Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár."— Előadás másolata:

1 Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár

2 Tartalom  A képzés bevezetésének főbb szempontjai  A duális képzés alapelvei  A képzés bevezetésének főbb szempontjai  A duális képzésben résztvevő hallgató várható kompetenciái  2015 év szeptemberében induló duális képzések  További teendők 2015 szeptemberéig

3 1.A képzés bevezetésének főbb szempontjai  A Miskolci Egyetemen a duális képzésnek történelmi előzményei vannak: selmecbányai képzés, ipari ösztöndíjak, vállalatokhoz kihelyezett tanszékek  Egyetemünk országosan kezdeményező és vezető szerepet kíván betölteni a duális képzésben  Az egyetem számára azért is fontos a duális képzés, mert ezzel társadalmi, gazdasági beágyazódása, szerepvállalása jelentősen növekszik

4 1.A képzés bevezetésének főbb szempontjai  Célunk vállalatok, intézmények számára jól képzett szakemberek biztosítása, akik az adott szakterület elméleti háttere mellett gyakorlati ismeretekkel is rendelkeznek  További fontos célunk a hallgatók számára a versenyképes diploma mellett kiváló karrier lehetőség biztosítása  Lényegesnek tartjuk a gyakorlati szakemberek bevonását a képzési programok kialakításába és az oktatásba

5 2.A duális képzés alapelvei  A duális képzésben résztvevő hallgató a szorgalmi időszakot a hagyományos nappali munkarendű hallgatóval együtt végzi az egyetemen (intézményi szakasz)  Ezt követően a hallgató a vállalatnál oktatásban és gyakorlati képzésben vesz részt (vállalati szakasz)  Lehetséges további vállalati gyakorlati idő teljesítése a szorgalmi időszak alatt is, de a tanrendet és az intézményi hallgatói jelenlétet figyelembe kell venni  A vállalatnál eltöltött gyakorlati idő során a hallgató speciális szakmai ismereteket és munkavégzési gyakorlatot szerez

6 2.A duális képzés alapelvei  A vállalatok közvetlen kapcsolatban vannak a hallgatókkal, s így a hallgatókat a vállalati szervezetbe integrálni képesek, be tudják vonni a vállalati munkakultúrába és a munkafolyamatokba  A vállalati szakemberek tudása és tapasztalata beépül a felsőoktatásba. A képzés elméleti háttere megmarad gyakorlati, munkatapasztalattal egészül ki.  A képzés minőségi ellenőrzés mellett zajlik a résztvevő vállalatok minőségi auditálása folyamatos  A duális képzési rendszer nyitott a hallgató és a vállalat számára, mert a munkaszerződés (a törvényi előírások figyelembe vételével) felbontható  A duális képzési együttműködés a vállalat-egyetem között hosszú távú

7 3.A duális képzés jellemzői  A felsőoktatási intézmény továbbra is felelős a MAB által jóváhagyott akkreditált képzés tartalmi követelményei  A vállalati, gyakorlati képzés kiegészíti a felsőfokú intézmény tevékenységét  A duális gyakorlatnak helyt adó vállalatnál eltöltött idő el kell hogy érje a felsőoktatási intézményi szakaszok összes idejének legalább 80 százalékát  A felsőoktatási intézményben eltöltött két elméleti szakaszt követően, gyakorlati szakasznak kell megvalósulnia

8 4.A duális képzésben résztvevő hallgató várható kompetenciái  A felsőoktatási intézményekben szerzett elméleti ismeretek  A felsőoktatási intézményben korábban nem oktatott gyakorlati-szakmai ismeretek  Az adott vállalathoz, vállalatokhoz köthető speciális szakmai ismeretek  Az önálló munkavégzésre való képesség  A csoportos munkavégzésben szerzett tapasztalat  A vállalati és munkakultúra területén szerzett jártasság

9 5.A 2015 év szeptemberében induló duális képzések, a Miskolci egyetemen KarKépzésekVállalati partner Gazdaságtudományi Kar  gazdálkodás és menedzsment  nemzetközi gazdálkodás  pénzügy-számvitel  kereskedelem és marketing  turizmus-vendéglátás Gépészmérnöki Kar  logisztikai mérnök  mérnökinformatikus  programtervező informatikus Műszaki Anyagtudományi Kar  anyagmérnöki20

10 6.További teendők 2015 szeptemberéig  A Duális Képzési Tanács által akkreditált duális formában is indítható szakokhoz kapcsolódó újabb vállalati, intézményi partnerekkel együttműködési megállapodás megkötése, szenátusi jóváhagyása  A vállalati felvételi eljárás lebonyolítása  A hallgató értesítése a vállalat döntéséről (legkésőbb július 3-ig)  A hallgató értesítése a kar(Oktatási Hivatal) részéről a felvételiről

11 6.További teendők 2015 szeptemberéig  A hallgató nyilatkozata a duális képzésben való részvételről  Az adott kar intézkedése a hallgató duális képzésbe való áthelyezéséről,  A hallgatói munkaszerződés megkötése a vállalttal  A vállalatok felkészülése a duális képzésben való részvételre: megfelelő humánerőforrás és infrastruktúra biztosítása  A gyakorlati képzésben résztvevő vállalati szakemberek részére tanfolyam („képzők képzése”)

12 Köszönöm a figyelmet! Az igazi egyetemi tanulmány az ifjúság öntevékenysége, amikor a hallgató aktívan részt vesz a kutatómunkában, a laboratóriumban, a szemináriumban, a tudományos foglalkozásban együtt dolgozik tanárával, társaival. Weszely Ödön


Letölteni ppt "Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár."

Hasonló előadás


Google Hirdetések