Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyermekek esélye Magyarországon TÁMOP 3.2.4 Záró konferencia, Könyvtár: Esély! Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár 2011. június 21. Darvas Ágnes ELTE TáTK –

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyermekek esélye Magyarországon TÁMOP 3.2.4 Záró konferencia, Könyvtár: Esély! Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár 2011. június 21. Darvas Ágnes ELTE TáTK –"— Előadás másolata:

1 Gyermekek esélye Magyarországon TÁMOP Záró konferencia, Könyvtár: Esély! Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár június 21. Darvas Ágnes ELTE TáTK – MTA GYEP

2 A helyzet Egy-egy korosztály megközelítőleg 20%-a piacképes tudás nélkül, funkcionális analfabétaként válik nagykorúvá A 0-18 évesek negyede szegénységben él A tartós és mély szegénység radikálisan csökkenti a gyerekek esélyeit Ami a gyerekkorban elmarad, a későbbiekben nem pótolható!!!!

3 Nemzeti Stratégia - gyerekszegénységet csökkentő, gyerekesélyeket növelő programok 2006 tavasz – ún. Rövid Program 2006 – Szécsény kistérség – megvalósítási kísérlet 2007 – „Legyen jobb a gyermekeknek” Nemzeti Stratégia, tól: országos kiterjesztés 2010: 5 újabb lhh kistérség 2011: 6 újabb lhh kistérség 2012: 12 újabb lhh kistérség

4 LHH kistérségek és gyerekesély programok (sárga – már megkezdett gyerekesély programok TÁMOP 5.2.3, kék – előkészítés alatt lévő programok TÁMOP 5.2.3/A, lila – SZGYEP)

5 Gosta Esping–Andersen: Egy gyermekközpontú társadalmi beruházási stratégia, 2002 „Mindenekelőtt meg kell jegyezni, hogy az egész történet a kisgyermekkorban kezdődik. Ebben a korban három tényezőnek van döntő szerepe: az egészségi állapotnak, az alacsony jövedelemnek, és az olyan „fejlődést segítő eszközöknek”, mint a gyermekeknek való felolvasás, a szociális ösztönzők és tanácsok. A korlátozott forrásokkal rendelkező családok mindhárom területen rosszabb helyzetben vannak. Egy hagyományos értelemben vett erõs jóléti állam sikereket érhet el az első két területen, de ha a kognitív ösztönzésnek kulcsszerepe van, akkor újra kell gondolnunk ezt a politikát.”

6 Esping-Andersen folyt. „Nem hozhatunk olyan törvényeket, amelyek arra kényszerítik a szülőket, hogy olvassanak fel a gyermekeiknek, de eszköztelenek sem vagyunk. Az egyik lehetőség annak biztosítása, hogy a kisgyermekes szülőknek megadassék az alacsony stresszel járó munka lehetősége és a szabadidő, amit gyermekeikkel tölthetnek. Egy másik, talán még hatékonyabb megoldás az univerzális, jó minőségű bölcsődék, óvodák biztosítása. Tehát kitüntetett fontosságot kell tulajdonítanunk annak, hogy a sebezhető családok gyermekei minőségi bölcsődékhez- óvodákhoz jussanak.”

7 Programelemek Korai évek – gyerekek és szülők – BK gyerekházak Óvoda- és iskolalátogatás rendszeressége, család-intézmény kapcsolata Oktatási - pedagógiai módszertan fejlesztése Tanoda program Tanórán és tanéven kívüli programok Szociális és közösségi munka - közösségi ház – settlement Egészségesebb gyerekkor Szülők foglalkoztatási helyzetének javítása – szociális gazdaság IT, digitális írástudás Helyi szakemberek és döntéshozók együttműködése

8 Teleház-rap Szécsényből n=com_content&view=category&layout=bl og&id=41&Itemid=137&lang=huhttp://www.gyerekesely.hu/index.php?optio n=com_content&view=category&layout=bl og&id=41&Itemid=137&lang=hu

9 10 év múlva Első roma filmiskola – Magyargéc Vezető tanár: Salamon András filmrendező (részlet a filmből)

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gyermekek esélye Magyarországon TÁMOP 3.2.4 Záró konferencia, Könyvtár: Esély! Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár 2011. június 21. Darvas Ágnes ELTE TáTK –"

Hasonló előadás


Google Hirdetések