Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÉPÍTÉSZET – GYEREKEK – EGÉSZSÉG építőjátékok, építő játékok, építő±játékok Skaliczki Judit BME Építőművészeti Doktori Iskola Egyéni kutatás 2015.04.01.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÉPÍTÉSZET – GYEREKEK – EGÉSZSÉG építőjátékok, építő játékok, építő±játékok Skaliczki Judit BME Építőművészeti Doktori Iskola Egyéni kutatás 2015.04.01."— Előadás másolata:

1

2 ÉPÍTÉSZET – GYEREKEK – EGÉSZSÉG építőjátékok, építő játékok, építő±játékok Skaliczki Judit BME Építőművészeti Doktori Iskola Egyéni kutatás Témavezető Szabó Árpád DLA

3 „All I really need to know I learned in Kindergarten” Robert Lee Fulghum

4 > Előzmények

5 > Friedrich Fröbel

6 > Az adományok és elfoglaltságok rendszere

7

8 > Építőjátékok tárgykultúra használati tárgyakműtárgyak játékok

9 > Kockajátékok kockajátékok a kocka mint oktatási felület tiszta formák magáért az építési folyamat megtapasztalásáért kulturális örökség és építészeti tartalom direkt közvetítése Piaget – az első játékszakasznak az explorációs játékszakasznak a legfejlettebb formája a konstruáló játék

10 > Játékfejlődés a kocka mint oktatási felület tiszta formák magáért az építési folyamat megtapasztalásáért kulturális örökség és építészeti tartalom direkt közvetítése 1830~ 1850~ 2015~ 1920~ 1880~

11 > Gyakorlat kockajátékok belső működési stuktúrája szabadon hagyott folyamatdidaktikusinterakcióra épülő Vizsgált példák: The Froebel Blockplay project The Froebel Gifts and OccupationsCommunity Playthings, Darvell

12 > SZakirodalom Tina Bruce – Exploring learning Young Children and Blockplay Roger A. Hart – Children’s Experience of Place A developmental study

13 > Kapcsolat Dr. Pataky Gabriella PhD, adjunktus ELTE TÓK, Vizuális nevelési Tanszék Hathy Zsuzsanna, DLA hallgató MOME Építészeti Doktori Iskola

14 > Óvodai esettanulmány Előképek Fröbel adományok készlet Jomili cubes

15 > Óvodai esettanulmány Előképek Tangram típusú játékok

16 > Óvodai esettanulmány Helyszínek – XII. kerület Hegyvidék XVII. Rákoskeresztúr XI. Újbuda Időpont – alkalom Cél – A Fröbel-rendszer formai absztrakciókra épülő térbeli lebontó rendszerének gyakorlati vizsgálata. Kísérleti kérdések – Milyen szinten képesek a gyerekek a formai absztrakcióra minden célirányos gyakrolat nélkül? Milyen szintű változást hoz a tapasztaltakhoz képest a záróalkalommal történő ismételt vizsgálat? - Milyen eredményeket kaphatunk a Fröbel –rendszer merev didaktikus rendszerét követve és milyen eredmények születnek egy interakciókra épülő szabadabb elvű munkafolyamat során? - Milyen a kockajátékok használatának helyzete és szerepe jelenleg a magyarországi óvodai gyakorlatban?

17 > Óvodai esettanulmány 1.Feladatcsoport 3d elemek - tömör fakockák alap tömegek megépítése -környezet -tudomány -szépség témakörökből átmozgatások gyakorlása szabad asszociációk 2. Feladatcsoport 2d elemek - síklapok 4x4 cm oldalhosszú fekete-fehér habkarton négyzetek és háromszögek ellentétképek, szimmetria, lépték fogalmak bemutatása 3. Feladatcsoport 1d elemek - vonalak 4 cm hosszúságú hurkapálcika elemek vonalas leképezés pálcikával és rajzban formák keresése épülethomlokzatokon

18 > Óvodai esettanulmány


Letölteni ppt "ÉPÍTÉSZET – GYEREKEK – EGÉSZSÉG építőjátékok, építő játékok, építő±játékok Skaliczki Judit BME Építőművészeti Doktori Iskola Egyéni kutatás 2015.04.01."

Hasonló előadás


Google Hirdetések