Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bemutatkozik a Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Szakképz ő Iskola, Kollégium és FVM Gyakorlóiskola Előadó: Balogh Gáborné Mécs vezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bemutatkozik a Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Szakképz ő Iskola, Kollégium és FVM Gyakorlóiskola Előadó: Balogh Gáborné Mécs vezető."— Előadás másolata:

1 Bemutatkozik a Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Szakképz ő Iskola, Kollégium és FVM Gyakorlóiskola Előadó: Balogh Gáborné Mécs vezető

2 Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Szakképző Iskola, Kollégium és FVM Gyakorlóiskola 1106 Budapest, Maglódi út 4/b Telefon/Fax:

3 8. általános 9. évfolyam 10. évfolyam 12. évfolyam 11. évfolyam Érettségi Szakmunkásképzés (1és 2 év) Technikusképzés (2 év) Más tanintézetben érettségizettek részére Felsőoktatás KÉPZÉSI SZERKEZET Szakmai előkészítő osztály

4 8. OSZTÁLYT VÉGZETTEK RÉSZÉRE 2+2 modell A tanulók a 10. évfolyam elvégzése után szakképzésben folytathatják tanulmányaikat 4+2 modell A 12. évfolyamot záró érettségi után technikusképzésben, valamint szakmunkásképzés- ben vehetnek részt NAT szerinti képzés 9-12 évfolyamon A pályaorientáció világbanki képzés szerint történik, vegyi és élelmiszeripari szakcsoportokban

5 SZAKMUNKÁSKÉPZÉS A 16. Életévét betöltött és a 8. osztályt elvégzettek részére a) 1 éves szakmunkásképzés  Élelmiszeripari laboráns  Élelmiszeripari mikrobiológiai laboráns  Élelmiszerbemutató-asszisztens  Hús-és hentesárú-eladó b) 2 éves szakmunkásképzés  Élelmiszertartósító szakmunkás  Élelmiszeripari menedzserasszisztens  Húsipari szakmunkás  Sörgyártó szakmunkás

6 TECHNIKUSKÉPZÉS ÉRETTSÉGI UTÁN OKJ szerinti technikusképzés  Élelmiszeranalitikus technikus  Erjedés és üdítőipari technikus  Hús- és baromfiipari technikus  Tartósítóipari technikus  Világbanki képzéseink:  Élelmiszeripari környezetvédelmi technikus  Élelmiszerminősítő technikus

7  Érettségi vizsgával záródó intenzív nappali képzést indítunk.  Eredményes érettségi után továbbtanulási lehetőséget biztosítunk SZAKMUNKÁSBIZONYÍTVÁNNYAL RENDELKEZŐK SZÁMÁRA

8  Állati fehérje-,takarmány-előállító  Gyümölcspálinka-gyártó  Hentes- és mészáros  Savanyító  Sonkagyártó  Szárazáru készítő  Vágóállat-minősítő  Zöldség-gyümölcs feldolgozó  Élelmiszer-higiénikus TANFOLYAMI KÉPZÉSEK

9 KOLLÉGIUMUNK 1145 Budapest Róna utca Tel:

10 TEREMBÉRLET RENDEZVÉNYEK TANFOLYAMOK

11 SZÁMÍTÓGÉP TEREM és MÉDIATEREM

12 HÚSIPARI TANMŰHELY

13 KONZERVIPARI TANMŰHELY Konzervipari termékeink

14 SÖRIPARI TANMŰHELY

15 TORNATEREM

16 Szeretettel várjuk tanboltunkban!

17 PARTNERKAPCSOLATAINK BELFÖLDI: VHT ZWACK UNICUM DREHER SÖRGYÁR GLOBUS Rt. KÓBOR HÚS Kft. HERZ SZALÁMI Rt. FEJŐS BT. BUSZESZ Rt.

18 KÜLFÖLDI KAPCSOLATAINK : GLAMBIA MEAT ÜZEMEK: EDENDERRY ROSCREA 10 HETES GYAKORLAT HÚSIPARI SZAKMATERÜLETEN

19 THE DANISH MEAT TRADE COLLEGE DÁN HÚSIPARI OKTATÓKÖZPONT TÁMOGATÁS: TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY- LEONARDO MOBILITÁS PÁLYÁZAT 10 HETES PROGRAM HÚSIPARI KÉPZÉS ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI ISMERETEK MEGSZERZÉSE

20 EUROPASS OKLEVÉL ÁTADÁSI ÜNNEPSÉG

21 HOLLABRUNN PRIVAT HTL FUR LEBENSMITTELTECHNOLOGIE

22 MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS

23 ORSZÁGOS SZAKMAI TANULMÁNYI VERSENY Élelmiszer-analitika verseny Jurácsik Mónika II. helyezés

24 A SZAKMA KIVÁLÓ TANULÓJA VERSENY Marton András II. helyezés

25 EUROPEAN SCHOOLNET-SULINET PROJEKTEK: THINKQUEST 2003 ETWINNING 2004 ZORKA 2005 ESZTER 2006

26 TÁVLATI TERVEINK : 2007-BEN PROGRAMBŐVÍTÉS, ÚJ PÁLYÁZAT: ÉLELMISZERIPARI TECHNIKUS ÉLELMISZER HIGIÉNIKUS ÉS MINŐSÍTŐ KÉPZÉS (10 HÉT)

27 SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM II. SZAKMAI ELŐKÉSZÍTŐ OSZTÁLY és MÉCS

28 MÉCS A BERCSÉNYI MIKLÓS ÉLELMISZERIPARI SZAKISKOLÁBAN Megalakultunk: 5 fővel 2006 tavaszán. Tanácsadónk:Gálosné Szűcs Emilia. Tagok: Szekeres Tiborné, Torzsásné Kovács Mária, Csuklich Eszter, Bátky Edit, Balogh Gáborné Bővültünk: Farkas Mihályné, Szekeresné Debreceni Erzsébettel

29 Szervezeti és működési szabályzat, munkaterv elkészítése megtörtént 2007 szeptemberében. Bemeneti kompetenciát két osztályban mértük fel „ iskolánk értékelését” az átlaghoz viszonyítva a tanári karral és az osztályfőnökökkel megbeszéltük Köszönet az eredmény megküldéséért Dr. Ransburg Ágnesnek.

30 MÉCS továbbképzésen, „Teszt” feladatok készítése tanfolyamon két fő vett részt: – 05 –ig. A szakmai teszt a 9. évfolyamon, a hallgatóknál kipróbálást nyert, „nyers” illetve a szaktanácsadó által javított formában is. Székesfehérváron az Országos Konferencián négy személy vett részt:

31 Digitális taneszközök használata iskolánkban, két napos képzést szerveztünk az érdeklődő tanárok részére, szervezését és lebonyolítását Csuklich Eszter és Bátky Edit kollégák végezték –én és 10 –én. Digitális tábla használata az oktatásban egyre szélesebb, amit a közismereti és szakmai tantárgyak tanításánál, és elsajátításánál nagyon szívesen használnak a tanulók. Itt említeném meg, hogy az érdeklődő kollegák részére (egyeztetés után) szívesen szervezünk iskolánkban ezzel kapcsolatos, bemutató órákat.

32 Szakmánk jövője projektvetélkedőn: Öt csapat indul az iskolánkban, munkájuk elbírálását én végezzük el, hogy a sikeresebbeket a regionális vetélkedőre beküldjük.

33 SNI, felkészítő osztályban sikeresen használjuk a (1 – 40 ig) „Boxokat”. A tanító tanárok „csapatmunkában” történő felállásban végzik munkájukat. Jó programokkal, jó figyelemfelkeltéssel viszonylag sikeresen használják. Gond: A szükséges eszközök beszerzése, pl. drót, festék, babafej,hólabda stb. Gyakorlati feladatok elvégzésének a helye, még nincsen kijelölve iskolánkban pl. főzés, üdítő készítés stb. Boxokhoz való hozzáférés, minden tanár részére még nincsen megoldva, Nem fér el a tanáriban, valószínű a nyáron megoldást nyer ez a probléma is.

34 .Életvitel témakörben az idegen nyelv, magyar nyelv és irodalom, média modul (feladatok) igen sikeresen bonyolódott le. Bár biztos, hogy van még csiszolni való. Mozgókép és médiaismeret, média: feladatok élvezhetőek, a tanulókhoz közel áll, de alaptudás,ismeret nélkül nehezen használható, mivel a média ismeret a szakiskolában nem tananyag. Matematikánál a felmérő feladat sokszor, (rendszeresen) nem kapcsolódik a projekthez.

35 Felkészítő osztályunk Az osztályban tanító tanárok közül többen részt vettek a felkészítő tanfolyamokon. A tanulók tanulási problémáit családi helyzetük és értelmi képességeik együttesen okozzák. Az osztály összetétele az év folyamán többször változott, többen kimaradtak. A felmerülő problémák kezeléséhez az iskola még nem tudta biztosítani, a pszichológust, logopédust, gyógypedagógust, szociálpedagógust csak egy fejlesztő pedagógusunk van. Az osztályban tanító tanárok aránylag együtt működők. A projekt módszerrel való oktatáshoz a tanárok még nem elég gyakorlottak. Ez komoly anyagi és szervezési feladatot kíván, ami még nem áll rendelkezésünkre teljesen.

36 Mozgóképkultúra és médiaismeret oktatás Iskolánkban a szakközepes osztályokban már 2002 óta van heti két órában ilyen tantárgyunk óta érettségi tantárgyként évente 12 diák választja. Kiválóan fejleszti a tanulók önismeretét, személyiségét, kreativítását. Segíti a tanulók szövegértését, beszédtechnikáját és szóbeli kifejezését. Szelektálni tanul meg a tanuló.

37 Projekt órák és napok tervezése A kijelölt „boksz” témáját a tanító tanárok egyeztetés után a részfeladatokat órákra lebontva végzik. Projekt napon bemutató órát tartottunk az „életvitel” című témakörből, ahol idegen nyelv, magyar nyelv és média feladatok sikeresen bonyolódtak le. Szaktanácsadónk segítségével a „Minek nevezzelek” című témakörből mozgókép és médiaismereti bemutató órát tartottunk a kollégáknak. A tanulók nagyon élvezték a foglalkozásokat.

38 Egyéni -csoportos fejlesztési kompetencia kidolgozása a tanító tanárok és az osztályfőnök vezetésével. Minden tanulóra egyéni fejlesztési tervet, kompetenciát dolgozunk ki, amit közös nevezőként az egész osztályra, csoportra kiterjesztünk. Pl: önismeret, -csoport-kohézió, kommunikációs készség, szocializáció, motiváció tanulásra, - iskolánkban jelenlévő szakmák megszerettetése. A tanító tanárok közös megbeszélése a csoport minden egyes tanulójáról.

39 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Balogh Gáborné Mécs vezető


Letölteni ppt "Bemutatkozik a Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Szakképz ő Iskola, Kollégium és FVM Gyakorlóiskola Előadó: Balogh Gáborné Mécs vezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések