Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest, 2016. Neticle Technologies Online média elemzés Népszerű appok Magyarországon Vizsgált időszak: 2015. október 01 – december 31.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest, 2016. Neticle Technologies Online média elemzés Népszerű appok Magyarországon Vizsgált időszak: 2015. október 01 – december 31."— Előadás másolata:

1 Budapest, Neticle Technologies Online média elemzés Népszerű appok Magyarországon Vizsgált időszak: október 01 – december 31. Kiss Bernadett, elemző

2 Budapest, MÓDSZERTAN A számszerűsítés alapja az egyik legpontosabb magyar nyelvre készített saját véleményelemző algoritmus, mely 80-85%-os pontossággal képes megállapítani egy említés véleményét. A pontszámozott említések folyamatos összegzésével véleményárfolyamot (WOI - Web Opinion Index) alkot a rendszer. A véleményárfolyam a Neticle saját mutatója, mely a web véleményét egyetlen dinamikusan változó mutatószámmal fejezi ki. Vizsgált források  Magyar nyelvű fő hírportálok  Magyar nyelvű blogok  Magyar nyelvű fórumok  Google+ posztok  Nyilvános Facebook posztok  Twitter posztok  Tumblr posztok  YouTube videók A Neticle rendszer a vizsgált időszak webes tartalmaiban keresi meg a kulcsszavakat és azok szinonimáit tartalmazó említéseket (cikkeket, blogokat, hozzászólásokat, közösségi média tartalmakat). A megtalált tartalmakat automatikusan feldolgozza és véleményelemzi: minden említés kap egy pontszámot, úgynevezett véleményindexet, mely jelzi, hogy az adott szöveg mennyire pozitív vagy negatív a kulcsszóra vonatkozóan.

3 Budapest, TARTALOMJEGYZÉK ÖSSZEFOGLALÓ Közösségi személyszállítás Uber, Wunder  Mennyiségi áttekintés  Hullámzó megítélésű Uber, semleges Wunder  Közösségi személyszállítás az online sajtóban  Vélemények a közösségi médiában  Legfelkapottabb témák és tulajdonságok a közösségi médiában – Uber  Legaktívabb szerzők – Uber  Legaktívabb fórumok, fórumszálak

4 Budapest, ÖSSZEFOGLALÓ  október 01. és december 31. között vizsgáltuk összesen hét Magyarországon elérhető és népszerű mobilapplikáció webes megjelenéseit  Általánosságban elmondható, hogy a sharing economyval és közösségi fogyasztással kapcsolatos szolgáltatások népszerű témák az online térben. Közösségi személyszállítás – Uber, Wunder  A legtöbb említés a közösségi személyszállítás területén az Uberhez (886) köthető, a Wunder jóval kevesebb említést generált (25)  Mindkét vizsgált kulcsszó esetében a találatok nagyrészt cikkekből és a Facebookról származtak  A hazai és külföldi taxistüntetéseknek a mértékadó siteok főleg az Uber ellenességét emelték ki, így versenytársához képest a Wunder esetében nem tapasztaltunk szélsőséges véleményeket.

5 Budapest, KÖZÖSSÉGI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS – UBER, WUNDER

6 Budapest, Mennyiségi áttekintés – UBER, Wunder Az Uber esetében a gyakorisági diagramon 8 kiugró pontot azonosíthatunk:  Közös fejlesztésbe fog az Uber és az észt adóhivatal  Így használják a budapestiek az Ubert  Videón az Uber taxisa elleni támadás  Paprikaspray-vel védte meg magát az Uber-sofőr  Uber, Airbnb és a többiek: osztogatnak vagy fosztogatnak  Minden appba befészkelné magát az Uber  Foghatják a fejüket a taxisok: így lesz még olcsóbb az Uber INSIGHTS október 1. és december 31. között az Uber jelentősen több említést generált, mint versenytársai A közösségi személyszállítás, azon belül az Uber és a Wunder legtöbbször semleges kontextusban szerepelt, a pozitív és negatív említések aránya kiegyenlített

7 Budapest, HULLÁMZÓ MEGÍTÉLÉSŰ UBER, SEMLEGES WUNDER AZ EMLÍTÉSFOLYAM EGY GRAFIKONBAN ÖSSZESÍTI A WEBES MEGÍTÉLÉST (VÉLEMÉNYÁRFOLYAMOT) ÉS AZ EMLÍTÉSEK NAPI GYAKORISÁGÁT. A VÉKONY VONAL A MEGÍTÉLÉS ALAKULÁSÁT (VÉLEMÉNYÁRFOLYAMOT) MUTATJA, A KÖRÜLÖTTE LÉVŐ FELHŐ PEDIG A TARTALOM MENNYISÉGÉT. Fontos győzelem Londonban: az Uber mobilalkalmazása nem minősül taxiórának, a sofőröknek nem kell taxisengedélyt kiváltani. Kevesebb taxis a budapesti utcákon - Videón az Uber taxisa elleni támadás - Német városokból vonul ki az Uber „A taxi az Uber-hez képest olyan, mintha még mindig fülkébe járnánk telefonálni, vagy internet kávézóba netezni. Haladni kell a korral, ez van.” Még olcsóbban utazhatnak majd az Uber- userek: az UberHOP és az UberCOMMUTE célja, hogy munkából menet vagy jövet még egyszerűbb legyen az utazásmegosztás. Vélemény- árfolyam zuhanás KÉSZEN ÁLLTOK!? :) Vedd igénybe az ÚJ UBER felhasználóknak járó BOOM&Uber kedvezményt és utazz ingyen a bulira, vagy éppen onnan haza! Töltsd le az alkalmazást és újfelhasználóként használd fel az odaútra, vagy a hazaútra a 2500 forint értékű kuponodat! Megugró említésszám Pozitív vélemény- árfolyam Stagnáló vélemény- árfolyam - London polgármestere szerint el kell fogadni az Ubert - Személyes adatok szivárogtak ki az Ubertől

8 Budapest, A pozitív említések főleg az Uber újításaira vonatkoznak, például: már Messengerből is rendelhető Uber, az UberHOP és az UberCOMMUTE utazásmegosztást tesz lehetővé Pozitív említések Negatív kontextusban szerepelnek a taxis szervezetek leggyakoribb kritikái is (adózás, törvényesség, szabályozás). Negatív említések A cikkek főleg negatív történetekről számolnak be: az indiai mellett megjelenik a Bécsben egyszerre taxizó és uberező sofőrök esete is Negatív említések KÖZÖSSÉGI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS AZ ONLINE SAJTÓBAN „Az Uber a tömegközlekedés kiegészítője” Ipsos kutatás Pozitív említések AZ EMLÍTÉSGRÁF MEGMUTATJA, HOGY MELY KULCS TÉMÁKAT (KÉK) EMLÍTIK EGYÜTT (MAGA A KÖTÉS) ÉS MILYEN POZITÍV, ILLETVE NEGATÍV KIFEJEZÉSEK KAPCSOLÓDNAK HOZZÁJUK.

9 Budapest, A leggyakoribb témák a taxi, szolgálat, adó voltak, melyek megítélése vegyes volt: a szolgáltatásnál több pozitív, míg a taxi és a sofőr témáknál több negatív említést azonosítottunk, mint pozitívat. A vegyes megítélés jelzi, hogy a közösségi médiában sem egyértelmű az Uber megítélése és mindkét oldal (az ellenzők és a támogatók is) hangot adnak véleményüknek. Legfelkapottabb témák és tulajdonságok a közösségi médiában - UBER Témák Tulajdonságok A közösségi médiában az Uber megítélése a használathoz kötődő tulajdonságokat tekintve pozitív. A törvényesség az egyetlen tulajdonság, amelyhez arányaiban több negatív említés társul. „A szívemmel az Uber mellett állok, az eszemmel a legálisan adózó taxisok mellett. Az természetes, hogy a magyar emberek az olcsó, de nem adózó Uber mellett vannak. Mint ahogy a magyar emberek nagy többsége rázza az öklét, ha a korrupció és a mutyi miatt szakad az ország, egészségügy nulla, de ha ő hív mesterembert, az első kérdése: "Lehet számla nélkül mester?" „Az Uber sofőrök induláskor hobbiként, zsebpénzért csinálták, de manapság a sofőrök többsége a megélhetésért csinálja és sok közöttük a taxis is. Már elmúltak a kezdeti idők, amikor ez egy elit szolgáltatás volt és simán beültél a fullextrás Volvóba az értelmiségi sofőr mellé...” „Mától majdnem taxi (450/70/280Ft) árra drágult az Uber.” A KULCS TÉMÁK A LEGGYAKRABBAN EMLÍTETT TÉMÁKAT JELENÍTIK MEG, A POLARITÁSSAL EGYÜTT. „Taxizással az volt a baj, hogy nem kellett hozzá sok minden így olyanok is elvállalták akik nem értettek se az emberekhez se a vezetéshez, az utcákat sem ismerték. Én az UBER-ben nem csalódtam még és tetszik ez a rendszer.”

10 Budapest, Legaktívabb szerzők - UBER A legaktívabb szerző az Origo volt, mely alapvetően semleges vagy pozitív hangvételű cikkeket közölt az Uber kapcsán. Ezzel szemben az MTI főleg negatív felhangú hírei közül sokat átvettek további hírportálok is, általában ezek a hírek képviselik a negatív cikkek pólusát. Az E770 felhasználónév egy fórumozót takar, aki az Uber kapcsán felmerülő jogi, költséghatékonysági kérdésekről értekezik, a témában reagált több fórumozó véleményére is. Vegyes megítélés „Látom te sem utaztál még hiéna taxiban - tudod mennyiszer láttam pl. külföldieket az első sarkon kiszállni a hiéna taxiból, az pedig az utcán veréssel fenyegette meg az utasokat, hogy 5 ezret azért mindenképpen adjanak. Esélyed sem lenne, még neked se - fél percen belül ott lenne még 3 másik hiéna - és ez így megy már évtizedek óta, fix 'drosztokon' állnak, meg tudod nézni őket (bár csak messziről) az összes többi személyszállító is nagyon régóta létezik - Uber még sehol sem volt, ja meg Wundercar sem. Nem volt itt soha semmilyen egyenlőség a törvény előtt, azaz sem a jogalkotás sem pedig a jogalkalmazás nem teremtett egyenlő feltételeket - ezért abszurd pont az Uber kapcsán egyenlőségért kiáltani.” Utazz INGYEN a BOOM Szalagavató Afteredre, vagy épp a buliból haza! Nincs más dolgod, mint új felhasználóként letölteni az Uber alkalmazást és aktiválni a "BOOMParty" kódot és 2500 forintot jóváírnak neked! #aboomelintézte #hellouber „A közlemény szerint a verseny a taxitársaságok szemszögéből nem nevezhető fairnek, a közösségi autószolgálatok gyakorlatilag egészen "más pályán" szállhatnak versenybe ugyanazért az ügyfélkörért. Nem vonatkoznak rájuk a taxitársaságokra rótt gépjárműfeltételek és adminisztrációs szabályok.”

11 Budapest, Legaktívabb fórumok, fórumszálak - Véleményvezérek „Én csak azért mondtam, hogy ne keverjük ide az Oszkárt és hasonló telekocsikat, mert az alapelképzelés nem az üzleti felhasználás ami ugye nem adóköteles és nem is nyerészkedő, viszont az Uber, taxi tisztán üzletről szól, mindenképpen adózni kell(ene).” „Köszi, így legalább tudom milyen az Uber, sőt, lehet inkább azzal utazom majd.” „A Wunder átment telekocsiba, gyakorlatilag elhagyták a sofőrök, az utasok még reménykednek.... Az Uber árat emelt szinte ugyanazon a héten.... ” „Mondjuk elmész 4x a Vörösmartyra meg sétálni, ehhez vesztek 2 bérletet 20 ezerért. Ebből bőven elmehetnétek oda- vissza taxival minden héten de Uberrel heti 2x is.” A különböző fórumszálakon a vita általában kiegyensúlyozott a közösségi személyszállítást ellenzők és támogatók közt. Több fórumon megegyezik vagy átfed az aktív felhasználók tábora. „Egy uberféleség ezeknél pláne jobb, a normál társaságos taxik pedig nem olcsók, kiszámíthatatlan minőségű szolgáltatást kapsz, amiről valós esélyed sincs visszajelezni.”

12 Budapest, Neticle Technologies Neticle Technologies mitgondolaweb.blog.hu Neticle Kiss Bernadett elemző


Letölteni ppt "Budapest, 2016. Neticle Technologies Online média elemzés Népszerű appok Magyarországon Vizsgált időszak: 2015. október 01 – december 31."

Hasonló előadás


Google Hirdetések