítás Elleni Nemzeti Testület – Magyar Szabadalmi Hivatal  Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete  Pfizer  Magyar Gyógyszerész Kamara – Patika magazin

13 13 Intenzív kampány március Célok: A szűkös költségvetés (kb. 4 millió forint) ellenére a leginkább veszélyeztetett, legkönnyebben beazonosítható célcsoportok elérése:  betegek, egészségügyi kérdések iránt érdeklődők  online fogyasztók

14 14 INTENZÍV KAMPÁNY március

15 15 Kiadvány 4 oldalas kiadvány 1600 körzeti orvosi rendelőbe került ki a gyógyszerhamisítás veszélyeivel foglalkozó anyag. Célja: a figyelemfelkeltés, az informálás, illetve a finom ráijesztés volt.

16 16 Sajtó hirdetés A gyógyszerhamisítás veszélyeivel foglalkozó hirdetés megjelent a több mint 200 ezer példányban a patikákba kerülő Patika magazinban.

17 17 Online kampány március Elkészült a honlap, ahol minden fontos információ megtalálható a gyógyszerhamisításról.www.hamisgyogyszer.hu A honlap gyakori forrása a témában azóta megjelent cikkeknek. Fontos lenne elérni, hogy az oldal aloldalként betagozódjon egy egészségügyi portálba, mert így a folyamatos látogatottság garantálva lenne.

18 18 Online kampány A legnagyobb egészségügyi portálok aloldalakon, kiemelt témaként/ a hónap témájaként foglalkoztak a gyógyszerhamisítással. PR cikkeket vásároltunk egészségügyi oldalakon. Központi banner helyeket vásároltunk, amelyek a „hamisgyogyszer.hu” oldalra navigálták az érdeklődőket.

19 19 Online kampány Hamisítás Elleni Nemzeti Testület hírlevele is folyamatosan, minden nap jelentkezett, benne gyógyszer hamisítással kapcsolatos hírekkel. A hírlevél a sajtóban folyamatos megjelenést produkál(t).

20 20 Film Elkészült egy 24 másodperces kis költségvetésű reklám, amelyet eredetileg televíziós sugárzásra szántunk, de egyelőre csak az interneten hozzáférhető.

21 21 PR ESEMÉNYEK  Honlap elindulása  HENT és a Magyar Gyógyszerész Kamara megállapodása a gyógyszerhamisítás elleni küzdelemről  Megjelent egy gyógyszerhamisítás riport, amely összefoglalja a jelenlegi magyarországi helyzetet (a tanulmány rövidített változata megjelent az OGYI által kiadott “Gyógyszereink” 2009/5. számában 16 ezer példány  Interjúk szervezése a témában az elektronikus és az írott sajtóban

22 22 A témához köthető arc felépítése a nyilvánosságban A témát a nyilvánosságban Dr. Székely Krisztina a HENT Gyógyszerhamisítás Elleni Munkacsoport vezetője képviselte.

23 23 Eredmények Több mint 200 megjelenés, amelyben a média minden területét lefedte. A kereskedelmi média reggeli műsorától kezdve a gazdasági napilapokig.

24 24 Kampány óta eltelt időszakban  A gyógyszerhamisítás témaköre állandó szereplője a HENT napi hírlevelének  A HENT Honfoglalón futott kampányában is szerepet kaptak gyógyszerhamisítással kapcsolatos kérdések  Folyamatosan visszatérő téma a sajtóban a gyógyszerhamisítás (legutóbb a Magyar Narancs foglalkozott a témával)

25 25 Kampány óta eltelt időszakban  A HENT kiadásában hamarosan megjelenik egy informatív, színes magazin, amelyben szintén helyet kap a gyógyszerhamisítás témaköre.  December 2-tól 11-ig „Hamis ígéretek, valódi veszélyek” kiállítás keretében is téma lesz a gyógyszerhamisítás.  A közeljövőben elkészül egy nemzetközi gyógyszerhamisítás riport

26 26 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "HAMIS GYÓGYSZEREK – MIT TEHETÜNK A SZEMLÉLETVÁLTOZÁSÉRT? 2009. november."

Hasonló előadás


Google Hirdetések